اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۳۰۳

جشنواره موسیقی فجر آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

تبریز| رییس انجمن موسیقی آذربایجان شرقی گفت: نخستین جشنواره موسیقی فجر آذربایجان شرقی از ۲۴ الی ۳۰ بهمن در تبریز، میانه، اهر و اسکو برگزار می‌شود. غلامرضا میرزازاده گفت: این جشنواره همزمان با سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر کشور و با هدف ایجاد نشاط عمومی و حفظ و اشاعه فرهنگ صحیح موسیقایی، در قالب اجرای گروه‌ها مانند سایر اجراهای صحنه‌ای و به شکل غیر رقابتی برگزار می‌شود. وی افزود: جشنواره یاد شده در پنج گرایش موسیقایی شامل گروه موسیقی دستگاهی (سنتی)، گروه موسیقی اقوام (مقامی) .آذربایجانی و عاشیقی، گروه موسیقی کلاسیک (غربی)، گروه موسیقی پاپ و گروه موسیقی تلفیقی برگزار می‌شود. وی حمایت از گروه‌های موسیقی بومی را از اهم اهداف این جشنواره برشمرد.

ستاره استقلال  به پرداخت دیه محکوم شد

بوشهر|دیروز رای نهایی درباره پرونده تصادف دو سال قبل مهدی قائدی در بوشهر از سوی دادگاه بوشهر صادر شد. در رای اولیه پرونده تصادف بوشهر، مهدی قائدی به عنوان راننده خودرو شناخته و به پرداخت دیه محکوم شد. در این سانحه‌ که جان احمدرضا شاکر، دوست صمیمی قائدی را گرفت، سه نفر سرنشین دیگر این خودرو مجروح شدند که باعث شد مهدی قائدی چند ماهی از میادین فوتبال دور باشد. در این سانحه رانندگی و بر اساس گزارش پلیس، مهدی قائدی بدون داشتن گواهینامه به عنوان راننده در خودرو حضور داشته است که به همین دلیل خانواده شاکر از قائدی به دادگاه شکایت کردند و پرونده تحت عنوان قتل غیرعمد در دادگاه بررسی شود. در رای اولیه قائدی به عنوان راننده ماشین شناخته و محکوم شد. مهاجم جوان و گلزن استقلال اما به رای صادره اعتراض کرد. دادگاه سرانجام حکم نهایی را  اعلام کرد و قائدی به پرداخت دیه محکوم شد.

کودکان زیر ۱۰ سال؛ ۸  درصدِ جان‌باختگان جاده ای

رشت|رییس پلیس راه گیلان هشت درصد جان باختگان سال گذشته را کودکان زیر ۱۰سال سن دانست و گفت: کودکان سرنشینان آسیب‌پذیر خودروها هستند. سرهنگ حسین محمدپور دیروز در نشست با بانوان فرهنگ یار ترافیک استان گیلان با بیان اینکه بانوان نقش مهمی در انضباط بخشی ترافیکی و کاهش آلام مربوط به سوانح ترافیکی در جامعه دارند، افزود: در حال حاضر ۷۶ نفر از بانوان شاغل در مرکز استان و شهرستان ها شناسایی شده‌اند و در فاز دوم زنان خانه‌دار آموزش می بینند. وی از بانوان فرهنگ یار ترافیک خواست به رانندگان تذکر لسانی دهند و خاطرنشان کرد: در صورت عملکرد مثبت، بانوان فرهنگ یار ترافیک می توانند در قالب بازرسان نامحسوس عمل کنند. همچنین تخلف این بانوان در رانندگی منجر به باطل شدن حکم فرهنگ یاری آنان خواهد شد.

مشکل سوخت شناورهای صیادی حل شده است

بوشهر|استاندار بوشهر از حل شدن مشکل سوخت شناورهای صیادی خبر داد. عبدالکریم گراوند دیروز در حاشیه افتتاح مجتمع آبرسانی روستایی دمیگز، از حل شدن مشکل سهمیه سوخت شناورهای صیادی خبر داد و اظهار داشت: روز گذشته از طریق شرکت نفت این موضوع را پیگیری کردم و قرار است سهمیه سوخت قایق‌های صیادی نیز سیستمی و در کارت سوختی که به آنها تحویل داده خواهد شد، واریز شود. استاندار بوشهر با بیان اینکه با پیشنهاد تحویل و توزیع سوخت شناورهای صیادی توسط استانداری مخالفت کردم، افزود: برای جلوگیری از به وجود آمدن مفسده تصمیم گرفتیم سوخت شناورهای صیادی نیز به صورت سیستمی باشد. وی یادآور شد: پس از دهه‌فجر موضوع سوخت شناورهای صیادی را جدی‌تر پیگیری می‌کنیم.

30 هزار هکتار از جنگل‎های رودبار در آتش سوخت

رشت|فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: در آتش سوزی اخیر 30هزار هکتار از جنگل‎های رودبار در آتش سوخت. سرهنگ محمد قربانی درباره آخرین وضعیت آتش‌سوزی جنگل‌های گیلان گفت: در حال حاضر در جنگل‌ها آتش‌سوزی نداریم که در حال گسترده شدن باشد، زیرا از بعدازظهر روز گذشته از گسترش آتش جلوگیری به عمل آمده است. البته ممکن است درخت‌ها و کنده‌‎هایی که روی زمین افتا‌ده‌اند دودهایی را از خود ساطع کنند که امکان شعله‌ور شدن آنها وجود ندارد. سرهنگ قربانی در پاسخ به این سوال که حریق چه وسعتی از جنگل‌های گیلان را درگیر کرده است، گفت: ۹۹ درصد حریق‌ها که در سطح استان رخ داده حدود ۱۳۰ تا ۱۳۵ هکتار بوده‌ است که همگی سطحی بوده‌اند، ولی فعلا آمار دقیق نیست. ما ۱۶ شهرستان در استان داریم که جز شهرستان‎های املش، آستانه اشرفیه و رودسر مابقی شهرستان‌ها در حوزه حریق قرار داشتند.

 

ارسال نظر