50 واحد صنعتی تهران تولید خود را به محلول ضدعفونی تغییر دادند

۱۳۹۸/۱۲/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۲۹۳
50 واحد صنعتی تهران تولید خود را به محلول ضدعفونی تغییر دادند

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا ٥٠ واحد صنعتی استان بخشی از تولید خود را از مواد شوینده به محلول ضدعفونی تغییر دادند و به زودی نیاز جامعه به این محلول برطرف شود. محمد امامی امین دیروز در جمع خبرنگاران افزود: بیمارستان‌های استان تهران به ٣٠ هزار لیتر محلول ضدعفونی نیاز دارند که این میزان نصف ظرفیت تولیدی یکی از کارخانه‌ها است.

وی ادامه داد: محلول‌های ضدعفونی تولید شده در اختیار معاونت غذا و داروها قرار می‌گیرد و مسوولان بعد از توزیع این محلول بین بیمارستان‌ها و درمانگاه‌هایی که بیماران پرخطر در آنجا بستری هستند، اضافه آن را بین داروخانه‌ها توزیع می‌کنند. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: تنها یک کارخانه در استان الکل سفید تولید می‌کند به همین دلیل با کسری این کالا در داروخانه‌ها مواجه هستیم.امامی امین اضافه کرد: از فروردین ماه یک واحد تولید‌کننده الکل سفید در استان وارد مدار می‌شود تا نیاز مراکز درمانی و مردم برطرف شود. وی در خصوص برخورد با متخلفان که لوازم بهداشتی را چند برابر قیمت اصلی به فروش می‌رسانند نیز گفت: گرانفروشان مشمول تعزیرات هستند و تیم تعزیرات حکومتی استان تهران برای جلوگیری از تخلف روزانه از تمامی مراکز بازرسی می‌کنند.

     تولید ماسک در استان تهران

چند برابر افزایش یافت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در خصوص کمبود ماسک نیز گفت: تولید ماسک در استان تهران چند برابر افزایش یافته است و فقط در یکی از کارخانه‌ها که دستگاه‌های خود را افزایش داده است در دو روز گذشته توانسته ١٣٠ هزار عدد ماسک تولید کند. امامی امین افزود: در بازرسی که روز گذشته از این کارخانه تولید‌کننده ماسک داشته‌ام براساس درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظرفیت تولید خود را چند برابر افزایش داده و اکنون ماسک‌ها آماده شده است به مسوولان بگویید که سفارش‌های خود را زودتر تحویل بگیرید تا ما را به جرم احتکار بازداشت نکنند. وی تصریح کرد: ظرفیت تولید ماسک یکی از کارخانه از پنج هزار به ٤٠ هزار و با اضافه کردن یک دستگاه در ٢٠ روز گذشته توانسته تولید خود را به ٦٠ هزار عدد برساند. امامی امین افزود: این کارخانه در سه روز آینده با اضافه کردن یک دستگاه دیگر تولید ماسک را به ١٠٠ هزار عدد می‌رساند. با توجه به افزایش تولید ماسک در استان نیاز مراکز درمانی و شهروندان به این کالا تا دو هفته دیگر کاملا رفع می‌شود.

 

ارسال نظر