تاکید بر برخورد شدید با محتکران ماسک و لوازم بهداشتی

۱۳۹۸/۱۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۵۹۱
تاکید بر برخورد شدید با محتکران ماسک و لوازم بهداشتی

بعد از تاکید مسوولان نظارتی مبنی بر مقابله با هر نوع احتکار نیازمندی‌های بهداشتی و اقلام اساسی در استان‌های مختلف، مسوولان استان تهران نیز بر برخورد شدید با محتکران ماسک و لوازم بهداشتی تاکید کردند و از مصادره لوازم احتکار شده و پلمب واحدهای متخلف خبر دادند. در شرایطی که عموم مردم نیازمند اقلام بهداشتی برای مراقبت از خود و خانواده شان در برابر این بیماری هستند، برخی افراد سودجو در استان‌های مختلف در پی احتکار برخی اقلام بهداشتی یا ضد عفونی‌کننده و فروش آنها با قیمت‌های بالا به مردم کشورمان هستند، اقدامی که سبب افزایش قیمت و نایاب شدن ماسک، ژل ضد عفونی‌کننده یا حتی در برخی موارد مواد غذایی مانند زنجبیل، لیموترش و… که باور عمومی بر آن است، که سبب جلوگیری از ابتلاء به ویروس کرونا جدید ۲۰۱۹ شده است، می‌شود. در این شرایط دادستان‌ها، مسوولان تعزیراتی و دیگر مسوولان قضایی و نظارتی بر برخورد شدید با افرادی که اقدام به سودجویی در شرایط نیاز مردم می‌شوند، تاکید کرده‌اند. دادستان عمومی و انقلاب قرچک برخورد با محتکران و اخلالگران اقتصادی را پشیمان‌کننده دانست و گفت: توقیف اموال محتکران و مصادره اموال افرادی که در شرایط نیاز مردم قصد اخلال در بازار را داشته باشند، کمترین اقدامی است، که می‌توانیم، انجام دهیم. حجت‌الاسلام احدالله سینکایی اضافه کرد: اغلب متصدیان داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی در قرچک در کنار مردم هستند و احتکار در شأن این افراد نیست، اما اگر موردی مشاهده شود، متخلفین قاطعانه و با اشد مجازات مواخذه می‌شوند.

     بازرسی سه‌شیفته از داروخانه‌های استان تهران

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران مسوول دیگری است، که بر برخورد شدید با محتکران و گران فروشان ماسک طبی تاکید دارد و در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: بازرسی از داروخانه‌های استان تهران در سه نوبت شیفت‌های صبح، عصر و شب انجام می‌شود. احمد جعفری نسب با بیان اینکه احتکار و گرانفروشی ماسک طبی، ژل ضدعفونی‌کننده مجازات سختی دارد، گفت: تیم ویژه‌ای برای بازرسی ۲۴ ساعته از انبارها و نیز داروخانه‌های استان تهران متشکل از شبکه بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان غذا و دارو و اداره صنعت و پلیس امنیت اقتصادی ایجاد شده است. دادستان عمومی و انقلاب دماوند نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مجازات محتکران حبس بین ۲ تا ۵ سال و شلاق می‌تواند باشد، اظهار داشت: در برخورد با کاسبان سلامتی و جان مردم بدون تعارف و شدید خواهد بود. محمد تقی تقی‌زاده از شهروندان خواست تا هرگونه تخلف را به شماره تلفن ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی و ۱۲۴ بازرسی اداره صنعت گزارش دهند.

   پرونده‌های جرایم اقتصادی کرونا

پیگیری ویژه می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب بهارستان نیز کمبود ماسک و مواد ضد عفونی‌کننده موجود در بازار را غیر واقعی دانست و به خبرنگار مهر گفت: برخی اقدامات نامشروع سودجویان اقتصادی از شرایط نیازمندی مردم سبب برخی کمبودها شده است و به همین دلیل با مجرمان از باب اخلال در نظام اقتصادی برخورد خواهد شد. غلامرضا صادقی از پلمب انبارها و داروخانه‌هایی که لوازم بهداشتی را احتکار کرده باشند، خبر داد و گفت: پرونده‌های چنین جرایمی به‌شدت مورد پیگیری قرار خواهد گرفت. فرماندار شهریار مسوول دیگری است، که بر برخورد شدید با احتکار‌کنندگان لوازم بهداشتی و مواد مورد نیاز مردم تاکید کرد و در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با افرادی که با احتکار ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در شهریار قصد سودجویی دارند برخورد قانونی می‌شود. نوراله طاهری با بیان اینکه تنها افراد متخصص در حوزه علوم پزشکی می‌توانند، در خصوص مقابله با کرونا اظهارنظر کنند، افزود: با افرادی که اقدام به انتشار شایعات در فضای مجازی در خصوص کرونا می‌کنند، برخورد قانونی و جدی از طریق مراجع قضایی می‌شود. ورود کرونا به کشورمان و پروژه‌های کرونا هراسی سبب کاهش برخی اقلام بهداشتی در استان تهران و دیگر نقاط کشور شده است، که برخورد هرچه سریع‌تر و قاطع مسوولان با سودجویان اقتصادی و کاسبان کرونا را می‌طلبد.

 

ارسال نظر