اخبار شهرستان ها

۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۸۹۷

توقیف سه قایق صیادی غیرمجاز کویتی در بندر ماهشهر

اهواز| سه قایق صیادی غیرمجاز کویتی، توسط نیروهای منطقه سوم دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماهشهر در آب‌های خلیج فارس دستگیر شدند. به گزارش روابط عمومی منطقه سوم دریایی سپاه در بندر ماهشهر، ناوسالار یکم پاسدار علیرضا احمدی با اعلام خبر توقیف سه قایق صیادی غیرمجاز کویتی در بندر ماهشهر اظهار داشت: این قایق‌ها یکشنبه به صورت غیرمجاز وارد آب‌های سرزمینی کشورمان شدند. وی افزود: این قایق‌ها توسط پاسداران ناوگروه رزمی امام حسن(ع) ماهشهر منطقه سوم دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محدوده سکوهای نفتی شناسایی و توقیف شدند.

فرمانده ناوگروه رزمی امام حسن‌(ع) منطقه سوم دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماهشهر ادامه داد: در این رابطه 9 نفر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

راه‌آهن سنندج به اقلیم کردستان عراق متصل می‌شود

سنندج| استاندار کردستان گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده، راه‌آهن همدان به سنندج تا پایان سال آینده به اتمام می‌رسد. بهمن مرادنیا دیروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت ایستگاه راه‌آهن سنندج که با حضور خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در گردنه صلوات‌آباد انجام شد، اظهار داشت: براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده، راه‌آهن همدان به سنندج تا پایان سال آینده به اتمام می‌رسد. وی از آغاز عملیات ریل‌گذاری تا پایان سال خبر داد و افزود: طبق توافقات انجام‌شده قرار است ریل‌گذاری به‌صورت همزمان از طرف سنندج و همدان انجام شود. استاندار کردستان گفت: امسال 370 میلیارد تومان برای راه‌آهن سنندج تخصیص یافته و برای سال آینده نیز 350 میلیارد تومان ردیف بودجه در نظر گرفته شده تا در سال آینده سوت قطار در کردستان به صدا در بیاید. مرادنیا با بیان اینکه اتصال راه‌آهن سنندج به اقلیم کردستان عراق در دستور کار است، تصریح کرد: قبل از پایان امسال، بنده همراه با معاون وزیر راه و شهرسازی سفری به اقلیم کردستان عراق داشته تا مذاکرات نهایی برای اجرای این پروژه هرچه سریع‌تر انجام شود.

بازداشت فرد مدعی اعمال‌نفوذ در شرکت پتروشیمی

اهواز| رییس‌کل دادگستری استان خوزستان از دستگیری فردی با ادعای اعمال‌نفوذ در استخدام یک شرکت پتروشیمی بندر ماهشهر خبر داد. حجت‌الاسلام صادق مرادی درجمع خبرنگاران اظهار داشت: فردی که با ادعای اعمال‌نفوذ به عنوان استخدام در یک شرکت پتروشیمی بندر ماهشهر از افراد متقاضی کار طلب رشوه می‌کرد، بازداشت شد. وی افزود: در پی انتشار ویدیویی در رسانه‌های اجتماعی که در آن مردی برای اعمال‌نفوذ در استخدام یکی از نزدیکان فرد مقابل در یک شرکت پتروشیمی طلب رشوه کرده بود، این موضوع در دستور کار دادستانی بندر ماهشهر قرار گرفت. رییس‌کل دادگستری استان خوزستان ادامه داد: این فرد دیشب با حضور در دادسرا تفهیم اتهام شد و در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات قضایی در حال انجام است. وی خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ‌گونه ارتباطی بین این متهم و مجموعه پتروشیمی یا سایر نهادها کشف نشده است.

 

 

ارسال نظر