اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۸۱۳

خشکسالی به ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی خسارت زد

گرگان| معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: خشکسالی به ۱۰۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان خسارت زده و برای جبران خسارت به کود نیاز داریم اما با کمبود کود مواجهیم. محمدرضا عباسی اظهار کرد: گلستان در اوایل فصل کشت با خشکسالی و عدم بارش مواجه بود و حدود ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده‌اند. وی با اشاره به اینکه خسارت ۱۰۰ درصدی حدود ۵۰ هزار هکتار تایید شده است، افزود: در سال زراعی جاری ۳۵۵ هزار هکتار گندم، ۵۸ هزار هکتار کلزا و ۷۴ هزار هکتار جو، دو هزار و ۸۰۰ هکتار چغندر، چهار هزار و ۲۰۰هکتار سیب زمینی، سه هزار هکتار باقلا و دو هزار هکتار نخود فرنگی کشت شده است. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گلستان ادامه داد: قسمت قابل توجهی از اراضی خسارت دیده از خشکسالی امسال در نوار شمالی استان واقع شده‌اند و برای جبران این خسارت و کاهش رشد رویشی نیاز است مصرف کود شیمیایی نسبت به شرایط نرمال بین ۲۵ تا ۳۰درصد افزایش یابد.

کاهش 35 درصدی بارش‌ها در حوضه زاینده رود

اصفهان| استاندار اصفهان در نشست خیریه مهر کوثر که با محوریت مصرف بهینه آب در شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان برگزارشد گفت: در سال آبی جاری میزان بارندگی در حوضه آبریز زاینده رود حدود 510 میلی متر بوده که بیانگر کاهش 35 درصدی بارش‌ها در سال آبی نرمال است. رضایی با بیان اینکه در حال حاضر حجم ذخیره سد زاینده رود حدود 303 میلیون مترمکعب است اعلام کرد: تامین آب شرب جمعیت استان اصفهان در اولویت قرار دارد براین اساس با توجه به اقلیم خشک و نیمه خشک استان اصفهان از همه بهره‌برداران انتظار می‌رود با بهره‌گیری از تکنولوژی و استفاده از روش‌های جایگزین تامین آب، مصرف بهینه آب را جدی بگیرند.

برگزاری جلسه هم اندیشی اساتید ویژه بانوان هیات علمی

ساری| جلسه هم‌اندیشی اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با حضور بانوان هیات علمی دانشگاه در تالار قلم ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد .در این جلسه دکتر سید‌عباس موسوی رییس دانشگاه با تبریک دهه فجر و ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن با اشاره به اینکه عقب‌ماندگی‌هایی که به صورت تاریخی در حوزه زنان بوده در حال حاضر تا حدودی جبران شده اضافه کرد: اما خود زنان باید بررسی کنند که مسیر رشد و پیشرفت شان چگونه باید باشد و تهدیدها و فرصت‌ها را شناسایی کنند. رییس دانشگاه با ذکر این نکته که چالش‌هایی مثل تکالیف منزل و جامعه برای زنان باید رفع شود گفت: در حوزه‌های مختلف دانشگاهی نیز این توقعوجود داردکه از وجود بانوان جهت خدمت به جامعه بهره‌گیری کرده و اقدام مناسب کنیم..

کانال‌های ۲۰ معبر منطقه ۴ تهران مرمت و بهسازی شد

تهران| معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه چهار تهران گفت: به منظور هدایت مطلوب آب‌های سطحی، انهار و کانال‌های ۲۰ معبر منطقه مرمت و بهسازی شد. «میکاییل علیپور» افزود: بهسازی و مرمت کانال‌های معابر، به منظور جلوگیری از آبگرفتگی در سطح معابر و طغیان احتمالی مسیل‌ها و کانال‌ها، انجام شده است. وی گفت: در این طرح عمرانی و در شش ماهه دوم سال جاری، حدود ۲ هزار و ۵۰۰ متر طول جدول، حدود یک هزار و ۱۰۰ متر طول انهار و حدود ۴۶۰ متر طول کانیو در حدود ۱۲ معبر منطقه احداث شد. معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه چهار تهران در ادامه به بهسازی و ترمیم دو کانال ابوذر و عبادی اشاره کرد و گفت: عملیات تحکیم و ترمیم سقف و دیواره‌های کانال خاور (عبادی) حد فاصل بزرگراه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تا خیابان ساجدی به طول ۳۶۰ متر اجرایی و ورودی کانال ابوذر به طول حدود ۷۵ متر بهسازی شد.

مرگ مشکوک پرندگان این‌بار در سواحل بندرترکمن

گرگان| رییس اداره محیط زیست شهرستان‌های ترکمن و گمیشان گفت: نمونه‌برداری از لاشه پرندگان جمع‌آوری شده از سواحل این شهرستان برای شناسایی علت مرگ این پرندگان انجام شد. علی بیانی گفت: صبح روز دوشنبه لاشه ۲۵۸ پرنده وحشی در ساحل بندرترکمن کشف شد که از این تعداد ۲۴۷ لاشه از نوع چنگر ۶ مورد باکلان و ۵ مورد کشیم بوده است. علی بیانی افزود: لاشه‌ها از عصر دیروز حد فاصل اسکله بندرترکمن به سمت کانال چاپاقلی مشاهده شده است. بیانی با بیان اینکه همه لاشه‌ها جمع‌آوری شده است گفت: پس از جمع‌آوری این لاشه‌ها، مرگ پرنده دیگری مشاهده نشده است. او گغت: یک گروه از دامپزشکی، از لاشه‌های پرندگان برای کشف علت مرگ، نمونه‌برداری کرده است. در هفته‌های اخیر مرگ فلامینگو‌ها در خلیج میانکاله خبرساز شده بود.

 

ارسال نظر