اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۸۷۰

 

پیش‌بینی برداشت ۴۰ تن گل نرگس در مُهر

شیراز|مدیر جهادکشاورزی شهرستان مُهر در جنوب استان فارس اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۴۰ تن گل نرگس از نرگسزارهای این شهرستان برداشت شود. غلامحسین مظاهری با اشاره به وجود ۲۱ هکتار نرگسزار در شهرستان مُهر، گفت: برداشت گل نرگس از این نرگسزارها در بخش اسیر شهرستان، از نیمه دوم دی‌ماه شروع می‌شود و تا نیمه اسفند ادامه دارد. او گفت: نرگسزارهای این شهرستان بیشتر آبی است و محصول تولیدی آنها روانه بازار شهرستان‌های فارس و استان‌های تهران، آذربایجان، اصفهان و... می‌شود. مظاهری خاطرنشان کرد: زمانی در بخش اسیر به ویژه در روستای نوآباد سطح وسیعی زیر کشت گل نرگس بوده، به نحوی که دشتی به نام دشت نرگس در این بخش داشتیم اما در سال‌های گذشته با توجه به نبود بازار مناسب و بی‌توجهی به تولید این محصول، سطح آن به چند هکتار کاهش یافته است. مدیر جهادکشاورزی شهرستان مُهر ادامه داد: اخیراً با توجه به مناسب شدن بازار و ورود سرمایه‌گذاران در این بخش سطح کشت نرگس در این منطقه افزایش یافته است.

ریزش گچ سقف مدرسه و وحشت دانش‌آموزان مینابی

بندرعباس|درحالی ریزش گچ سقف‌مدرسه در روستای راونگ شهرستان میناب موجب ترس و وحشت دانش‌آموزان در کلاس درس شد که سرپرست اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان هرمزگان می‌گوید: مدرسه شهید «پورولی» راونگ با قدمت 44 ساله در اولویت نوسازی قرار ندارد. سرپرست اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس هرمزگان درباره این حادثه گفت: در این حادثه سقف ریزش نکرده بلکه بخشی از گچ زیر سقف ریخته است و دانش‌آموزی نیز آسیب ندیده است. هاشمی افزود: شهرستان میناب ۸۰ مدرسه غیراستاندار دارد و اکنون اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان ۳۰ مدرسه در دست ساخت در این شهرستان دارد. هاشمی گفت: هر ساله با توجه به محدودیت بودجه و وضعیت مدارس، مدارس اولویت‌دار برای نوسازی از سوی آموزش و پرورش منطقه اعلام می‌شود که مدرسه شهید پورولی راونگ جزو اولویت‌های سال ۹۷ و ۹۸ نبوده است.

اعطای ۲۶۴ هزار سبد کالا به خانواده‌های اصفهانی

اصفهان|مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان گفت: ۲۶۴ هزار و ۲۷۲ خانواده اصفهانی تحت حمایت این نهاد سبد کالای طرح حمایت غذایی دولت را دریافت کردند. محمودرضا متین پور اظهار کرد: این تعداد سبد کالا در سه نوبت ماه رمضان، شهریور و آبان ماه به مددجویان پرداخت شد و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال در دو نوبت دیگر نیز پرداخت شود. وی با اشاره به اینکه این کمک‌هزینه از طرف دولت و به‌ صورت مستقیم به‌ حساب سرپرستان خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد اصفهان واریز می‌شود، گفت: در آبان ماه ۹۱ هزار و ۵۶۵ خانوار تحت حمایت کمیته امداد در استان اصفهان از بسته حمایت غذایی بهره‌مند شدند. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، با اشاره به افزایش مبلغ پرداختی در این مرحله نسبت به مرحله‌های قبل، خاطرنشان کرد: خانوارهای یک نفره ۱۰۰ هزار تومان، خانوارهای دو نفره ۱۵۰، سه نفره ۲۰۰، چهار نفره ۲۵۰ و پنج نفره و بیشتر ۳۰۰ هزار تومان دریافت کردند.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس در‌گذشت

زاهدان|رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از جان باختن نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در سانحه رانندگی خبر داد. محمودرضا ناصح اظهار داشت: بر اثر سانحه رانندگی در محور زاهدان ـ خاش، محمودنعیم امینی فرد نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی و 2 نفر دیگر جان خود را از دست دادند.رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ادامه داد: این حادثه ساعت 12 ظهر یکشنبه اتفاق افتاده است. وی عنوان کرد: بر اثر برخورد دستگاه ویتارای حامل نماینده مردم ایرانشهر درمجلس و یک خودروی پراید در منطقه جون آباد خاش سرنشینان هر دو خودرو جان خود را از دست دادند.

قاچاقچیان سوخت غافلگیر شدند

ماکو|فرمانده انتظامی ماکو گفت: پنج دستگاه تریلی که حامل ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق بود، در این شهرستان توقیف و پنج متهم در این زمینه دستگیر شدند. سرهنگ حسین شهریار فرمانده انتظامی ماکو گفت: ماموران انتظامی ماکو حین گشت‌زنی در خروجی شهر و محل توقف تریلی‌ها به پنج دستگاه تریلی مظنون شده و آن را توقیف کردند. او اضافه کرد: در بازرسی ماموران از این تریلی‌ها، ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوییل کشف و ضبط شد. سرهنگ شهریار ادامه داد: در این رابطه، رانندگان خودروها دستگیر و پنج دستگاه تریلی نیز توقیف شد. مقابله با سرقت، مقابله با کالای قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با ناهنجاری‌ها و بد اخلاقی‌های اجتماعی و کاهش تصادف از اولویت‌های پنج‌گانه نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی در سال جاری است.

 

ارسال نظر