اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۴۷۲

دستگیری متهمان برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی

تبریز|رییس پلیس آگاهی آذربایجان‌ شرقی گفت: اعضای یک باند چهار‌نفره برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی به صورت اسکیمر در تبریز شناسایی و دستگیر شدند. سرهنگ صابر عباس‌زاده اظهار کرد: باند چهار‌نفره متشکل از دو زن و دو مرد با دامنه سنی ۲۲ تا ۲۵ سال در یکی از فروشگاه‌های تبریز فعالیت می‌کردند که دارای سوابق متعدد سرقت و تجاوز به عنف می‌باشند. این افراد یک دستگاه اسکیمر (کپی رایت کارت‌های بانکی) کنار دستگاه پوز در فروشگاه مستقر کرده بودند که اطلاعات و مشخصات حساب کارت بانک‌ها را برداشت و به رمز و مشخصات دستگاه دست می‌یافتند. وی گفت: این باند ۲۸۰ مورد کپی اطلاعات انجام داده و از ۶۲ مورد حدود ۵۰۰ میلیون تومان برداشت کرده بودند. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آذربایجان شرقی، عباس‌زاده تاکید کرد: شهروندان در هنگام خرید از فروشگاه‌های مختلف رمز کارت‌های بانکی خود را به هیچ عنوان در اختیار فروشندگان و افراد دیگر قرار ندهند و کارت‌ها را خودشان به پوز بانکی بکشند.

تست اعتیاد مرغ‌های کردستان منفی اعلام شد

سنندج|طی چند روز گذشته شایعاتی مبنی بر خوراندن تریاک در تعدادی از مرغداری‌های برخی استان‌ها گزارش شده که موجب نگرانی مردم در استفاده از مایحتاج روزانه و سبد پروتئینی آنها شد. در همین خصوص مدیرکل دامپزشکی استان کردستان با رد خبر خوراندن تریاک در مرغداری‌های کردستان اعلام کرد که بازرسی‌های این سازمان به دقت انجام می‌شود و تاکنون هیچ مشاهده و گزارشی از این موضوع دریافت نکرده‌ایم.مجتبی ورمقانی با تکذیب خبر خوراندن تریاک در مرغداری‌ها به مرغ‌ها اظهار کرد: به دلیل نظارت صفر تا صدی کارشناسان دامپزشکی بر مرغداری‌ها، خوراندن تریاک به مرغ‌ها امکان پذیر نیست. وی اشاره کرد که کارشناسان دامپزشکی از زمان پیش جوجه‌ریزی تا زمان کشتار نظارت کامل بر کار مرغداری‌ها و کیفیت مرغ‌های تولیدی دارند. مدیرکل دامپزشکی استان کردستان با بیان اینکه تاکنون موردی از استفاده از تریاک در مرغداری‌ها مشاهده و گزارش نشده است، تصریح کرد: صنعت نوین مرغداری، صنعتی پیشرفته است که بر اساس آن افزایش وزن مرغ در زمان کوتاه در گرو پارامترهای علمی مشخصی است و مرغداران برای افزایش وزن نیازی به اینگونه کارها ندارند.

امدادرسانی هوایی به روستاییان گرفتار در برف خوزستان

اهواز|معاون امداد و نجات جمعیت هلال ‌احمر خوزستان از امدادرسانی هوایی به روستاییان گرفتار در برف مناطق مرتفع توسط بالگرد خبر داد. علی پهلوان با اشاره به بارش برف و گرفتار شدن اهالی برخی روستاهای مناطق مرتفع خوزستان اظهار کرد: امدادرسانی به اهالی دهستان احمدفداله و روستای مودو در شهرستان دزفول و همچنین روستاهای وارگه بردتازه، وارگه سبز تازه و وارگه خله تازه در شهرستان اندیکا توسط بالگردهای این جمعیت امروز (۲۳ بهمن‌ماه) در حال انجام است. وی افزود: در مجموع باید به حدود ۴۵ خانوار در این مناطق امدادرسانی شود. پهلوان بیان کرد: در این عملیات اقلام غذایی شامل بسته‌های مواد غذایی یک ماهه، کیسه‌های آرد، پتو، موکت، روغن، برنج، چراغ والور و بسته‌های بیسکوییت بین آسیب‌دیگان توزیع می‌شود.

جشنواره آدم‌برفی در پیست اسکی یام مرند  برگزار  می‌شود

تبریز| معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از برگزاری جشنواره آدم‌برفی با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی و استفاده از ظرفیت‌های زمستانی منطقه، در پیست اسکی یام شهرستان مرند خبر داد. احمد حمزه‌زاده ضمن اعلام این خبر، گفت: در پی بارش شدید برف و مساعد بودن شرایط برای برگزاری جشنواره آدم‌برفی در راستای جشن‌های دهه فجر، این جشنواره در محل «پیست اسکی یام» به عنوان یکی از ظرفیت‌های شاخص گردشگری زمستانی روز جمعه 25 بهمن 98 برگزار خواهد شد. وی افزود: ظرفیت ویژه گردشگری می‌تواند موتور محرکه توسعه صنعت گردشگری، رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی آن منطقه باشد که در این راستا برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های زمستانی براساس ظرفیت‌های موجود در استان به‌ویژه شهرستان مرند می‌تواند در راستای جذب گردشگران زمستانی کمک کند.

تردد شهری در خلخال به سختی انجام می‌شود

اردبیل| در پی بارش کم سابقه برف در خلخال ترددهای درون شهری در این شهرستان به سختی انجام می‌پذیرد. گفتنی است تنها یکی از خیابان‌های اصلی این شهرستان به نام خیابان «امام» تا حدودی توسط شهرداری بازگشایی شده و کمربندی اصلی شهر نیز در حال بازگشایی است. تردد در مسیرهای بازگشایی شده نیز تنها با زنجیر چرخ و برخورداری از وسایل ایمنی و گرمایشی لازم امکان پذیر است. خوشبختانه قطعی گاز در خلخال گزارش نشده ولی مردم انتظار مضاعفی از شهرداری و دیگر عوامل برای بازگشایی مسیر ترددها دارند.

 

ارسال نظر