اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۰۰:۴۵:۳۳
کد خبر: ۱۶۱۳۷۴

پیشگیری از تخلفات نازل‌های جایگاه‌های سوخت مایع

کرج| مدیرکل استاندارد البرز گفت: عملکرد نازل‌های جایگاه‌های سوخت مایع در استان البرز، تحت کنترل جدی استاندارد قرار دارد. فتانه شکرالهی اظهار داشت: بر اساس قانون سازمان ملی استاندارد ایران، تمام نازل‌های سوخت مایع به صورت دوره‌ای تحت نظارت و آزمون قرار می‌گیرند تا از نظر کمی از هر گونه تخلف و ضرر و زیان برای مصرف‌کنندگان جلوگیری شود. شکرالهی با اشاره به اینکه، بررسی صحت عملکرد نازل‌های سوخت مایع (بنزین و گازوئیل)، یکی از وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد ایران است، افزود: به‌ منظور حفظ حقوق مصرف‌کنندگان، نازل‌های موجود در جایگاه‌های فعال عرضه سوخت مایع استان از لحاظ کمی، تحت نظارت مستمر و جدی کارشناسان و بازرسان این اداره کل قرار دارد.

توسعه صنعت گردشگری اولویت اول همدان است

همدان | معاون امور عمرانی استانداری همدان گفت: توسعه و رونق صنعت گردشگری این استان اولویت اول است بنابراین برنامه‌ریزی و سازماندهی‌های دقیقی به منظور تحقق این هدف باید انجام شود. محمودرضا عراقی در ستاد خدمات سفر همدان افزود: کیفیت خدماتی که به گردشگران این استان ارایه می‌شود باید در شأن پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین باشد. وی با بیان اینکه همدان با توجه به نام بلند و ظرفیت‌هایی که دارد باید با ارایه خدمات بهینه، مکان مناسبی برای گردشگران باشد اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مولفه‌های خدمات دهی مناسب به گردشگران و در نتیجه توسعه صنعت توریسم استان نظارت دقیق و کامل بر ارایه خدمات است. معاون امور عمرانی استانداری همدان بر همکاری و تعامل نزدیک شهرداری با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان برای تبلیغات مناسب و استقرار بازارچه‌های صنایع دستی تاکید کرد. عراقی ادامه داد: همدان با توجه به موقعیت خاص خود می‌تواند مرکز گردشگری در غرب کشور باشد. همدان شهری غنی و ثروتمند به لحاظ آثار تاریخی است و در کمتر جای جهان همه جاذبه‌ها این‌گونه جمع شده‌اند.

بازدید از مدل اجرایی پزشک خانواده مازندران

ساری| قائم مقام معاونت بهداشت وزارت بهداشت و سرپرست دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت در سفر به استان مازندران در بازدید از مدل اجرایی برنامه پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع مازندران گفت: مازندران نمونه خوبی از اجرای مدل برنامه پزشک خانواده شهری است و ما باید بیشتر از این استان و این برنامه حمایت کنیم و درس‌هایی که از اجرای این برنامه در مازندران گرفتیم را به کل کشور ارایه دهیم. تبریزی خاطرنشان کرد: در مجموع ارایه‌دهنده و‌گیرنده خدمت از اجرای این برنامه رضایت داشتند، لذا باید در راستای منطقی کردن سرانه و پرداخت به موقع و حمایت از این برنامه اقدامات مناسبی در ستاد ملی صورت پذیرد.

کشف بیش از 700  اشیای عتیقه در گیلان

رشت| مدیرکل میراث فرهنگی گیلان آماری از کشف بیش از 700 اشیای عتیقه در این استان خبر داد. شهرود امیرانتخابی از دستگیری ۲۱۶ حفار غیرمجاز و کشف و ضبط ۷۱۹ قلم انواع اشیای تاریخی و ۴۳ دستگاه انواع فلزیاب در ۹ ماه نخست سال جاری در گیلان خبر داد.

امیرانتخابی از دستگیری ۲۱۶ حفار غیرمجاز و کشف و ضبط ۷۱۹ قلم انواع اشیای تاریخی و ۴۳ دستگاه انواع فلزیاب در ۹ ماه نخست سال جاری در گیلان خبر داد و اظهار کرد: در ۹ ماه نخست امسال ۷۸ هزار و ۹۷۴ مورد سرکشی از آثار و ابنیه های تاریخی گیلان توسط نیروی‌های یگان حفاظت استان صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۵ درصدی را نشان می دهد.

معرفی 700 پرونده ویلا‌ی غیرمجاز به دستگاه قضایی

شوشتر| رییس اداره جهاد کشاورزی شوشتر گفت: بیش از 700 پرونده ویلا‌های غیرمجاز در این شهرستان به دستگاه قضا برای صدور حکم ارجاع داده شدند. ایرج بادپیما گفت: طی ۸ سال اخیر بیش از ۷۰۰ پرونده تشکیل شده و به دستگاه قضایی برای صدور حکم معرفی شدند که ۴ واحد باغ ویلا در مرحله اول احداث تخریب شدند. وی با بیان اینکه در ۲ هفته گذشته نیز یک واحد ویلا باحکم قضایی تخریب شد، افزود: بر توسعه باغ ویلا‌ها در سطح شهرستان نظارت صورت می‌گیرد.

 بادپیما بیان داشت: در مرحله اول به صورت لسانی تذکر انجام می‌شود و در صورت تداوم تخلف تذکرات کتبی و در نهایت به دستگاه قضا معرفی می‌شود. تغییر کاربری در اراضی کشاورزی در تمام زمینه‌ها ممنوع است و در صورت مشاهده با آن برخورد می‌شود.

 

ارسال نظر