اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۰/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۹۴۷

پایانه مرز مهران به نام سردار شهید قاسم سلیمانی تغییر یافت

ایلام| مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: طی مراسمی پایانه مرزی مهران به صورت رسمی به نام سردار پرافتخار شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شد.نورالله دلخواه با بیان اینکه این اقدام به پیشنهاد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و با موافقت وزیر محترم راه و شهرسازی و با پیگیری‌های استاندار ایلام انجام شده است، اظهار کرد: دشمنان ما باید بدانند که هموطنان ما در هر کجای دنیا که باشند، برای خودشان یک قاسم سلیمانی بالقوه هستند. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام بیان کرد: پایانه مرزی مهران یکی از گذرگاه‌های مهم عتبات و عالیات است.

تمام پل‌های آسیب‌دیده در سیل امسال را بازسازی کردیم

کرمانشاه| مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: به جز پل بزرگ «گروس»، تمام پل‌های تخریب شده در جریان سیل امسال را بازسازی کردیم. فریبرز کرمی درباره آخرین وضعیت پل‌های آسیب دیده استان در سیلاب بهار امسال، اظهار کرد: در این حادثه در مجموع 43 پل استان تخریب شد. وی ادامه داد: اکنون کار بازسازی تمام این پل‌ها به اتمام رسیده و تنها بازسازی پل بزرگ گروس باقی مانده که کار بازسازی آن هم در دست اقدام است. وی افزود: کارهای مطالعاتی و تهیه نقشه پل در حال انجام است و می‌توان گفت روند کار حدود 10 درصد پیشرفت دارد. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه افزود: البته اکنون مشکلی برای تردد در این منطقه وجود ندارد و پل فلزی موقت برای تردد مردم برقرار است. به گفته کرمی امسال 54 پل جدید دیگر نیز تاسیس شده است. این مسوول گفت: سیل اواخر سال قبل و اوایل امسال بیش از 552 میلیارد تومان به راه‌ها، پل‌ها، ابنیه و ماشین‌آلات راهداری کرمانشاه خسارت وارد کرد که بار مالی فراوانی به همراه داشت، اما با وجود کمبود اعتبارات کار بازسازی پل‌ها و راه‌های اصلی در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد تا خللی در تردد مردم ایجاد نشود.

پیش‌بینی بارش برف در شهرهای مرتفع خوزستان

اهواز| مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی رگبار و تندباد لحظه‌ای در استان در آخر هفته خبر داد. محمد سبزه‌زاری اظهار کرد: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه جو پایداری بر روی خوزستان حاکم است. از اواسط روز چهارشنبه تا روز جمعه، سامانه بارشی سبب رگبار، رعد و برق، وزش باد متوسط و تندباد لحظه‌ای در اغلب مناطق خوزستان به ‌ویژه مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات زاگرس خواهد شد. وی افزود: همچنین در این مدت بارش برف در ارتفاعات و شهرهای مرتفع خوزستان مورد انتظار است. در این ایام شمال خلیج فارس نیز مواج پیش‌بینی می‌شود. مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته آغاجاری با ۲۰.۶ و ایذه با ۱.۷ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط خوزستان بودند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۱۹.۷ تا ۵.۶ درجه سانتیگراد در نوسان بود.

رقابت 168 نفر در قالب 70 تیم در مرحله کشوری مسابقات

اصفهان| علیرضا طباطبایی مدیر دفتر بهره‌برداری آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در اختتامیه اولین دوره مسابقات کشوری مهارت‌های فنی تخصصی بهره‌برداری شرکت‌های آب و فاضلاب در مجتمع آموزشی صنعت آب و برق اصفهان، با اشاره به میزبانی بسیار خوب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از اولین دوره مسابقات مهارت‌های فنی تخصصی در شرکت‌های آب و فاضلاب کشور، از ایده بسیار خوب مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان و زحمات ایشان و همکارانشان در برگزاری این مسابقات قدردانی کرد.وی به اهداف تعیین شده برای برگزاری این مسابقات اشاره و اظهارکرد: ایجاد بستر مناسب جهت پیشبرد اهداف صنعت آب و فاضلاب، تهیه استانداردهای لازم، ایجاد روحیه نشاط در بین کارکنان، توسعه مشارکت جمعی، پرورش افراد جهت افزایش سرعت، دقت و کیفیت انجام کار، یافتن استعدادهای ویژه، تبادل افکار و روش‌های اجرای کار در بین شرکت‌کنندگان، تبادل فرهنگی در بین استان‌ها و ایجاد انگیزه در بین کارکنان صنعت آب و فاضلاب از اهداف برگزاری این مسابقات بود.

پیشرفت ۶۵  درصدی بازسازی واحد‌های سیل‌زده

خرم آباد| رییس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان از اتمام واحد‌های سیل‌زده این استان تا پایان سال جاری خبر داد. رضا خواجه‌ای رییس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان با اشاره به وضعیت احداث و تعمیر واحد‌های سیل‌زده لرستان، اظهار داشت: در مجموع ۱۲ هزار و ۸۴۹ واحد احداثی و حدود ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد تعمیری در سطح استان داشته‌ایم. خواجه‌ای عنوان کرد: همه واحد‌های تعمیری استان به اتمام رسیده‌اند. همچنین شروع عملیات احداث ۱۲ هزار و ۲۵۰ واحد را داشته‌ایم و تاکنون عملیات گچ کاری، نصب درب و پنجره و کف‌سازی سه هزار و ۹۰۰ واحد نیز به اتمام رسیده است. او ادامه داد: میزان پیشرفت فیزیکی واحد‌های شهری و روستایی استان در مجموع حدود ۶۵ درصد است.

 

ارسال نظر