اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۵۹۷

افزایش ۳۰ درصدی تولید ضدعفونی‌کننده‌ها در مهریز

یزد| در شرایطی که تولید اقلام بهداشتی موردنیاز مردم برای مقابله با ویروس کرونا امروز یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم از فعالان اقتصادی و تولیدی کشور است.و مدیرعامل شرکت شهرک صنعتی مهریز اعلام کرد: با افزایش تقاضای مردم، دو واحد تولیدی در مهریز تمام ظرفیت خود را برای تولید مواد ضد عفونی‌کننده به کار گرفتند. حمیدرضا بشارت» در این باره در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب، اظهار کرد: در حال حاضر چهار واحد تولیدی در مهریز برای تولید مواد ضدعفونی‌کننده، تمام همت خود را به‌کار بستند و نزدیک به ۳۰ نوع ماده ضدعفونی‌کننده تولید می‌شود. وی با پیش بینی افزایش بیش از ۳۰ درصدی تولید در این واحدها، عنوان کرد: با توجه به اینکه ژل‌ها و مواد ضدعفونی‌کننده دست در مصرف استان و کشور از اهمیت بیشتری برخوردارند، اولویت تولید این واحدها به شمار می‌رود. بشارت ادامه داد: با تمهیدات اندیشیده شده مردم نگران تامین مواد ضدعفونی‌کننده نباشند.

وقوع حریق گسترده در مجتمع سحر قم

قم|مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم از وقوع حریق گسترده در مجتمع ۲۲۵ واحدی سحر خبر داد و گفت: متاسفانه در این حریق که در طبقات منفی یک و منفی دو رخ داد ۵ نفر جان باختند. عباس جعفری در خصوص وقوع آتش‌سوزی در مجتمع ۲۲۵ واحدی سحر در خیابان انسجام اظهار کرد: رأس ساعت ۳ بامداد وقوع آتش‌سوزی در این مجتمع مسکونی به آتش‌نشانی گزارش شد. وی تأکید کرد: با توجه به گسترده بودن حریق بلافاصله خودروهای عملیاتی شامل ۱۲ خودرو عملیاتی و ۲ تیم نجات، سه نردبان نجات و… به محل حادثه اعزام شدند. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم یادآور شد: آتش سوزی در طبقات منفی این مجتمع رخ داد و برای امدادرسانی و اطفا حریق ۱۵۰ نفر از آتش‌نشانان در محل حضور یافتند. وی با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در طبقات منفی یک و منفی دو این مجتمع گفت: بیش از ۱۶۰ نفر از ساکنان از مجتمع خارج شدند که ۳۸ نفر به دلیل مشکلات تنفسی توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شده و ۲۸ نفر هم به صورت سرپایی درمان شدند.

گفت‌وگوی رودررو با مردم در‌خصوص کرونا

ساری|رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با حضور در استودیو بخش خبری بیست و ۴۵ دقیقه شبکه مازندران با مردم گفت‌وگو کرد. موسوی تصریح کرد: ۶۱ مورد اثبات شده ویروس کرونا در کشور قطعی شده و ۱۲ مورد فوتی هم داشتیم. وی با اشاره به اینکه آلودگی مثبت در مازندران اثبات شده افزود یک مورد فوتی در مازندران داشتیم که مربوط به یک مسافر تهرانی بود که در تنکابن اتفاق افتاد. موسوی فاصله افراد در محافل عمومی را ۱ تا ۱ متر و نیم اعلام کرد و گفت افراد در جمع عمومی باید با هم فاصله داشته باشند تا این ویروس سرایت پیدا نکند. وی از مردم خواست که فعلا از برگزاری مجالس عمومی خودداری کنند چرا که تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و جاهای پر رفت و آمد و اماکن ورزشی به همین خاطر بود که مردم از تجمع غیر ضرور پرهیز کنند تا این ویروس به دیگران سرایت نکند. رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد از زمانی که بیماری کرونا در استان مشاهده شد ستاد پیشگیری از این بیماری در استان تشکیل شد تا جلسات و تصمیمات مهم در این جلسه گرفته شود. وی از همه مردم خواست نکات بهداشتی را رعایت کنند به خاطر اینکه احتمال شیوع این بیماری از فرد مبتلا به دیگران زیاد است. دکتر موسوی از مردم خواست از مسافرت خودداری کنند و در منازل بمانند تا شیوع این بیماری کم شود.

تمام باشگاه‌های ورزشی یزد تا ۱۰ روز آینده تعطیل است

یزد|سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد گفت: به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، تمام باشگاه‌های ورزشی و استخرهای استان یزد تا ۱۰ روز آینده تعطیل است. محمدرضا دهقان اظهار داشت: بر اساس مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا و با هدف جلوگیری از شیوع این بیماری ویروسی، تمامی باشگاه‌های ورزشی و استخرهای استان یزد تا ۱۸ اسفندماه تعطیل است. وی افزود: برپایی نمایشگاه‌های بهاره عرضه کالا، شب بازارها و روزبازارها در همه شهرستان‌ها ممنوع است. دهقان ادامه داد: برگزاری مراسم عروسی، جشن تولد و موارد مشابه در تالارها و باغ تالارها نیز در این ستاد ممنوع اعلام شده است. سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد عنوان کرد: آموزشگاه‌های آزاد فنی حرفه‌ای به مدت یک هفته تعطیل است. مردم استان یزد با خودداری از تردد غیرضروری در مکان‌های عمومی و رعایت توصیه‌های بهداشتی، کمک کنند تا به ویروس کرونا مقابله کنیم.

 

ارسال نظر