اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۲/۱۴ - ۰۰:۳۶:۰۸
کد خبر: ۱۶۴۹۴۳

۸۵ بیمار مبتلا به کرونا  در یک روز بهبود یافته و مرخص شدند

قم|قائم مقام علوم پزشکی قم گفت: خوشبختانه از روز گذشته تا امروز ۸۵ نفر بهبودی کامل یافتند. به‌گزارش تسنیم، علی ابرازه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: روند بستری در بیمارستان‌های قم صعودی است و از مردم خواهش می‌کنم که بهداشت فردی را رعایت کرده و قرنطینه خانگی را جدی بگیرند. سیر صعودی تا زمانی ادامه می‌یابد که مردم مسائل بهداشتی را رعایت نکنند و اگر خود مردم به این امر توجه داشته باشند، قطعا شاهد سیر نزولی خواهیم بود. قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: در حال حاضر 840 نفر در بیمارستان‌های کامکار، فرقانی، امام رضا(ع)، علی ابن ابیطالب(ع) و شهید بهشتی بستری و طی 24 ساعت گذشته نیز 85 نفر با بهودی کامل از این مراکز مرخص شده‌اند.ابرازه تصریح کرد: هیچ بیماری با مشخصه کرونا به بیمارستان شهدای نیروگاه مراجعه نکرده است، و مادران باردار و دیگران می‌توانند به راحتی از خدمات این بیمارستان استفاده کنند.

سد شهید رجایی ساری ۳ متر تا سرریز شدن آب فاصله دارد

ساری|مدیر امور بهره‌برداری سد شهید رجایی می‌گوید: سد شهید رحایی سه متر تا سرریز شدن آب فاصله دارد. حسن نوروز محمدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بارندگی ۵ ماهه اول سال آبی اظهار کرد: هم‌اکنون میزان ذخیره آب سد شهید رجایی به ۱۵۰ میلیون متر مکعب رسید و سطح مخزن با سر ریز کمتر از ۳ متر فاصله دارد. وی با بیان اینکه هنوز زمان زیادی تا شروع فصل زراعی باقی مانده است، تصریح کرد: باقیمانده حجم مخزن ضمن آنکه برای مدیریت سیلاب احتمالی نگهداشته شود، این شرکت تصمیم دارد بخشی از آب را از طریق نیروگاه رهاسازی کند که این رهاسازی موجب تسریع در آبگیری آب‌بندان‌ها و تامین حقابه زیست محیطی می‌شود. مدیر امور بهره‌برداری سد شهید رجایی با تشریح اهمیت این سد در تامین آب زراعی دشت ۵۰ هزار هکتاری تجن و تامین آب شرب شهروندان ساروی حجم این سد را ۱۶۲ میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: این سد سالانه قادر است تا ۲۰۰ میلیون متر مکعب تنظیم کند.

ادامه ضدعفونی روزانه شهر اهواز

اهواز| رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از ادامه ضدعفونی روزانه شهر خبر داد.ابراهیم قنبری با اشاره به ضدعفونی شهر برای پیشگیری از گسترش کروناویروس اظهار کرد: از روز چهارشنبه هفته گذشته ضدعفونی اهواز آغاز شده و تاکنون هسته مرکزی شهر پنج مرتبه ضدعفونی شده است.وی افزود: همچنین ضدعفونی مناطق کم‌برخوردار مانند کوی علوی، مندلی، شیخ بها، کوی سیاحی، پردیس، بهارستان، زویه و عین ۲ انجام شده است.رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: ضدعفونی شهر در شبانه‌روز در دو نوبت و در هر نوبت توسط ۱۱۱ نیروی آتش‌نشانی در خیابان‌های پرتردد مرکز شهر، بانک‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، پایانه‌های اتوبوس، شریان‌های اصلی و بازارچه‌های شهر انجام می‌شود.قنبری با بیان اینکه روزانه ۲۰ تا ۴۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی استفاده می‌شود، گفت: تاکنون ۷۰ درصد اهواز ضدعفونی شده است.

۵ واحد عرضه‌کننده قلیان  در خراسان جنوبی پلمب  شدند

بیرجند|معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی از ممنوعیت عرضه و استفاده از قلیان در قهوه‌خانه‌ها و سفره خانه‌های سطح استان به علت شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: واحدهای صنفی متخلف پلمب خواهد شد. سرهنگ علی اکبر حیدری اظهار کرد: با توجه به مطالبات عمومی شهروندان، شیوع ویروس کرونا و استفاده مشترک مشتریان از ابراز و وسایل قلیان، برابر دستور دادستان استان به تمامی متصدیان واحدهای صنفی قهوه‌خانه و سفره‌خانه‌ها اعم از سنتی و... در سطح استان ابلاغ شد تا اطلاع ثانوی استفاده و عرضه هرگونه قلیان به مشتریان ممنوع است. در اجرای این طرح از 23 واحد صنفی سفره خانه‌های سنتی بازدید به عمل آمد که در این راستا به متصدیان 18 واحد صنفی تذکر و از آنان تعهد کتبی گرفته شد و پنج واحد صنفی متخلف به‌رغم تذکرات شفاهی و کتبی که رعایت نکرده بودند با هماهنگی مقام قضایی پلمب شدند.

در شرایط کنونی ‌تشرف به حرم مطهر رضوی ضرورتی ندارد

مشهد|آیت‌الله رجبعلی رضازاده معتقد است: در شرایط کنونی تشرف حضوری به حرم مطهر رضوی جهت زیارت مضجع منورحضرت رضا(ع) به هیچ عنوان ضرورتی ندارد. آیت‌الله رجبعلی‌ رضازاده با بیان اینکه در شرایط کنونی جامعه، تشرف حضوری به حرم مطهر رضوی جهت زیارت مضجع منور حضرت رضا(ع) به هیچ عنوان ضرورتی ندارد، اظهار داشت: زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) با قرائت زیارتنامه حضرت رضا(ع) می‌توانند فیض زیارت حضوری این امام همام(ع) را در درگاه الهی کسب کنند تا ان‌شاءالله با توسل به حضرت رضا(ع) این خطر رفع شود.وی اضافه کرد: توجه به مسائل بهداشتی و پزشکی باید در اولویت مردم قرار گیرد و در صورت ابتلاء به این بیماری برای درمان و جلوگیری از شیوع آن اقدامات و دستورات متخصصان امر که همان پزشکان باشند لازم است.

 

ارسال نظر