اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۱/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۲۴۴

هلاکت شرور معروف جنوب شرق کشور

زاهدان|دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر گفت: شرور معروف جنوب استان سیستان و بلوچستان، توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره اطلاعات ایرانشهر به هلاکت رسید.

محسن گل‌محمدی درباره جزییات خبر هلاکت شرور معروف جنوب شرق کشور اظهار کرد: بامداد پنجشنبه و در عملیات سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره اطلاعات شهرستان ایرانشهر، به دنبال وصول گزارش سرقت مسلحانه مجدد توسط شرور مذکور و پس از رصد سریع اطلاعاتی انجام گرفته توسط وی، شرور معروف جنوب استان سیستان و بلوچستان که خود را به همراه اموال مسروقه در محاصره مامورین اداره اطلاعات شهرستان ایرانشهر می‌دید، به سمت مامورین تیراندازی کرد. وی افزود: در نهایت، با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح، این فرد به هلاکت رسید. این فرد شرور دارای سوابق متعدد کیفری از جمله چندین فقره قتل، آدم ربایی، چندین فقره سرقت مسلحانه، حمله به خودروهای گشتی انتظامی شهرستان و شهادت مامورین انتظامی و زخمی کردن چندین نفر از پرسنل انتظامی، شرارت‌های متعدد و ایجاد ناامنی در شهرستان‌های دلگان، بزمان، فنوج، بمپور و ایرانشهر بود.

رشد ۸  درصدی صادرات قیر  از هرمزگان

بندرعباس|رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: در نه ماه امسال صادرات قیر در هرمزگان ۸ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است. خلیل قاسمی روز گذشته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این مدت یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن قیر از هرمزگان صادر شده است، اظهار کرد: ارزش این میزان قیر صادر شده ۳۳۰ میلیون دلار است. وی با اشاره به اینکه امارات متحده عربی، عمان و هند از جمله کشورهای هدف صادرات قیر استان هستند، خاطرنشان کرد: در نه ماه امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن قیر در استان تولید شده است. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با اشاره به اینکه در هرمزگان ۲۲ واحد تولید قیر فعالیت می‌کنند؛ بیان کرد: اکنون ۳۷ درصد قیر کشور در هرمزگان تولید می‌شود و استان رتبه نخست تولید قیر را دارد.

راه ۳۴ روستای بخش اشترینان بازگشایی شد

خرم آباد| بخشدار اشترینان گفت: راه ۳۴روستای این بخش بازگشایی شده است. مقداد صارمی دیروز اظهار کرد: به دنبال بارش شدید برف در بخش اشترینان به اتفاق فرمانده سپاه اشترینان و شرکت تعاونی دهیاران به همت ادوات برف‌روبی شرکت تعاونی دهیاران، یک دستگاه گریدر گروه ۲۴ بعثت، ۲ دستگاه نمک‌پاش و یک دستگاه گریدر راهداری بدون هیچ‌گونه استراحتی کلیه راه‌های روستایی و بین شهری را باز کردند.

وی تصریح کرد: دراین راستا با همت مضاعف تیم عملیاتی برف‌روبی جان یک زن باردار در روستای مگسان علیا هم‌مرز با شهرستان نهاوند را نجات دادیم. بخشدار اشترینان خاطرنشان کرد: روستاییان با توجه به موج شدید سرما، برف و یخبندان چنانچه به مراکز فوریت‌های پزشکی شامل (تولد نوزاد، بیماران دیابتی و...) نیاز دارند از امروز تا چند روز آینده به مرکز شهرستان بروجرد منتقل کنند. تا در جاده‌های روستایی گرفتار نشوند.

پیش‌بینی 15 طرح گردشگری در 15 منطقه شهر اصفهان

اصفهان|معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: پروژه‌های طرح اصفهان 2020 در قالب طرح‌های محرک توسعه در مناطق 15 گانه شهر اصفهان مدنظر قرار گرفته است. احمد حسینی‌نیا با اشاره به پروژه‌های محرک توسعه مناطق ۱۵ گانه در قالب طرح اصفهان 2020، اظهار کرد: بر اساس طرحی که شورای شهر و ریاست کمیسیون گردشگری و حقوقی شورا به شهرداری اصفهان ارایه کرده است و با توجه به تاکیدات شهردار اصفهان در خصوص طرح‌های گردشگری ذیل برنامه اصفهان 2020 که بر موضوع گردشگری تاکید دارد، پروژه‌های طرح اصفهان 2020 در قالب طرح‌های محرک توسعه در مناطق 15‌گانه شهر اصفهان مدنظر قرار گرفته است.

40 درصد از صادرات کشور به عراق از مرزهای استان می‌گذرد

کرمانشاه|در شرایطی که اقتصاد ایران به دنبال توسعه صادرات به کشورهای همسایه است، رییس سازمان صمت استان کرمانشاه می‌گوید: 40 درصد از صادرات کشور به عراق از مرزهای استان می‌گذرد.

محسن دارابی رییس سازمان صمت استان کرمانشاه در آیین تجلیل از صادر‌کنندگان استان با بیان این مطلب که مشوق‌های صادراتی از یک نیاز به یک ضرورت تبدیل شده است، افزود: اگر بخواهیم تاثیر مشوق‌های صادراتی در افزایش صادرات را در نظر بگیریم؛ از دهه 80 به بعد شیب صادرات سیر صعودی داشته است و هم‌اکنون مشوق‌های صادراتی برای صادر‌کنندگان به عنوان یک شتاب‌دهنده عمل‌می‌کند.

 

ارسال نظر