اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۰۶۶

نقص فنی قطار اهواز -  ماهشهر برطرف  شد

اهواز|مدیرکل راه‌آهن جنوب با اشاره به وجود نقص فنی قطار اهواز- ماهشهر در ایستگاه میان‌دشت در روز جمعه، گفت: این نقص به دلیل مشکل در سوزنگاه قطار به وجود آمد که پس از تعمیرات صورت گرفته قطار به مسیر خود ادامه داد. عبدالکریم درویش‌زاده دیروز با بیان اینکه قطار از ریل خارج نشده بیان کرد: این حادثه به مشابه خرابی دیگر وسایل حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس است که در جاده دچار خرابی می‌شوند. وی افزود: مشکل به وجود آمده در سوزنگاه جنوبی و هنگام حرکت به سمت ماهشهر رخ داد که باعث مسدود شدن مسیر شد اما پس از برطرف شدن مشکل، مسافران قطار به سمت مقصد حرکت کردند.

مدیرکل راه‌آهن جنوب ادامه داد: این اتفاق در ساعت ۱۰ صبح امروز جمعه به رخ داد که پس از تعمیرات صورت گرفته، مسیر بازگشایی شد.

۲۰ هزار نیرو تامین‌کننده امنیت انتخابات شرق

زاهدان|فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۰ هزار نیرو تامین‌کننده امنیت انتخابات در سراسر این استان پهناور هستند. سردار سرتیپ محمد قنبری در حاشیه بازدید از شعب اخذ رای زاهدان، افزود: ۲۰ هزار نیروی پلیس مسوولیت تأمین نظم و امنیت انتخابات در استان پهناور سیستان و بلوچستان را برعهده دارند که از این تعداد هفت هزار نفر به صورت مستقیم امنیت صندوق‌های رأی را تامین می‌کنند. وی تصریح کرد: با تلاش همه نیروهای امنیتی و دستگاه‌های مربوطه، خوشبختانه تاکنون هیچگونه مورد امنیتی در سطح استان سیستان و بلوچستان رخ نداده است. این مقام ارشد انتظامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: راهبرد ناجا در انتخابات، «امنیت و مشارکت» است و کارکنان انتظامی نیز با تأمین امنیت انتخابات، زمینه حضور و مشارکت حداکثری مردم را فراهم کرده‌اند. فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اشراف کامل اطلاعاتی نیروهای پلیس در نقاط مختلف استان و استقرار نیروها و امکانات لازم، اظهار داشت: با اشراف اطلاعاتی پلیس از ابتدای فعالیت‌های تبلیغاتی تاکنون هیچ مورد امنیتی در استان مشاهده نشده است.

معاون سیاسی فرماندار جاجرم عزل شد

جاجرم|معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی از عزل معاون سیاسی فرماندار جاجرم خبر داد. ولی‌الله حیاتی از عزل معاون سیاسی فرماندار یکی از شهرستان به دلیل به فعالیت‌های انتخاباتی خبر داد. حیاتی افزود: به دستور استاندار خراسان شمالی به دلیل ورود غیرقانونی معاون سیاسی فرماندار جاجرم به عرصه انتخابات و فعالیت انتخاباتی به نفع یک کاندیدا در روز انتخابات حکم عزل او صادر شد. قابل ذکر است در چند روز گذشته معاون فرماندار شیروان نیز به همین دلیل از سمت خود عزل شده بود.

مشارکت ذوب‌آهن در هشتمین نمایشگاه اختصاصی ایران

اصفهان|ذوب‌آهن اصفهان با هدف گسترش بازار و ارایه توانمندی‌ها در تولید انواع مقاطع فولادی ساختمانی و ریل در هشتمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران که از تاریخ ۲۹ بهمن تا ۲ اسفند سال جاری در کابل - افغانستان برگزار می‌شود مشارکت خواهد کرد. سفیر ایران در افغانستان عنوان کرد: تولید و صادرات ذوب‌آهن با تامین مواد اولیه از افغانستان جهش چشمگیری خواهد کرد دکتر بهادر امینیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در حاشیه بازدید از غرفه ذوب‌آهن اصفهان در هشتمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کابل در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: افغانستان بازار خوبی برای محصولات ذوب‌آهن اصفهان است و می‌تواند تامین‌کننده مواد اولیه مورد نیاز ذوب‌آهن باشد.

گزارش ۱۰۰ مورد تخلف انتخاباتی در گیلان

رشت|رییس هیات بازرسی ستاد انتخابات گیلان با اشاره به ۱۰۰ گزارش تخلف انتخاباتی از صبح دیروز، گفت: این تخلفات جدی نیست و پیگیری‌های لازم از سوی بازرسان انجام می‌شود. علی اوسط اکبری مقدم با بیان اینکه با تشکیل این هیات در استان هیات‌های شهرستان‌های نیز شکل گرفت، افزود: با مشخص شدن شعب اخذ رأی هزار و ۷۴۴ بازرس برای این شعب انتخاب شد. رییس هیات بازرسی ستاد انتخابات استان گیلان در ادامه با اشاره به اینکه ۲۷ بازرس ویژه و یک بازرس کل نیز تعیین شد، گفت: این تعداد بازرس فرآیند برگزاری انتخابات در گیلان را رصد می‌کنند. وی با بیان اینکه تا قبل از برگزاری انتخابات و در زمان تبلیغات ۱۵۰ گزارش تخلف به دست این هیات رسیده است، تصریح کرد: از صبح امروز نیز ۱۰۰ گزارش تخلف انتخاباتی مردمی به دست هیات بازرسی انتخابات استان گیلان رسیده است.

اکبری مقدم با اشاره به اینکه اکثر تخلفات جزئی است، بیان کرد: با توجه به وجود سلایق مختلف کاندیدا مشکلاتی در حوزه‌های مختلف وجود خواهد داشت اما جدی نیست.

 

ارسال نظر