اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۷۹۱

علت توقیف کشتی چینی  در جاسک از زبان فرماندار

بندرعباس|فرماندار شهرستان جاسک گفت: ماموران دریابانی این شهرستان یک کشتی متخلف چینی صیدترال را که در فاصله ۶ مایلی ساحل جاسک در حال صید بود، توقیف کردند. محمد رادمهر، فرماندار شهرستان جاسک گفت: ماموران دریابانی این شهرستان یک کشتی متخلف چینی صیدترال را که در فاصله ۶ مایلی ساحل جاسک در حال صید بود، توقیف کردند. رادمهر افزود: این کشتی‌ها تنها مجوز صید در فاصله دورتر از ۱۲ مایلی ساحل و عمق ۲۰۰ متر و بیشتر را دارند. او گفت: این کشتی با نام «توانا جنوب ۴» دارای ۶ خدمه چینی و ۱۱ خدمه ایرانی است. فرماندار جاسک گفت: این کشتی ۵۰ تن انواع ماهیان را صید کرده است.

محور ترانزیتی ریگان - چابهار بازگشایی شد

زاهدان| فرماندار ریگان گفت: با تلاش دوساعته نیروهای راهداری محور ترانزیت ریگان - چابهار بازگشایی شد. امین باقری اظهار کرد: محور ترانزیتی ریگان چابهار که به‌مدت دو ساعت مسدود شده بود بازگشایی شد اما به‌دلیل توفان شن تردد به کندی انجام می‌شود. فرماندار ریگان بیان داشت: به‌دلیل شدت وزش توفان شن راه ارتباطی 50 روستای شهرستان ریگان هنوز مسدود است که تلاش برای بازگشایی این محورها ادامه دارد. وی از ازدحام بیماران تنفسی در مراکز درمانی شهرستان خبر داد و افزود: بیش از 150 روستای شهرستان همچنان در محاصره گردوغبار شدید شن قرار دارند که هنوز اطلاعی از این روستاها در دسترس نیست. باقری از مسافران محور ترانزیتی ریگان - چابهار خواست تا فروکش‌شدن توفان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

اهدای 2 میلیارد و 500 هزار ریال کمک نقدی به سیل‌زدگان

اصفهان| در پی وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان و بخش‌هایی از جنوب کشور، مدیریت و کارکنان شرکت فولاد مبارکه با درک صحیح از شرایط هموطنان سیل‌زده در فصل سرد سال، با راهبردهای مدیریت ارشد شرکت در زمینه مسوولیت‌های اجتماعی همراه شدند و با تخصیص بخشی از حقوق خود به یاری آنها شتافتند.  عباس اکبری محمدی معاون نیروی انسانی و سازمان‌دهی فولاد مبارکه با بیان این مطلب گفت: به درخواست کارکنان در کوتاه‌ترین زمان ممکن تمهیدات لازم برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی همکاران اندیشیده شد تا انفاق‌کنندگان بتوانند با تخصیص بخشی از حقوق خود در راه رضای خالق و هموطنان شریف سیل‌زده اقدام کنند. معاون نیروی انسانی و سازماندهی فولاد مبارکه در ادامه از جمع‌آوری 2 میلیارد و 500 هزار ریال کمک نقدی از محل تکمیل برگه‌های منتشرشده در نواحی شرکت و کسر از حقوق کارکنان خبر داد و افزود: به‌طور قطع تا پایان بهمن‌ماه، مبالغ اهدایی سایر کارکنان نیز به این مبلغ افزوده خواهد شد.

آزادراه تهران- شمال حداکثر تا پایان سال افتتاح می‌شود

کرج| نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: امتداد آزادراه شهید همت در البرز و منطقه یک آزادراه تهران- شمال حداکثر تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد. عزیزاله شهبازی در بازدید از روند تکمیل ادامه آزادراه شهید همت با بیان اینکه در این روز سرد با همراهی مسوولان مربوطه به بررسی آخرین اقدامات جهت تکمیل این پروژه حاضر شدیم، افزود: در تعاقب بازدید معاون رییس‌جمهور و همچنین وزیر راه و شهرسازی از این پروژه به منظور افتتاح پروژه تا حداکثر پایان سال، این بازدید صورت پذیرفت. وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که اکنون در ادامه پروژه شهید همت در حال انجام است، ترانشه‌ای با حجم بیش از ۲۰ هزار مترمکعب است که به زمانی حدود ۱۵ تا ۲۰ روز نیاز دارد.

پژوهش‌های باستان‌شناسی شهر تاریخی قومس دامغان آغاز شد

سمنان|رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: شهر قومس دامغان یکی از مناطق تاریخی بی‌نظیر است که اکنون با حضور تیم باستان‌شناسی عملیات پژوهشی در آن آغاز شد. مهدی قاسمی، دیروز افزود: یک هیات ۳ نفره از پژوهشکده باستان‌شناسی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور، به سرپرستی کوروش روستایی، پژوهش‌های خود را در محوطه‌ موسوم به شهر قومس آغاز کردند. وی افزود: این محوطه باستانی در حدود ۳۰ کیلومتری غرب دامغان واقع است که یکی از بزرگ‌ترین محوطه‌های باستانی ایران به شمار می‌رود. قاسمی به سابقه باستان‌شناسی در این مکان اشاره کرد و گفت: این محوطه در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ توسط هیات باستان‌شناسی بریتانیا به سرپرستی جان هانسمن و دیوید استروناخ به مدت چهار فصل به‌طور گسترده کاوش شد. وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نتیجه‌ کاوش‌ها در آن زمان نتوانست این نظریه را به طرز قابل قبولی اثبات کند که آیا محوطه باستانی مورد نظر همان پایتخت معروف دوره‌ اشکانی یا شهر صددروازه یا هکاتوم-پیلوس است، کاوشگران ایرانی پروژه کاوش را آغاز کرده‌اند.

 

ارسال نظر