اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۶۸۵

دستور ویژه  برای پیشگیری از شیوع کرونا در زندان‌ها

میزان| رییس قوه قضاییه طی بخشنامه‌ای به مراجع قضایی سراسر کشور، دستوراتی را در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در زندان‌ها صادر کرد. دستورات سیدابراهیم رییسی در این بخشنامه به شرح زیر است: ۱. با رویکرد کاهش ورودی افراد به زندان‌ها از صدور قرارهای تامین منجر به بازداشت جز در موارد ضروری اجتناب گردد. ۲. با رعایت ضوابط و مقررات قانونی در اتخاذ تصمیمات قضایی از تاسیسات ارفاقی مندرج در قانون آیین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی از قبیل اعمال مجازات‌های جایگزین حبس، تعویق اجرای مجازات، تعلیق تعقیب و تعلیق مجازات در حد امکان قانونی استفاده شود. ۳. محکومانی که آرای محکومیت آنها قطعیت یافته و در حال حاضر با قرار تامین آزاد هستند جز در موارد ضروری از معرفی آنها به زندان‌ها تا پایان فروردین ۹۹ خودداری شود. براساس این گزارش، تمامی قضات دادسراها و دادگاه‌ها مسوول اجرا و دادستان‌ها و روسای کل دادگستری‌های سراسر کشور نیز موظف به نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه شده‌اند.

متخصصان چینی راهی ایران شدند

ایسنا| سفیر چین در ایران از سفر گروهی از متخصصان چینی به ایران در حوزه مقابله با کروناویروس خبر داد. چانگ هوا در صفحه توییتر خود اعلام کرد: تیمی از متخصصان چینی راهی ایران شدند. چین بیش از یک ماه است که با شیوع کروناویروس مواجه شده است و اقدامات درمانی و پیشگیرانه‌ای را برای جلوگیری از سرعت شیوع این ویروس به کار گرفته است. با گسترش این ویروس به کشورهای مختلف، ایران نیز در لیست این کشورها قرار گرفت به شکلی که هم‌اکنون ایران در بین کشورهای درگیرشده با این ویروس اولین کشوری است که تعداد افراد فوت شده نسبت به آمار مبتلایانش بیش از دیگر کشورهاست. تاکنون 34 تن از شهروندان کشورمان بر اثر این بیماری فوت کرده‌اند. چین از جمله کشورهایی است که تاکنون در چند نوبت کیت‌های تشخیصی به ایران فرستاده است.

شهربازی «لی‌لی‌پوت» به سوله مدیریت بحران تبدیل شد

تهران| شهردار منطقه ۴ تهران از جمع‌آوری شهربازی غیرمجاز «لی‌لی‌پوت» خبر داد و گفت: سرانجام یکی از سوله‌های مدیریت بحران منطقه ۴ که به شهربازی تبدیل شده بود با حکم مراجع قضایی رفع تصرف شد. «محمد محمددوست» افزود: یکی از کارکردهای اصلی سوله‌های بحران آماده‌سازی آنها برای امداد رسانی و اسکان موقت در مواقع ضروری است. محمددوست خاطرنشان کرد: منطقه ۴ تهران دارای ۸ پایگاه مدیریت بحران است و با تخلیه شهربازی و آماده‌سازی این پایگاه، هم‌اکنون تمامی پایگاه‌های مدیریت بحران منطقه چهار آماده خدمات‌رسانی و اسکان در مواقع بحرانی خواهند بود.

ارایه اقلام مقابله با ویروس کرونا در مناطق کمتر برخوردار

اصفهان| شهردار اصفهان گفت: از امروز با تشکیل ستاد ویژه در شهرداری اصفهان اقدامات بیشتری را برای نظارت در سطح شهر و فضاهای عمومی برای مقابله با ویروس کرونا خواهیم داشت. البته این اقدامات از هفته پیش آغاز شده است اما از امروز، ویژه‌تر انجام می‌شود. قدرت‌الله نوروزی با اشاره به اینکه هفته گذشته به هفت محور از اقدامات پیشگیری برای مقابله با کرونا در شهر اصفهان اشاره و آنها را ابلاغ کردیم، اظهار کرد: در همین راستا طی هفته گذشته تلاش فوق‌العاده‌ای برای ضدعفونی کردن فضاهای عمومی و مورد استفاده مردم که احتمال سرایت وجود دارد، صورت گرفت. ضدعفونی مرتب اتوبوس‌ها، مترو، ایستگاه‌های پسماند، تاکسی‌ها با همکاری تاکسیرانان، خودروهای حمل پسماند و زباله و سرویس‌های بهداشتی عمومی در این زمینه همچنان انجام می‌شود.

 

ارسال نظر