اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۵۵۷

کارخانه بزرگ نساجی مازندران گازرسانی شد

ساری| آیین گازرسانی بزرگ‌ترین کارخانه نساجی در مازندران همزمان با دهه فجر به سرانجام رسید. طرح گازرسانی به کارخانه بزرگ نساجی مازندران با حضور مسوولان استانی و شهرستانی عصر دوشنبه در قائمشهر به بهره‌برداری رسید. جعفر احمدپور مدیرعامل شرکت گاز مازندران در این مراسم، گازرسانی به واحدهای صنعتی و صنایع را برای رونق و احیای تولید از جمله پروژه‌های در دست اقدام برشمرد و گفت: این طرح رونق تولید و اشتغال زایی را منجر خواهد شد. وی هزینه گازرسانی به کارخانه نساجی را با توجه به نصب و ایجاد ایستگاه تقویت فشار 3 میلیارد ریال اعلام کرد. یحیی یوسف پور فرماندار قائمشهر نیز با اشاره به تلاش‌های بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام راحل برای احیای کارخانه نساجی اظهار داشت: اجرای طرح گازرسانی منجر به رونق تولید در کارخانه خواهد شد و اکنون کارخانه نساجی در مسیر تولید قرار گرفته است. وی شمار کارگران فعال در کارخانه نساجی را ۳۶۰ نفر اعلام کرد. فاز اول احیای کارخانه نساجی مازندران دو ماه قبل با سرمایه‌گذاری ۱۷ میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام راحل به بهره‌برداری رسید.

 پیوندهایی عمیق که تاریخ را به هم گره زده است

اصفهان| اصفهان و تبریز، دو خواهرخوانده، دو کلان‌شهر که یکی را نیمه‌جهانش خوانند و دیگری را شهر اولین‌ها و این نام چقدر بامسماتر می‌شود وقتی شمارش معکوس میزبانی تبریزی‌ها از نخستین برنامه شب‌های فرهنگی اصفهان آغاز و با استقبال پرشور مخاطبان انجام شده است. نخستین برنامه شب‌های فرهنگی اصفهان با چشم‌انداز اقامه گفت‌وگومندی بر اساس توسعه صنایع خلاق و گردشگری از ساعت 15 تا 21 روز پنجشنبه 24 بهمن‌ماه به همت معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان در پردیس سینمایی قدس تبریز برگزار شد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. اولین برنامه متعلق به مرشد غلامرضا خوشحال‌پور است؛ نقال مونقره‌ای با لباسی به سپیدی موهایش که انگار با چوب دستی‌اش جادو می‌کند، ورد می‌خواند و می‌بردمان وسط داستان‌های شاهنامه. خوشحال‌پور که پدر و پدربزرگی نقال داشته در سی سالگی نقالی را آغاز می‌کند و مردم اصفهان تا امروز پای بیش از 3 هزار اجرای او نشسته‌اند.

 ۲۰ واحد تولیدی و صنعتی تعطیل در زنجان فعال شده است

زنجان| استاندار زنجان گفت: از سال جاری تاکنون بیش از ۲۰ واحد تولیدی و صنعتی تعطیل شده در استان زنجان وارد چرخه تولید شده است. فتح‌الله حقیقی با بیان اینکه جلسه ستاد رفع موانع تولید در استان زنجان با مدیریت خوبی برگزار می‌شود، گفت: تا پایان سال ۱۳ واحد تولیدی در استان با سرمایه‌گذاری بیش از ۳ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد. وی با بیان اینکه در خصوص رونق تولید به صورت عملیاتی‌تر و برنامه‌ریز ی‌تر وارد عمل شده‌ایم، اظهار کرد: تنها هدف ما در استان شناسایی واحدهای تولیدی تعطیل شده و فعال کردن آنها است. استاندار زنجان گفت: اولویت جذب نیروی انسانی در واحدهای فعال شده با جوانان متخصص بومی است. حقیقی با بیان اینکه در استان زنجان از سال جاری تاکنون بیش از ۲۰ واحد تولیدی و صنعتی تعطیل شده وارد چرخه تولید شده است، ابراز کرد: با فعال شدن این واحدها برای جوانان زیادی اشتغال ایجاد شده است. وی به پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید در استان زنجان اشاره کرد و گفت: پرداخت تسهیلات رونق تولید در استان طی سال جاری رشد بیش از ۱۳۰ درصدی دارد.

مشکل قطع برق ۸۰ روستای استان اردبیل برطرف شد

اردبیل| مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: مشکل قطع برق ناشی از بارش سنگین برف در ۸۰ روستا در شهرستان‌های خلخال، گرمی و نمین این استان برطرف شده است. حسین قدیمی در جریان بازدید از عملیات رفع مشکل قطعی برق تعدادی از روستاهای خلخال افزود: در جریان بارش برف روزهای ۲۱ و۲۲ بهمن‌ماه امسال برق۸۱ روستای استان از جمله ۷۱ روستای شهرستان خلخال و ۱۰ روستا درشهرستان‌های نمین وگرمی بر اثر کولاک برف قطع شده بود که با تلاش ماموران هم‌اکنون جز روستای بفراجرد در بخش مرکزی خلخال برق سایر روستاهای وصل شده است. وی اظهار کرد: مشکل قطعی برق بیشتر روستاهای خلخال در همان شرایط بارش برف و کولاک انجام شد و مشکل برق روستای بفراجرد خلخال ناشی از مسدود شدن راه ارتباطی این روستا بوده و با بازگشایی راه ارتباطی روستا و فراهم شدن زمینه دسترسی ماموران شرکت برق خلخال به امکانات برق‌رسانی، برق این روستا نیز به زودی وصل خواهد شد. برای کمک به راه‌اندازی مجدد برق مناطق خاموش شده این استان، شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل اقدام به اعزام ۳۹ نفر نیروی انسانی مجرب با تجهیزات کرده است.

 

ارسال نظر