اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۹۴۷

واگذاری 92 هزار سند املاک علوی به مردم

گرگان|رییس بنیاد مستضعفان کشورگفت: تاکنون۸۵هزار سند املاک علوی اهدا و ۷هزار سند هم امروز به مردم ۵استان اهدا می‌شود و مجموعا به ۹۲هزار سند می‌رسد. پرویز فتاح، با بیان اینکه از سال۱۳۹۲ و با دستور مقام معظم رهبری اهدای اسناد زمین‌های زراعی و مسکونی بنیاد علوی به مردم مناطق کمتر برخوردار آغاز شده گفت: تاکنون ۸۴هزار و ۳۶۱سند به مساحت ۲۷۸هزار و ۷۵هکتار و به ارزش هزار و ۷۷۵میلیارد تومان به مردم واگذار شده است. او افزود: امروز هم ۷هزار سند به مساحت ۲هزار و ۴۳۶هکتار به ارزش ۳هزار و ۳۴۶میلیارد تومان، به صورت متمرکز در ۵ استان گلستان، مازندران، گیلان، خراسان شمالی و رضوی به مردم واگذار می‌شود. فتاح گفت: اگر از ماه دیگر نتوانیم هر ماه یا ۴۵ روز یک‌بار، دست‌کم هزار سند را به مردم واگذار کنیم مقصر هستیم و کم‌کاری کرده‌ایم. بنیاد مستضعفان به دنبال تسهیل این فرآیند است تا زمین‌های مردم به آنان واگذار شود.

ضرورت توسعه کشت‌های فشرده گلخانه‌ای

زاهدان|رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: توسعه کشت‌های فشرده در فضای گلخانه از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در افزایش تولید می‌باشد، سازمان جهاد کشاورزی نیز با توجه به شرایط اقلیمی استان و محدودیت منابع آبی بمنظور افزایش بهره‌وری مصرف آب در بخش کشاورزی بدنبال توسعه کشت‌های گلخانه‌ای است. غلام حیدر زورقی در نشست شورای اداری شهرستان سیب و سوران که به ریاست استاندار سیستان و بلوچستان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه شهرستان‌های سیب و سوران و سراوان در توسعه گلخانه‌ها پیشتاز بوده‌اند افزود: یک هکتار گلخانه معادل ۱۶ هکتار فضای باز محصول تولید می‌کند. وی تصریح کرد: برنامه بخش کشاورزی، افزایش تولید در واحد سطح بوده تا کشاورزی معیشتی به کشاورزی اقتصادی تبدیل شود. رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در سال جاری ۷۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی استان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده که نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری دارد وبرای توسعه سیستم‌های نوین دولت ۸۵درصد هزینه‌های اجرایی را پرداخت می‌کند و هیچگونه محدودیتی وجود ندارد.

نتیجه منفی آزمایش «ویروس کرونا» دو گردشگر چینی

تبریز|معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از منفی بودن نتیجه آزمایشات «ویروس کرونا» دو زن گردشگر چینی خبر داد. عباسعلی درستی اظهار داشت: نتیجه آزمایشات «ویروس کرونا» دو زن گردشگر چینی منفی است و این دو تبعه چینی به صورت قرنطینه در بخش بستری بوده و مشکل خاصی وجود ندارد.

 او با بیان اینکه انتقال این ویروس در دوره کمون، محتمل است، گفت: با توجه به اینکه منشأ ویروس کشور چین است، هر چینی که وارد هر کشوری شود، قرنطینه شده و مورد غربالگری قرار می‌گیرد. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: در تبریز همانند سایر نقاط کشور بین گردشگران چینی ماسک توزیع شده و موارد و احتیاطات لازم به آنها تذکر داده شده است.

پایان پاکسازی و بازگشت روال عادی به تالاب بین‌المللی میانکاله

ساری|پس از یک هفته قرنطینه غیررسمی و تلفات دست‌کم هشت هزار بال پرنده مهاجر و بومی در تالاب بین‌المللی میانکاله در شرق مازندران، از عصر دیروز روال عادی به این منطقه برگشته است. طبق آخرین گزارش‌ها افزون بر هشت هزار لاشه پرندگان وحشی مهاجر از ۱۲ گونه که بیشترشان چنگر معمولی و فلامینگو هستند، توسط نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست و کارشناسان دامپزشکی مازندران در این منطقه جمع‌آوری و پس از رعایت توصیه‌های بهداشتی، دفن شد. مسوولان محیط زیست و دامپزشکی هم اعلام کرده‌اند که از دیروز تاکنون تلفات جدیدی از پرندگان مهاجر زمستان گذران در این تالاب بین‌المللی مشاهده نشده است و عملا روال عادی به منطقه بازگشته است.

ارایه خدمات آموزشی فنی و حرفه‌ای به اتباع خارجی

کرج|رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: با قراردادی که منعقد شده به اتباع خارجی نیز خدمات آموزشی توسط فنی و حرفه‌ای ارایه می‌شود. علی اوسط هاشمی در حاشیه نخستین نشست

هم‌اندیشی معاون وزیر و رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با نماینده مربیان سراسر کشور گفت: زمانی که تمامی کارآفرینان، مراکز بزرگ صنعتی، اصناف و …در مشاغل مختلف به توانمندی سازمان فنی و حرفه‌ای نائل شوند شاهد افزایش تقاضا و در کنار آن مشارکت در بخش خصوصی هستیم که به بیشتر شدن سطح اشتغال منجر می‌شود. اوسط هاشمی در پاسخ به اینکه آیا برگزاری رشته‌های جدید برای اتباع خارجی نیز مدنظر است، بیان کرد: ما کشوری هستیم که با با ۱۵ کشور همسایگی داریم و با ایران در یک حوزه جغرافیای فرهنگی هستند و ارتباط ما با آنها و دفاع از حقوقشان در شرایط بحرانی ایجاب می‌کنند که نسبت به آنها بی‌اعتنا نباشیم.

 

ارسال نظر