تحویل 50 میلیون ماسک به‌زودی

۱۳۹۸/۱۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۰۲۱
تحویل 50 میلیون ماسک به‌زودی

ممانعت برخی کشورهای اروپایی از انتقال مواد ضدعفونی به ایران

در شرایطی که برخی کشورهای اروپایی و امریکا بعد از مطرح شدن موضوع کرونا در ایران با ژست‌های سیاسی و تبلیغاتی اعلام می‌کردند که آماده هر گونه کمک به کشورمان برای عبور از این چالش هستند؛ اما بر اساس اعلام رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و البته واقعیات میدانی، این کشورها نه‌تنها در زمینه تامین نیازمندی‌های ایران کمکی به کشورمان نمی‌کنند بلکه در برخی موراد در برابر تامین مواد اولیه مورد نیاز کشورمان نیز سنگ‌اندازی

 می‌کنند.

 اظهاراتی که نشان می‌دهد ایران برای توسعه و پیشرفت چاره‌ای جز تکیه بر روی توانایی‌های درونی و استعدادهای داخلی خود ندارد. محمد مخبر در مراسم افتتاح خط تولید مدیاماسک نانو، بهره‌برداری از خط تولید لباس ایزوله بیمارستانی برای مقابله با بیماری کرونا، بهره‌برداری از خط تولید انواع ژل و مواد ضدعفونی‌کننده دست و صورت و سطوح بیمارستانی، بهره‌برداری از خط تولید انواع مواد ضدعفونی‌کننده عمومی و سطوح و همچنین افتتاح خط تولید دستگاه اکسیژن‌ساز با کمپرسور بومی‌سازی‌شده و دستگاه بای‌پپ اظهار کرد: با تمهیدات انجام‌شده روزانه 76 هزار ماسک نانو N95، تولید انواع ژل و مواد ضدعفونی‌کننده با ظرفیت 60 هزار لیتر تولید روزانه 60 هزار دست لباس ایزوله بیمارستانی برای مقابله با ویروس کرونا در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: از آغاز شیوع بیماری کرونا، ستاد پشتیبانی مبارزه با این بیماری در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تشکیل شد و همه امکانات برای مقابله با این ویروس را تجمیع و بسیج کرده‌ایم.

وی افزود: با همه این شرایط تلاش خواهیم کرد طی هفته آینده مشکل عرضه و تقاضا در بازار کشور برای مواد مورد نیاز ضدعفونی‌کننده و بهداشتی را حل کنیم و تا یک ماه آینده در این حوزه نه‌تنها به خودکفایی خواهیم رسید بلکه صادرات این محصولات را نیز در دستور کار خود قرار خواهیم داد. هم‌اکنون یک جوان کردستانی توانسته است در کارخانه خود روزانه 60 هزار دست لباس پزشکی بدوزد علاوه بر آنکه برخی از کارخانجات تولید ماسک و محلول‌های ضدعفونی طی چند روز آینده راه‌اندازی خواهند شد و با تلاشهای صورت‌گرفته امروز روزانه 60 هزار لیتر مواد ضدعفونی به ظرفیت تولید کشور افزوده شده است. مخبر خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات صورت‌گرفته در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افتتاح خط تولید دستگاه اکسیژن‌ساز با کمپرسور بومی‌سازی‌شده است که این مساله قبلاً در انحصار امریکا بود ولی امروزه توسط شرکت‌های دانش‌بنیان بومی‌سازی شده است.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ادامه داد: یکی از موضوعاتی که روزهای اخیر با آن روبرو بودیم احتکار مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک توسط برخی از زالوصفت‌ها بوده است که تلاش خواهیم کرد بازار از این مواد اشباع شود و دیگر نیازی به این کالاهای احتکارشده نباشد. وی گفت: این تهدید فرصتی شده است تا کشور در این شرایط به خودکفایی برسد و در آینده بتوانیم محصولات خود را صادر کنیم.

    خودکفایی در تولید محصولات بهداشتی

دیروز همچنین خط تولید محصولات جدید ضدکرونایی ستاد اجرایی فرمان امام به‌طور همزمان در تهران، اشتهارد و سنندج افتتاح شد. محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم که صبح دیروز در شرکت نفت پارس و بصورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به بسیج تمام امکانات ستاد برای مقابله با این ویروس گفت: با بهره‌برداری ازاین خطوط جدید، روزانه ۱۰۰هزارماسک، ۳۷۰هزارلیتر مایع ضدعفونی‌کننده، ۳۰دستگاه اکسیژن ساز و ۳هزار لباس مخصوص پزشکان تولید می‌کنیم. وی افزود: ظرف کمترازیک هفته تمام امکانات ستاد اجرایی فرمان امام رابرای مقابله باکرونا بسیج کردیم و تاچندروز آینده ازطریق تولید داخلی و واردات، ۵۰میلیون ماسک تحویل وزارت بهداشت می‌دهیم و کاری می‌کنیم که خلأ عرضه و تقاضا طوری جبران شود که احتکار‌کنندگان اجناس شان رادرزباله بریزند.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام بااشاره به تولید لباس‌های ایزوله مخصوص پزشکان توسط بنیاد برکت اظهار داشت: در حال حاضر یک جوان کردستانی توانسته باحمایت بنیاد برکت کارخانه خود را تبدیل به کارگاهی برای تولید لباس ویژه پزشکان و پرستاران بکند و ماهی 60 هزار دست لباس پزشکی تولیدکند.مخبر بااشاره به اقدام اخیر چندکشور اروپایی گفت: برخی دولت‌های اروپایی با خباثت تمام، جلوی واردات اقلام بهداشتی که خریداری شده بود و تمام مراحل قانونی بارگیری آنهاهم انجام شده بود را گرفتند و این تهدید هم فرصتی برای کشور شد تا بخش زیادی از نیاز کشور ازطریق اقدام جهادی برای تولید داخلی تامین شود.

 

ارسال نظر