۷ ماموریت در حوزه رونق تولید به فرمانداران ابلاغ شد

۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۵۲۶
۷ ماموریت در حوزه رونق تولید به فرمانداران ابلاغ شد

«ابلاغ 7ماموریت اجرایی به فرمانداران در حوزه رونق تولید»؛ این خبری است که معاون اقتصادی وزیر کشور در جریان سفر به استان گیلان ابعاد و زوایای گوناگون آن را در گفت‌وگو با خبرنگاران تشریح می‌کند. ماموریت‌های 7گانه‌ای که از منظر دین پرست اجرای آنها بخش قابل توجهی از ظرفیت‌های منطقه‌ای را برای رونق تولید، اشتغالزایی و متعاقب آن افزایش دامنه‌های صادراتی تحقق می‌بخشد. ظرفیت‌هایی که در هر استان بر اساس مزیت‌های استانی جامعه هدف استخراج شده و با سرمایه‌گذاری‌های مولد روی آنها می‌توان شاخص‌های تولید و اشتغالزایی در استان‌ها را در مسیر بهبود قرار داد.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور ضمن اینکه اعلام می‌کند فرمانداران باید ارکان این 7محور را در منطقه ماموریت خود محقق کنند بر این واقعیت تاکید می‌کند که در آینده عملکرد فرمانداران در سراسر کشور بر اساس تلاش‌هایی که در مسیر اجرای این ماموریت‌ها انجام می‌دهند ارزیابی می‌شود.

بابک دین پرست در ادامه سفر سه روزه خود به استان گیلان دیروز در حاشیه بازدید از یک واحد تولیدی در شهرستان فومن با بیان اینکه ۶۵ درصد از تسهیلات بانکی باید برای افزایش سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اختصاص یابد، افزود: پیگیری مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم یکی از مهم‌ترین وظایف مسوولان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با اشاره به ابلاغ هفت ماموریت به فرمانداران، تأکید کرد: حفظ اشتغال و تولید موجود در شهرستان‌ها، تقویت واحدهای تولیدی فعال با تولید پایین‌تر از ظرفیت اسمی، احیای واحدهای تولیدی راکد، مراقبت از واحدهای تولیدی بحرانی و مشکل دار، مساعدت و پیگیری بازگشت واحدهای تولیدی تملک شده توسط بانک، تلاش جهت تکمیل واحدهای دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و همچنین ساماندهی واحدهای نیمه تمام قابل واگذاری به بخش غیر دولتی از جمله این ماموریت‌ها است.

وی با بیان اینکه این ۷ وظیفه یکی از پایه‌های اصلی ارزیابی عملکرد فرمانداران کشور است، گفت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر حمایت از رونق تولید، وظیفه اصلی فرمانداران نیز بر این اساس است.

     ضرورت تلاش برای جلوگیری از ایجاد اختلال در روند تولید و اشتغال

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با تأکید بر لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران، گفت: تلاش برای جلوگیری از ایجاد اختلال در روند تولید و اشتغال ضروری است. دین پرست همچنین در جریان بازدید از دو واحد صنعتی در شهرستان‌های سیاهکل و آستانه اشرفیه در جمع خبرنگاران با اشاره به امضای تفاهم نامه در زمینه شهرک‌های گلخانه‌ای، اظهار کرد: باید از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حمایت‌های لازم انجام شود.

