اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۱/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۵۰۹

تعرض به کتب پزشکی برخلاف روح اسلام است

قم| آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید گفت: هر نوع تعرض به کتب پزشکی برخلاف روح اسلام و دعوت اسلام به علم و دانش است. وی در سخنانی پیرامون آتش زدن کتاب هاریسون افزود: در روایات از پیشوایان معصوم نقل‌شده است که فرموده‌اند: «اطلبوالعلم ولو بالصین» مسلما علمی که باید در صین آموخت، علومِ دینی نیست بلکه دانش‌هایی است مربوط به جهان آفرینش و سنت‌های خلقت، که خداوند منّان در نهادِ موجودات قرار داده است. وی ادامه داد: بنابراین تلاش دانشمندان برای کشف ضوابط موجودات، علل و مدالیل آنها کاملاً محترم است هرچند که محتمل است برخی از آنها ناصواب باشد، اما این تلاش‌های آمیخته با درست و نادرست، سبب پیدایش یک رشته حقایق می‌گردد. آیت‌الله سبحانی اضافه کرد: بنابراین کتاب‌های علوم طبیعی و پزشکی که به نسبت کشف علل و مدالیل پدیده‌ها نگاشته می‌شود از احترامِ کامل برخوردار است، هر نوع تعرض به آنها برخلاف روح اسلام و دعوت اسلام به علم و دانش است. انتقاد از محتوا شیوه پسندیده‌ای است اما تعرّض نامعقول، شیوه جاهلانه‌ای است که اتفاقا در گذشته نیز بسیاری از کتابخانه‌ها باانگیزه‌های غلط طعمه حریق شده است.

ذوب‌آهن شرکت پیشرو بنگاه‌های صنعتی\اصفهان| در بیست‌و‌دومین دوره رتبه‌بندی شرکت‌های برتر کشور (100 IMI)، شرکت فولاد مبارکه در بین 500 بنگاه صنعتی و اقتصادی ایران، موفق به کسب عنوان «شرکت پیشرو» شد.   در این همایش از شرکت‌های برتر کشور با اهدای لوح تقدیر و تندیس تقدیر شد. در این رتبه‌بندی، شرکت فولاد مبارکه اصفهان علاوه بر کسب عنوان پیشرو، رتبه اول ازنظر شاخص فروش در گروه فلزات اساسی، رتبه دوم در شاخص ارزش بازار، رتبه دوم در شاخص ارزش افزوده، رتبه دوم در شاخص بیشترین سودآوری و رتبه پنجم در شاخص فروش را در میان ۵۰۰ شرکت بزرگ کشور به خود اختصاص داد.

شکایت مادربزرگ نوه را به دام قانون انداخت

سمنان| رییس پلیس فتا استان سمنان گفت: نوه‌ای که به صورت مستمر از سال ۹۶ تاکنون با فعال کردن رمز دوم حساب بانکی مادربزرگ خود از کارت وی برای خرید کارت شارژ تلفن همراه برداشت غیرمجاز می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.سرهنگ حسین صادقی روز دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حسابش به صورت اینترنتی در چند مرحله و آنالیز تراکنش‌های انجام شده، مشخص شد مبالغ مورد ادعای شاکی به صورت غیر حضوری و از طریق درگاه‌های پرداخت مختلف صورت پذیرفته است. وی بیان کرد: با هوشیاری پلیس فتا در بررسی‌های انجام شده و هماهنگی با مراجع قضایی و جمع‌آوری تمام ادله‌های دیجیتالی مکشوفه، متهم شناسایی و دستگیر شد. صادقی خاطرنشان کرد: متهم ابتدا سعی در گمراه کردن پلیس داشت که با هوشیاری کارشناسان در مواجهه با ادله دیجیتال، لب به سخن گشوده و به جرم خود اعتراف کرد و بیان داشت که با در اختیار داشتن کارت بانکی مادربزرگ خود، رمز دوم اینترنتی آن را فعال کرده و بابت خرید شارژ تلفن همراه اقدام به برداشت وجه به صورت غیرمجاز می‌کرده است.

دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای سایت دیوار در غرب تهران

تهران| فرمانده انتظامی غرب استان تهران گفت: یک کلاهبردار با ۲۰ فقره کلاهبرداری در سایت دیوار، دستگیر شد. سردار محسن خانچرلی اظهار داشت: در پی شکایت افرادی مبنی بر اینکه از آنها در سایت دیوار کلاهبرداری شده، مشخص شد فردی از طریق سایت دیوار با فروشندگان لوازم قرار گذاشته و پس از توافق بر سر قیمت و با استفاده از نقص سیستم بانکی، مبلغ را به صورت سوری از طریق موبایل به حساب شخص واریز و پس از دریافت جنس متواری می‌شده است. سردار خانچرلی ادامه داد: ماموران با تشکیل تیم عملیاتی و فعالیت‌های اطلاعاتی پس از هماهنگی با مقام قضایی متهم را در شهرستان اسلامشهر شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر و به مقر پلیس انتقال دادند.

جدیدترین جزییات از انتشار بوی نامطبوع در اراک

اراک| مدیرکل محیط زیست استان مرکزی با تشریح جدیدترین جزییات از انتشار بوی نامطبوع در اراک گفت: ۱۰ مشعل نیروگاه شازند از سوخت مازوت استفاده می‌کند. رضا میرزایی با اشاره به آلودگی شهر اراک اظهار داشت: میزان انتشار مواد آلاینده در همه فصول یکسان است، البته شب گذشته به دلیل کاهش شدید دما در اراک و صنایع مستقر در شازند و اطراف اراک به‌شدت آلودگی روی سطح زمین نشسته و توسط وزش باد وارد شهر اراک شده است. وی افزود: علت بوی بد که از شب گذشته در سطح کلان‌شهر اراک منتشر شده، صنایع مستقر در شازند بوده است. میرزایی تصریح کرد: از 92 مشعل نیروگاه شازند، 10 مشعل آن یعنی حدود 7 درصد سوخت نیروگاه شازند سوخت مازوت بوده که این میزان در حدی است که سیستم گرم شود.

 

ارسال نظر