اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۵۰۹

تعطیلی‌ دانشگاه‌های آذربایجان شرقی به قوت خود باقی است

تبریز|دانشگاه تبریز با صدور اطلاعیه‌ای در مورد تعطیلی دانشگاه‌ها، اعلام کرد: تعطیلی‌های اعلام‌شده قبلی، به قوت خود باقی است. در اطلاعیه روابط عمومی دانشگاه تبریز آمده است: به اطلاع دانشجویان عزیزی که در مورد برنامه دانشگاه تبریز برای روزهای آتی سوال داشتند، می‌رساند: تعطیلی‌های اعلام‌شده قبلی، مطابق برنامه به قوت خود باقی خواهد بود و بعد از تعطیلات نوروز 99 به امید خدا به سلامت و پرانرژی در دانشگاه منتظرتان هستیم. گفتنی است دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت بهداشت در آذربایجان شرقی مشمول این اطلاعیه نیستند.

محور «انار- یزد» به دلیل توفان شن مسدود شد

کرمان|معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: محور انار به یزد فعلا به دلیل توفان شن مسدود است و در بقیه راه‌ها مشکل خاصی نداریم و تردد برقرار است. احسان عراقی‌زاده درباره وضعیت محورهای استان کرمان اظهار کرد: به علت توفان آماده باش ۴۸ ساعته به گشت‌های راهداری و همکاران داده‌ایم تا مسیرهایی که دید کافی نداشته باشد، مسدود شود.معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان بیان کرد: در شهرستان‌های شرقی از جمله ریگان، فهرج و نرماشیر و همچنین در شهربابک توفان شدید است و گشت‌های راهداری در مسیر حضور دارند تا اگر دید کم شود، با هماهنگی پلیس جاده بسته شود. عراقی‌زاده به مردم توصیه کرد: به هشدار و اخطار پلیس و راهداری توجه کنند و زمانی که دید کم است جلو نروند و باعث تصادف نشوند و بعد با کم شدن توفان حرکت کنند.

اما و اگرهای مرگ پرستار بیمارستان میلاد لاهیجان

رشت|رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: علت مرگ پرستار لاهیجانی هنوز مشخص نشده است. ارسلان سالاری، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: نرجس‌ خانعلی‌زاده پرستار ۲۵ ساله بیمارستان میلاد لاهیجان با علائمی شبیه به بیماری آنفلوآنزا جان باخت.او در پاسخ به این سوال که آیا علت مرگ این پرستار ابتلا به ویروس کرونا بوده است؟وی افزود: علائم بیماری شبیه آنفلوآنزا بوده ولی جواب آزمایش تست کرونا هنوز مشخص نشده است. چند روز پیش خبری مبنی بر فوت یک پرستار گیلانی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در فضای مجازی دست به دست شد. به گفته کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت هنوز اسم این پرستار در لیست فوتی‌های مبتلا بر اثر کرونا گزارش نشده است و احتمال مرگ بر اثر آنفلوآنزا وجود دارد.

اعلام آمادگی ارتش برای کمک به سیل‌زدگان

اهواز|فرمانده قرارگاه منطقه جنوب غرب ارتش گفت: به یگان‌های سرزمینی مناطق خوزستان و لرستان آماده‌باش کامل دادیم. امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی، فرمانده قرارگاه منطقه جنوب غرب ارتش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه یگان‌های ارتش مستقر در خوزستان و لرستان با همه امکانات و ظرفیت آماده خدمت‌رسانی هستند. او با بیان اینکه ارتش به صورت کامل آماده همکاری با ستاد بحران این دو استان است، گفت: هرکجا که لازم باشد و از ما بخواهند در مناطق گرفتار سیل حاضر می‌شویم و خدمت‌رسانی می‌کنیم. فرمانده قرارگاه منطقه جنوب غرب ارتش با اشاره به خدمات ارتش به مردم خوزستان و لرستان در سیل اخیر افزود: ما هم از مردم می‌خواهیم به تذکرات ستاد بحران توجه و برای ارایه خدمات بهتر با مسوولان مربوطه همکاری کنند. او با اشاره به احتمال وقوع سیل در استان‌های خوزستان و لرستان گفت: به یگان‌های سرزمینی آن منطقه آماده‌باش کامل دادیم و دستور همکاری کامل با ستاد بحران به آنها داده شده است.

مسافران ورودی به استان بوشهر تب‌سنجی می‌شوند

بوشهر|استاندار بوشهر گفت: به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، مسافران ورودی به استان در همه مبادی ورودی، تب‌سنجی می‌شوند. عبدالکریم گراوند دیروز پس از جلسه ستاد پدافند غیرعامل در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به دغدغه مردم درباره ورود مسافران از نقاط مختلف کشور به استان و احتمال انتقال ویروس کرونا، با هماهنگی همه دستگاه‌ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر ونیرو‌های نظامی و انتظامی درهمه مبادی ورودی استان مسافران تب‌سنجی می‌شوند. او افزود: این کار در پایانه‌های زمینی و دریایی، فرودگاه و دیگر مبادی ورودی صورت خواهد گرفت تا نگرانی‌ها درباره انتقال ویروس کرونا به استان برطرف شود. استاندار بوشهر گفت: درباره تعطیلی مراکز آموزشی ستاد ملی کرونا تصمیم می‌گیرد البته ما پیشنهاد خود را به این ستاد داده‌ایم. گراوند بیان کرد: کار‌های خوبی در زمینه پیشگیری از گسترش ویروس کرونا در استان صورت گرفته که یکی از آن ضدعفونی کردن مکان‌های عمومی است.

 

ارسال نظر