اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۰/۲۸ - ۰۰:۳۹:۲۱
کد خبر: ۱۶۱۷۱۷

آمادگی ثبت احوال برای صدور شناسنامه جدید

زاهدان| مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: تمامی ادارات ثبت احوال در مناطق سیل‌زده آماده ارایه خدمت سریع و در کمترین زمان به سیل‌زدگان هستند. دهمرده گفت: افرادی که بر اثر سیل و آبگرفتگی منازل مدارک هویتی از جمله شناسنامه را از دست داده‌اند می‌توانند با مراجعه به ستاد بحران شهرستان یا بخش (فرمانداری، بخشداری) محل سکونت خود و اخذ تاییدیه لازم به ادارات ثبت احوال استان مراجعه و نسبت به دریافت شناسنامه جدید اقدام کنند. مدیرکل ثبت احوال استان گفت: صدور شناسنامه جدید برای این افراد در اسرع وقت و به صورت رایگان و بدون پرداخت هزینه انجام می‌شود. او اضافه کرد: مدارک هویتی جدید با توجه به مدارک آسیب دیده قبل و از همان نوع خواهد بود یعنی برای افرادی که شناسنامه اولیه آنان آسیب دیده باشد، شناسنامه اولیه و افرادی که شناسنامه آنان المثنی بوده، شناسنامه المثنی صادر می‌شود.

گازگرفتگی در تالار عروسی ۲۲ نفر را روانه بیمارستان کرد

مرودشت|رییس اورژانس استان فارس گفت: در یک مراسم عروسی به دلیل نشت گاز‌های سمی، ۲۲ نفر دچار مسمومیت شدند و به مراکز درمانی انتقال یافتند. محمد جواد مرادیان گفت: ساعت ۲۳: ۱۱ دقیقه (۲۶ دیماه ۹۸) موضوع وقوع گازگرفتگی در یک تالار عروسی به مرکز فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ فارس اطلاع داده شد و بلافاصله امدادگران با ۳ دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه در تالار تخت جمشید واقع در جاده بند امیر اعزام شدند. او افزود: دراین حادثه ۲۲ نفر از مهمانان این مراسم عروسی دچار مسمومیت شدند. مرادیان ادامه داد: ۱۰ مصدوم پس از دریافت خدمات پزشکی به بیمارستان مطهری مرودشت اعزام شدند و یک مصدوم نیز سرپایی در محل حادثه درمان شد. رییس اورژانس فارس بیان کرد: بر اساس گزارش دریافت شده ۱۱ مصدوم نیز بصورت شخصی به بیمارستان مطهری مرودشت مراجعه کردند.

برقراری ارتباط و تعامل دانشگاه و صنعت به شکل عملی

 اصفهان|مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در دیدار با ریاست و اعضای هیات رییسه واحد لنجان با تاکید بر ارتباط و تعامل دانشگاه و صنعت تصریح کرد: ارتباط صنعت و دانشگاه در راستای حل مشکلات با ایجاد پیوندی نزدیک و مستمر بین مراکز علمی و صنعتی باید به شکل عملی و دوسویه برقرار شود. منصور یزدی‌زاده ایجاد ارتباط مستقیم و اثربخش بین واحدهای صنعتی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان را به منظور اتخاذ سیاست صنعتی صحیح در جهت رسیدن به استقلال و خودکفایی صنعتی ضروری دانست و تصریح کرد: زمینه‌های بسیار خوبی برای کار مشترک بین شرکت سهامی ذوب آهن و دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد: «علم و دانش یک توانایی بالقوه‌ای را شامل می‌شود که عملیاتی شدن آن در عرصه کار، تجربه، صنعت و کارخانه اتفاق می‌افتد. وی افزود: مسلما اقتصاد دانش‌بنیان را نمی‌توان به تنهایی از صنعت هدایت کرد، همچنین پیشرفت اقتصادی، فقط از طریق دانشگاه، نمی‌تواند به سرانجام برسد. لذا امروزه پیوند بین دانشگاه و صنعت و حوزه تولید موضوعی کاملا مشخص و اجتناب‌ناپذیر است.

اجرای طرح «حال خوش زندگی» در هرمزگان

بندرعباس| مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان از اجرای طرح «حال خوش زندگی» در استان خبر داد. مریم یگانه در تشریح این خبر اظهار کرد: طرح «حال خوش زندگی» با هدف تقویت توانمندی نوجوانان در حوزه هیجانات و صفات مثبت با رویکرد پیشگیرانه و آینده نگر در استان هرمزگان در حال برگزاری است. وی افزود: این طرح به افراد کمک می‌کند تا تصمیم‌های خود را آگاهانه بگیرند و زندگی سالم و پرباری داشته باشند. مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان در ادامه، امید، عزت نفس، خوش‌بینی، شادی و نشاط، جرأتمندی، هوش هیجانی، روابط مثبت و معنویت را از جمله مهارت‌های پیش بینی شده در راستای پاسخگویی به نیازهای اساسی نوجوانان ذکر کرد.

اجرای طرح مبارزه با «لورانتوس» در جنگل‌های خرم‌آباد

خرم‌آباد|مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از اجرای طرح مبارزه با لورانتوس در جنگل‌های خرم‌آباد خبر داد. شیرزاد نجفی گفت: مبارزه با آفات و بیماری‌های جنگلی مثل لورانتوس در سطح ۷۸۶ هکتار از حوزه آبخیز شوراب (دره نصب خرم‌آباد) اجرا شد. وی افزود: ۷۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در این عملیات هزینه شده است . نجفی خاطرنشان کرد: اجرای کامل این طرح در جنگل‌هایی که آلوده به آفت لورانتوس هستند نیازمند اعتبارات زیاد و کلانی است که در صورت کسب اعتبار، اینگونه مبارزات فیزیکی نیز در سایر نقاط جنگلی آلوده اجرا خواهد شد. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان یادآور شد: آفت لورانتوس یک توده گیاهی با برگ‌های کوچک گوشتی است که به عنوان یک بیماری نیمه‌انگلی، درخت میزبان خود را آلوده کرده و با تغذیه از درخت به تدریج موجب خشک شدن آن می‌شود و علاوه بر درختان جنگلی، درختان میوه روستاهای اطراف مراتع را نیز از بین می‌برد.

 

ارسال نظر