اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۱/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۱۵۹

راه ارتباطی ۱۰۰ روستا مسدود شد

یاسوج| بارش شدید برف راه ارتباطی بیش از ۱۰۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد را مسدود کرده است. بارش در شهرستان‌های بویراحمد و دنا و چند منطقه برفگیر راه ارتباطی بیش از ۱۰۰ روستای استان را مسدود کرده است. همچنین تردد در محورهای مواصلاتی از جمله گردنه‌های برفگیر تنها با زنجیر چرخ ممکن است. بارش سنگین برف، جاده سرفاریاب، باغچه سادات به سمت یاسوج نیز مسدود شده است.

جلسه بررسی تعارضات احصاء شده در کارگاه‌های اجرایی

ساری| محمدحسن دادخواه رییس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری، گفت: جلسه‌ای با حضور مدیرکل، معاونین آبخیز و امور جنگل، روسای ستادی اداره کل (حقوقی- آموزش و ترویج- روابط عمومی- مرتع- ممیزی اراضی- آبخیزداری) و نیز روسای شهرستان‌های تابعه و با ارایه کامل مطالب (پاورپوینت) سر تسهیلگر پروژه توانمند‌سازی جوامع محلی و انسجام سازمانی سال ۹۸ مورد قرارداد اداره آموزش و ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری، با عنوان بررسی و مدیریت تعارضات احصاء شده در کارگاه‌های اجرایی طرح توانمند‌سازی در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد. دادخواه در ابتدا توضیحات مبسوطی در خصوص برنامه‌های اجرایی و عملیاتی اداره مربوطه را در سال جاری و پیشرفت فیزیکی کارها در جلسه ارایه داد.

اتمام ۴۷۰۰ واحد سیل‌زده

خرم آباد| رییس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده لرستان با اشاره به اتمام چهار هزار و ۷۰۰ واحد سیل‌زده در این استان، تاکید کرد: خیرین برای تکمیل واحدها پای کار بیایند. رضا خواجه‌ای در سخنانی با اشاره به وضعیت بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی سیل‌زده لرستان، اظهار داشت: تا به امروز پرونده ۵۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند. وی با بیان اینکه از این تعداد ۴۸ هزار و ۵۰۰ مورد منجر به عقد قرارداد شده‌اند، عنوان کرد: در مجموع حدود ۲۰ هزار واحد تعمیری در سطح استان داشتیم که همه این واحدهای تعمیری به اتمام رسیده‌اند.

ایمن‌سازی مسیر انتقال نفت جدید و لوپ نفت خام

اراک| به همت واحد مهندسی ساختمان منطقه مرکزی، مسیر خطوط انتقال نفت 10، 16 و 26 اینچ جدید و لوپ نفت خام اهواز – ری در محدوده مرکز انتقال نفت رازان تا روستای عالمیر با موفقیت ایمن‌سازی شد. وحید روستایی، مهندس ناظر ارشد ساختمان منطقه مرکزی هدف از این پروژه را دسترسی ایمن و سریع به خطوط یاد شده برشمرد و تصریح کرد: با ایمن‌سازی مسیر خطوط انتقال نفت 10، 16 و 26 اینچ محدوده مرکز انتقال نفت رازان تا روستای عالمیر از آب بردگی خطوط و خطرات احتمالی جلوگیری شد. وی گفت: آبنما در طول مسیر خطوط با زیرسازی سنگ لاشه و رویه بتن مسلح اجرا شد.

سایت دیوار، عتیقه‌فروش را لو داد

ایلام| رییس پلیس آگاهی استان از کشف 2 قطعه اشیای تاریخی و فرهنگی در ایلام خبر داد. سرهنگ «علی مهری» اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر خرید و فروش اشیای تاریخی (عتیقه‌جات) در سایت دیوار توسط فردی در حوزه جغرافیای استان ایلام موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا وارز پلیس آگاهی قرار گرفت. وی تصریح کرد: ماموران پلیس بعد از شناسایی متهم و پس از هماهنگی با مقام قضایی، در یک عملیات موفق تعداد 2 قطعه اشیای تاریخی و فرهنگی را در منزل متهم کشف کردند. مهری تصریح کرد: اشیای تاریخی تحویل سازمان میراث فرهنگی استان شده و ارزش ریالی این اشیای تاریخی قاچاق توسط کارشناسان این اداره کل تعیین خواهد شد.

 

ارسال نظر