وی با تأکید بر لزوم آمادگی برای پیگیری موانع و مشکلات موجود در این حوزه در سطح ملی، افزود: باید در روند اجرای پروژه‌ها در کنار سرمایه‌گذاران باشیم. انتظار می‌رود تثبیت و حمایت از شرکت‌های خدماتی، صنعتی و تولیدی در این شهرستان از سوی مسوولان با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه حمایت از این واحدهای صنعتی، و سرمایه‌گذاری بایستی در راستای فعالیت با ظرفیت کامل آنها در بخش تولید و خدمات و همچنین و ایجاد اشتغال در منطقه صورت گیرد یادآور شد: تعیین تکلیف واحدهایی که در سیستم بانکی قرار دارند، احیای واحدهای تولیدی راکد، مراقبت و حمایت از واحدهای تولیدی دچار مشکل و بحران، تکمیل واحدهای دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد از دیگر مسائلی است که باید پیگیری آن با جدیت انجام شود.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور، در شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور طرح تقسیط ویژه تامین اجتماعی، تقسیط تا ۶۰ ماه بدهی‌های مالیاتی و جلوگیری از اجراییه دستگاه‌های خدماتی و بانک‌ها در مورد بنگاه‌های اقتصادی مصوب شده که یک طرح فراقانونی در جهت حمایت از کسب و کار است. بابک دین پرست این طرح را گام بسیار بزرگی برای رونق تولید و فعال شدن بنگاه‌های اقتصادی کشور دانست و ادامه داد: بر اساس دستور رییس‌جمهور با بانک مرکزی، ۶۵ درصد از تسهیلات بانکی بایستی برای افزایش سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اختصاص یابد.

     دورنمای اشتغال‌زایی

فرماندار آستانه اشرفیه نیز در حاشیه این بازدید با اشاره به وجود ۳۸۲ بنگاه اقتصادی فعال در این شهرستان اظهار داشت: این بنگاه‌ها برای ۲ هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

یونس محمودی با اشاره به وجود ۴۸ بنگاه اقتصادی راکد در این شهرستان نیز گفت: هیچ واحد بحرانی در این شهرستان وجود ندارد، ضمن آنکه تعداد ۴ بنگاه اقتصادی امسال در این منطقه احیاء شده است.

به گفته محمودی تعداد ۲ شهرک صنعتی و یک شهرک کارگاهی فعال در این شهرستان وجود دارد و خروج دیگر بنگاه‌های اقتصادی این شهرستان از حالت رکود توسط کارگروه رفع موانع تولید این منطقه باجدیت دنبال می‌شود. در پایان این بازدید مقرر شد مشکلات موجود در مسیرهای سرمایه‌گذاری و همچنین فعالیت واحدهای صنعتی، تولیدی این منطقه از سوی فرماندار روز ۲۵ دی در جلسه‌ای در محل استانداری گیلان مطرح و مورد پیگیری قرار گیرد. عملیات احداث پروژه بزرگ میدان میوه و تره بار شهرستان آستانه اشرفیه از سال ۹۱ با زیر بنای ۵ هزار و ۶۶۳ مترمربع توسط بخش خصوصی آغاز و تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه در برداشته است. پیش‌بینی می‌شود اجرای این پروژه که در منطقه کورکا آتانه اشرفیه احداث شده برای ۳۸۵ نفر بصورت مستقیم و ۳ هزار نفر نیز بصورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد شود.

     آمادگی لازم برای تأمین

سرمایه در گردش واحدها

در همین خصوص آرش فرزام صفت معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان نیز با بیان اینکه برنامه ما به حداکثر رساندن ظرفیت تولید واحدهای تولیدی فعال با ظرفیت پایین است، تأکید کرد: آمادگی برای افزایش سرمایه در گردش این واحد تولیدی در استان وجود دارد.

فرماندار فومن نیز در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های تولیدی و اقتصادی شهرستان، اظهار کرد: حمایت از شرکت‌های پشتیبان موجب افزایش تولید در شهرستان خواهد شد. محمد رضا محسنی همچنین خواستار اختصاص اعتبار حوادث برای بازسازی دیواره رودخانه مجاور شهرک صنعتی کوچیچال به طول ۷۰۰ متر شد و افزود: پس از تأمین اعتبار پیش‌بینی شده به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال و معرفی دستگاه متولی، آمادگی آغاز عملیات اجرایی وجود دارد.

 

 

ارسال نظر