اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۶۹۵

گلباران بیت امام خمینی (ره) در قم

قم|بیت تاریخی رهبر کبیر انقلاب در قم با حضور نیروهای مسلح و اقشار مختلف مردم گلباران شد. جمع کثیری از پاسداران، بسیجیان و نیروهای نظامی و انتظامی قم قبل از ظهر دیروز همزمان با سالروز ورود رهبر انقلاب به میهن پس از مراسم نواختن زنگ انقلاب در حرم حضرت معصومه(س) با برپایی راهپیمایی از حرم مطهر تا بیت امام خمینی (ره) در قم با آرمان‌های انقلاب و امام راحل تجدید بیعت کردند. مردم انقلابی قم همراه با نیروهای مسلح استان، با حضور در بیت تاریخی امام خمینی (ره) در میدان روح‌الله این مکان را با شاخه‌های گل، گلباران کردند.

وجود ۸۰۰۰  چاه غیرمجاز در البرز

کرج| رییس کل دادگستری استان البرز یکی از دغدغه‌های مهم استان در سال‌های اخیر را وجود پرونده‌های مسن و معوقه دانست و بیان کرد: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده و استفاده از ظرفیت مضاعف کارکنان قضایی و اداری راهکارهای تشویقی توسط قوه قضاییه و شورای تحول دادگستری استان پیش‌بینی شده است‌.

حسین فاضلی‌هریکندی در شورای مدیران دادگستری استان البرز با اشاره به وجود بیش از ۸۰۰۰ چاه غیرمجاز در استان، یکی از تاکیدات رییس قوه قضاییه را ساماندهی چاه‌های غیرمجاز بیان کرد و متذکر شد: با توجه به اینکه ۶۵ درصد آب شرب تهران از منابع آبی استان البرز تامین می‌شود، ضرورت دارد برای پیشگیری از بحران آب در استان از هم‌اکنون به فکر ساماندهی این شرایط باشیم.

بازدید استاندار مازندران از پارک جنگلی «تلار»  در قائم شهر

ساری| احمد حسین‌زادگان، مقام عالی دولت در مازندران از دومین پارک بزرگ جنگلی استان بازدید کرد. استاندار مازندران در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش‌های مهندس صالح‌زاده شهردار قائم شهر و اعضای شورای اسلامی شهر، برای احیای این پارک گفت: رونق گردشگری در شهرستان قائمشهر موجب ایجاد اشتغال و تبدیل شدن به مقصد گردشگری خواهد شد. حسین زادگان افزود: این شهرستان جاذبه‌های بسیاری دارد که متاسفانه مغفول مانده و باید احیا شود. در این پارک ۲۲ سوییت، رستوران، شهربازی، ۴ کیلومتر جاده آفرود، پیست موتور سواری و دوچرخه سواری و ... در حال تاسیس است و بخشی از این پروژه احداث شده است.

‌درخواست برای تهیه طرح احیای تالاب گاوخونی

اصفهان| مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از سازمان محیط‌زیست خواسته‌ شده که طرح جامع احیای تالاب گاوخونی را مانند احیای دریاچه ارومیه تهیه کند. منصور شیشه‌فروش با اشاره به روز جهانی تالاب‌ها اظهار داشت: جلسه‌ای با حضور سمن‌ها و بخش‌های مختلف در راستای احیای تالاب بین‌المللی گاوخونی برگزار شد. وی با بیان اینکه تالاب گاوخونی 47 هزار هکتار وسعت دارد، افزود: این تالاب، در سال‌های پرآبی زیستگاه 150 هزار قطعه پرنده بوده که لانه‌گذاری می‌کردند و در سال جاری طبق سرشماری صورت گرفته 6 هزار و 500 قطعه پرنده در این تالاب زندگی کرده‌اند، این در حالی است که از این مساحت بسیار، تنها 5 درصد آب در این تالاب وجود دارد که به‌صورت نم و رطوبت است.

کلاهبرداری 10 میلیاردی با تصادفات ساختگی

قم|فرمانده انتظامی استان قم گفت: اعضای باندی که با ترفند تصادفات ساختگی 10 میلیارد ریال از شرکت‌های بیمه کلاهبرداری کرده بودند توسط کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند. سردار «عبدالرضا آقاخانی»، اظهارکرد: بعد از تشکیل پرونده و در بررسی‌های اولیه مشخص شد یکی از متهمان اصلی این باند، تعدادی تصادف صوری را در سراسر کشور صحنه‌سازی کرده و مدارک هویتی و همچنین اوراق سفید امضاء، سفته از مصدومان را در منزل خود نگه داری می‌کند که در ادامه کارآگاهان با هماهنگی مقام قضایی وی و همدستش را دستگیر کردند. فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: افراد مذکور اذعان داشتند با شناسایی افراد معتاد ضمن دریافت سفته و اوراق سفید امضاء، با شکستن استخوان بینی و محل‌هایی که دیه نسبتاً سنگین‌تری داشتند آنها را به محل تصادف برده و پس از صحنه‌سازی و برخورد آن شخص با یک خودرو در حال عبور، وی را به بیمارستان منتقل می‌کردیم.

خسارت ۵۰ میلیارد ریالی بارش‌ها به کشاورزی فارس

شیراز|رییس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی فارس خسارت‌های ناشی ازبارش‌های هفته گذشته استان فارس را ۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد. نادر محمودی گفت: طی هفته گذشته و با افزایش بارش‌ها دراستان فارس ۵۰ میلیارد ریال خسارت به استان فارس وارد شده است. بر اثر بارش‌های هفته گذشته استان فارس حدود ۲۰ هزار هکتاراز مرکبات شهرستان جهرم دچار خسارت شدند همچنین به دو واحد از گلخانه‌های استان فارس نیز خسارت وارد شد. بارندگی وبارش برف سنگین هفته گذشته در استان فارس باعث خسارات و محدودیت تردد در جاده‌های استان فارس شده بود.

 

ارسال نظر