اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۱/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۹۸۷

رفع تصرف اراضی‌ ملی و دستگیری متجاوزان به جنگل

آستارا|رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا از آزادسازی ۹ هزار و ۲۰۰ متر مربع اراضی ملی و دستگیری ۶ متجاوز به جنگل‌های این شهرستان خبر داد. نسرین غزنوی دیروز اظهار کرد: پنج فرد متخلف در روستای ساحلی قره سو بخش لوندویل آستارا اراضی ملی را تصرف کرده بودند و امروز با پیگیری حقوقی، به آزادی زمین‌ها و دستگیری و معرفی آنها به دادگاه اقدام شد. وی ادامه داد: همچنین ۶ نفر که روز گذشته در ارتفاعات لوندویل، ۳۲ اصله درخت جنگلی توسکا را قطع کرده بودند، دستگیر و به دادگاه معرفی شدند و چوب آلات به اداره منابع طبیعی منتقل شد. وی افزود: یگان حفاظت منابع طبیعی آستارا با برقراری گشت‌های مستمر، اراضی ملی و جنگل‌ها را پایش و متخلفان و متجاوزان را تعقیب و دستگیر می‌کند. وسعت اراضی ملی آستارا ۴۰ هزار هکتار است و جنگل‌های این شهرستان پوشیده از درختان بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی و ون است.

راه‌اندازی قطار اتوبوسی رایگان گردشگری تبریز-   جلفا

تبریز|مدیرکل راه‌آهن آذربایجان از راه‌اندازی قطار اتوبوسی گردشگری رایگان در مسیر تبریز-جلفا و بالعکس خبر داد. شاپور ارصلانی در جمع با خبرنگاران اظهار داشت: قطار اتوبوسی گردشگری رایگان در مسیر تبریز- جلفا و بالعکس با همکاری منطقه آزاد تجاری ارس و در راستای توسعه گردشگری در منطقه راه‌اندازی می‌شود. مدیرکل راه آهن آذربایجان، برنامه زمانی اعزام این قطار را از اول بهمن تا آخر بهمن‌ ماه اعلام کرد و افزود: این قطار به صورت روزانه با پنج سالن اتوبوسی گردشگران را در مسیر تبریز-جلفا و بالعکس جابه‌جا می‌کند، ظرفیت این قطار 400 نفر است و روزانه 800 نفر گردشگر محلی را در مسیر رفت و برگشت جابه‌جا خواهد کرد. ارصلانی، برنامه حرکت این قطار را از تبریز به‌صورت همه روزه و از روز سه‌شنبه اول بهمن‌ماه راس ساعت 7.30 صبح از تبریز اعلام کرد و اضافه کرد: همین قطار در ساعت 19 همان روز از جلفا به سمت تبریز مراجعت می‌کند..

 می‌خواهند    به کارخانجات لبنی لطمه    بزنند

کرمانشاه|رییس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه گفت: با اطمینان کامل اعلام می‌کنم، شیر و محصولات لبنی تولید شده در کارخانجات لبنی دارای برندهای مشهور، سم آفلاتوکسین ندارند. سیدمهدی افخمی در خصوص خبر‌های منتشر شده در خصوص وجود سم آفلاتوکسین در شیر پاستوریزه، اظهار داشت: به‌ عنوان فردی که بیش از 10 سال درگیر صنعت لبنیات در غرب کشور و بیش از هفت سال درگیر دامپروری گاو شیری در غرب کشور هستم، با اطمینان کامل اعلام می‌کنم شیر و محصولات لبنی تولید شده در کارخانجات لبنی دارای برندهای مشهور، سم آفلاتوکسین ندارند. وی ادامه داد: کارخانجات لبنی دارای برندهای مشهور تماما از شیرهای گاوداری‌های صنعتی استفاده می‌کنند و در این کارخانه‌ها از دستگاه‌های رکلیفایر، هموژن و پاستوریزاسیون استفاده می‌شود.

اتمام جاده قلعه‌گنج - مارز چشم انتظار تامین اعتبار

کرمان|راه ارتباطی منطقه محروم مارز در هر بارندگی مسدود می‌شود و اتمام جاده قلعه‌گنج - مارز بعد از ۱۴ سال همچنان چشم انتظار اعتبار است. در جنوبی‌ترین شهرستان استان کرمان منطقه‌ای محروم به نام “مارز “ قرار دارد که در حدود 100 کیلومتری قلعه‌گنج واقع شده و به دلیل هم‌مرز بودن این دهستان در آخرین نقاط با سیستان و بلوچستان و نبود مسیر ارتباطی، کاملا دور افتاده و محروم است.

گفته می‌شود که تاکنون چهار پیمانکار برای این محور آمدند و رفتند و به دلیل نبود اعتبارات دولتی اتمام این پروژه همچنان روی زمین مانده است. کل این مسیر چیزی در 30 کیلومتر است که 8 کیلومتر آن از قبل آسفالت بوده و 15 کیلومتر آن هم آسفالت شده و مابقی مسیر هم آماده آسفالت است اما نیازمند تامین اعتبار.

امدادرسانی به حدود ۹۲ هزار آسیب‌دیده سیلاب

زاهدان|مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون به ۹۱ هزار و ۹۷۴ نفر آسیب‌دیده از باران و سیلاب اخیر در این استان امدادرسانی شده است.

رسول راشکی در گفت‌وگو با مهر، اظهار داشت: بر اثر بارندگی‌های هفته گذشته در سیستان و بلوچستان رودخانه‌های فصلی طغیان کردند و تعدادی از راه‌های ارتباطی مسدود و منازل شماری از مردم در ۱۵ شهرستان در جنوب استان دچار آبگرفتگی شد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: از همین رو تاکنون به ۹۱ هزار و ۹۷۴ فرد آسیب دیده از سیلاب در قالب حدود ۲۰ هزار و ۸۳۷ خانوار آسیب دیده در سطح استان توسط جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان امداد رسانی انجام شده است. وی ادامه داد: نیروهای امدادی هلال احمر توسط ۴ هزار و ۴۶۹ نجاتگر در قالب ۹۴۰ تیم عملیاتی کار امداد رسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان را بر عهده دارند.

 

ارسال نظر