اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۰۳۰

سنگرسازان بی‌سنگر سه دهه پس از جنگ صاحب سنگر می‌شوند

سمنان|مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان از روند رو به جلو تکمیل بزرگ‌ترین پارک‌موزه نیمه شرقی کشور در سمنان خبر داد و گفت: طرح سنگر جهادسازندگی در این پروژه بزرگ ملی در حال تکمیل است.سرهنگ محمد حسن سلامی در نشست هیات‌مدیره مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس اظهار کرد: سنگر جهاد پارک موزه دفاع مقدس تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. این مدیر مسوول افزود: پیمانکار برای نصب تجهیزات برق و روشنایی مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان به ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که براساس توافق‌ها باید با همراهی و مشارکت شهرداری انجام شود. سرهنگ سلامی با ابراز رضایت از تعامل و همکاری شهرداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی در روند ساخت پارک موزه دفاع مقدس گفت: خوش‌بختانه دستگاه‌های اجرایی همکاری مطلوبی در این بخش دارند.

زندگی ۴۵۰ هزار حاشیه‌نشین  در کلان‌شهر اصفهان

اصفهان|عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به زندگی ۴۵۰ هزار نفر در مناطق حاشیه‌ای و سکونت‌گاه‌های غیررسمی کلان‌شهر اصفهان، بر لزوم ایجاد دفاتر تسهیل‌گری و توسعه محلی تاکید کرد. کوروش محمدی مشکل حاشیه‌نشینی در اصفهان را جدی دانست و تصریح کرد: اصفهان جزو کلان‌شهرهای مهاجرپذیر و بهتر است بگوییم مهاجرپذیرترین شهر کشور است. البته واژه مهاجرپذیری معادل مهمان‌پذیری است و اصفهان از سراسر کشور مهاجر دارد و مهاجرت در ذات خود پدیده نامبارکی نیست و حق هر شهروندی است که محل زندگی خود را تعیین کند اما هم‌اکنون این مهاجرپذیری اصول ندارد و به نوعی بی‌رویه است و از هیچ اصولی پیروی نمی‌کند که این امر قطعاً تبدیل به آسیب‌هایی چون ایجاد مناطق حاشیه‌نشین و سکونت‌گاه‌های غیررسمی خواهد شد.

افزایش ۹ درصدی تعداد مستمری‌بگیران در کلاچای

رودسر|رییس اداره تامین اجتماعی کلاچای با اشاره به پوشش هزار و ۴۲۹ مستمری بگیری در این بخش، گفت: ماهیانه به صورت میانگین دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان مستمری پرداخت می‌شود. ناصر یاوری با اشاره به اینکه در حال حاضر هزار و ۴۲۹ مستمری بگیر تحت پوشش تأمین اجتماعی بخش کلاچای هستند، افزود: به صورت میانگین ماهانه دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان مستمری به این افراد پرداخت می‌شود. وی در ادامه افزود: تعداد مستمری‌بگیران در مقایسه با سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است. رییس تأمین اجتماعی کلاچای با اشاره به پوشش بیمه‌ای هزار و ۱۱۳ نفر در این بخش، گفت: این میزان تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۱۰ درصدی همراه است.

برقراری مجدد پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی مشهد

مشهد|مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید‌هاشمی نژاد مشهد گفت: پرواز‌های ورودی و خروجی فرودگاه دوباره برقرار شد. حسن جعفری گفت: در پی کاهش دید افقی صبح دیروز در فرودگاه پرواز‌های ورودی و خروجی لغو شده بود که با بهبود شرای ط جوی و برطرف شدن پدیده مه، وضعیت دید افقی پایدار و مطلوب شد و پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی شهید‌هاشمی نژاد مشهد طبق روال عادی انجام می‌شود.فرودگاه بین‌المللی شهید‌هاشمی نژاد مشهد پس از فرودگاه مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به‌طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرت‌ها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می‌شود.

۵ میلیون تن کالا دربندرهای غرب هرمزگان جابه‌جا شد

بندرعباس|پنج میلیون و ۴۹۳ هزار و ۶۲۵ تن انواع کالای نفتی وغیرنفتی در۹ ماهه امسال دربندرهای غرب هرمزگان جابه‌جاشد. مدیر بنادر ودریانوردی بندرلنگه گفت: یک میلیون و ۵۰۱ هزار و۱۸۲ تن از این کالاها با افزایش ۴ درصدی مربوط به کالاهای غیرنفتی و سه میلیون و ۹۹۲ هزار و ۴۴۳ تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد. قاسم عسکری نسب افزود: دراین مدت همچنین ۶۲۴ هزار و ۹۸۲ تن کالای غیرنفتی از بنادر غرب هرمزگان صادرشد که سهم صادرات محصولات کشاورزی، دامی واحشام شهرستان بندرلنگه ۲۱۹ هزار و ۶۳۶ تن بوده است. وی، ترانزیت کالاهای غیرنفتی از بنادرغرب هرمزگان نیز ۲۲۴ هزار و ۷۸۴ تن اعلام کرد و گفت: این میزان درهمسنجی با پارسال ۳ درصد افزایش نشان می‌دهد. دراین مدت همچنین ۱۰۸ هزار و ۵۶۶ دستگاه خودروی ترانزیتی از این بنادر جابه‌جا شد که افزایش ۳ درصدی نسبت به سال قبل داشته است. ضمن اینکه درمدت ۹ ماهه امسال ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۶۹۶ تن فرآورده نفتی از بنادرغرب هرمزگان صادرشد.

 

ارسال نظر