اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۲۰۵

توزیع رایگان اقلام بهداشتی در بین شهروندان بندرعباس

بندرعباس|در شرایطی که ویروس کوئید 19 (کرونا) باعث بروز کمبودهایی در بخش اقلام بهداشتی شده است، بار دیگر مردم و خیرین پا به عرصه گذاشتند تا برای صیانت از جان خود و سایر هموطنان قدم بر دارند.آرش حسینی جوان بندرعباسی در حرکتی بشر دوستانه اقدام به توزیع رایگان اقلام بهداشتی مانند ژل ضد عفونی، ماسک و دستکش در سطح این شهر کرد. وی ضمن بیان اینکه ما در پی شهرت و نام نیستیم و هدف این پویش تنها کمک به همشهریانم بوده است، گفت: من وظیفه خود می‌دانم تا در حد توان خود به هموطنان و همشهری‌هایم کمک کنم که خوشبختانه توانستیم در همین راستا پویشی را با یاری دوستان و اطرافیان راه‌اندازی کنیم. هدف از ایجاد این پویش فرهنگسازی و ایجاد حس نوع‌دوستی در بین اقشار جامعه بود و یادآوری این نکته که چه زیباست در این شرایط بحرانی به جای اینکه با گران‌فروشی و احتکار به نگرانی‌ها دامن بزنیم، اگر توان مالی داریم اقلام بهداشتی را رایگان در اختیار همشهری‌های‌مان قرار دهیم.

همه ظرفیت‌های سپاه  برای خدمات رسانی به مردم

رشت|فرمانده بهداری نیروی دریایی سپاه با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان سیار در رشت، گفت: در مقابله با کرونا از همه ظرفیت‌های سپاه برای ارایه خدمت به مردم استفاده خواهد شد. سردار سیدعلی موسوی جزایری دیروز در افتتاح بیمارستان سیار سپاه در رشت، اظهار کرد: این بیمارستان با هدف خدمت‌رسانی بیشتر به مردم گیلان در شرایط شیوع ویروس کرونا برپا شده است. فرمانده بهداری نیروی دریایی سپاه با اشاره به تأکیدات فرماندهی کل سپاه پاسداران مبنی بر بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها برای خدمات رسانی به مردم، افزود: نیروی دریایی سپاه از یک ماه پیش آمادگی خود را برای برپایی این بیمارستان اعلام کرده بود. سردار موسوی جزایری با بیان اینکه این بیمارستان ظرفیت پذیرش ۱۲۰ بیمار را دارد، تصریح کرد: در حال حاضر بیمارستان سیار ۵۴ تخت خوابی سپاه در استان هرمزگان نیز برپا شده است. وی با اشاره به اینکه بیمارستان نیروی دریایی سپاه در استان بوشهر مشغول خدمات‌رسانی در حوزه تروما است، ادامه داد: به زودی بیمارستان سیار ۴۰ تخت‌خوابی نیروی دریایی سپاه برای خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی در شهر برازجان نیز فعال می‌شود.

 بیماران بروجردی مبتلا به کرونا بهبود  یافتند

بروجرد|رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد از بهبودی ۲ بیمار مبتلا به کرونا در این شهرستان خبرداد. محمد کاکاوند در این باره گفت: دو بیمار مبتلا به کرونا با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شدند.به گفته کاکاوند 16 بیمار کرونایی هم در حال حاضردر بیمارستان بستری و تحت درمان قرار دارند.

فوت ۲ نفر و بستری شدن ۳ نفر دیگر به دلیل مسمومیت الکلی

ساوه|رییس مجتمع بیمارستانی شهید مدرس و 17 شهریور ساوه از فوت دو نفر طی 24 ساعت گذشته بر اثر مسمومیت الکلی خبر داد. دکتر الهام فرهادی دیروز اظهار کرد: دو نفر بر اثر مسمومیت به مواد الکلی به مرکز درمانی شهید مدرس ساوه منتقل شدند که متاسفانه قبل از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست دادند. فوت‌شدگان شامل یک مرد و یک زن بودند که به دلیل مسمومیت به مواد الکلی جان باختند و بررسی دقیق و اعلام نظر در خصوص علت قطعی مرگ آنان از سوی پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.دکتر فرهادی افزود: همچنین سه نفر دیگر بر اثر مسمومیت الکلی در این بیمارستان بستری و تحت درمان هستند و در حال حاضر حال عمومی آنان مساعد گزارش شده است. براساس اعلام روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه این افراد با فریب محتواهای فضای مجازی و به گمان مقابله با کرونا یا درمان آن، اقدام به مصرف الکل متانول کرده بودند که پس از مسمومیت جان خود را از دست دادند.

تولید بیش از یکهزار تن  بذر گندم توسط تعاون روستایی

بندرعباس|رییس اداره خدمات فنی تعاون روستایی هرمزگان از تولید بیش از یکهزار تن بذر گندم گواهی شده توسط اتحادیه تعاونی روستایی در شهرستان حاجی آباد خبر داد. عزیز سیدی اظهار کرد: در سال زراعی 98-99 بیش از هزارو200 تن بذر گندم گواهی شده توسط اتحادیه تعاون روستایی حاجی‌آباد تولید می‌شود. در راستای تولید بذر محصولات استراتژیک و به منظور رسیدن به خودکفایی با برنامه‌ریزی انجام بیش از 200هکتار از اراضی حاجی آباد با کنترل و نظارت علمی و توسط کارشناسان تحت کشت بذر گندم قرار گرفته است. سیدی با اشاره به ارقام کشت شده تصریح کرد: در حال حاضر فقط رقم چمران 2 که بیشترین سطح زیرکشت در استان داشته است کشت و تولید می‌شود. وی با بیان اینکه اواخر فرودین ماه برداشت گندم آغاز می‌شود، افزود: حدود 3 ماه عملیات بوجاری، ضدعفونی و کیسه‌گیری انجام شده و بذر گندم از اوایل مهرماه تا نیمه آبان‌ماه 99 با قیمت مصوب بین کشاورزان توزیع می‌شود.

 

ارسال نظر