اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۰/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۵۱۹

پرداخت ۹۲۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به سیل‌زدگان

گرگان| مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی وزارت جهادکشاورزی گفت: تاکنون در سطح کشور ۹۲۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به کشاورزان خسارت‌دیده از سیل پرداخت شده است. سیدمحمد موسوی دیروز در جلسه ستاد مدیریت بحران بخش کشاورزی استان گلستان اظهار کرد: برای پرداخت کمک بلاعوض به خسارت دیدگان از سیل در بخش کشاورزی، ۲۴۵ هزار پرونده به مبلغ ۱۵۱۴ میلیارد تومان توسط کمیته‌های تخصصی شهرستانی بررسی، ارزیابی میدانی و تایید خسارت شده است. وی افزود: از این تعداد ۲۲۰ هزار پرونده به مبلغ ١١٠٠ میلیارد تومان در کارگروه استان‌ها تایید و ۲۰۰ هزار پرونده به مبلغ ٩٢٠ میلیارد تومان به مرحله پرداخت رسیده است.

فرسودگی شغلی پرستاری ۴ برابر سایر حرفه‌ها

اهواز| رییس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی جهت افزایش رضایت‌مندی شغلی پرستاران، گفت: فرسودگی شغلی در پرستاری چهار برابر بیش از سایر حرفه‌ها برآورد شده است. دکتر مرضیه اسدی‌ذاکر در آیین تجلیل از پرستاران نمونه خوزستان با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های مراقبت در سطح جهانی، شفقت است، اظهار کرد: همه انسان‌ها از مواجه شدن با درد و غم بدشان می‌آید، اما پرستاران به هر جا که درد، غم، بلایا و بحران وجود دارد، هدایت می‌شوند و به این سمت حرکت می‌کنند. بنابراین یکی از مصادیق بارز پرستار، همین ویژگی شفقت است.

رییس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: بنابراین قرار دادن روز پرستار در سالروز ولادت حضرت زینب(س) بسیار بجا است اما پرستاری تنها، شفقت نیست بلکه مهارت، علم و هنر است.

کشف ۴۰  دستگاه گوشی تلفن همراه قاچاق در میاندوآب

ارومیه | فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از کشف ۴۰ دستگاه گوشی تلفن همراه قاچاق در میاندوآب، خبر داد. سردار مسعود خرم‌نیا گفت: ماموران ایست و بازرسی شهید محمدنژاد، حین کنترل خودروهای عبوری در محور میاندوآب- تبریز به یک سواری پژو ۴۰۵، مشکوک شده و آن را متوقف کردند. در بازرسی از این خودرو، ۴۰ دستگاه گوشی قاچاق کشف شد که برابر اعلام کارشناسان ارزش کالای مکشوفه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است. فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: در این رابطه ۲ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شدند.

«سیریک» کانون اصلی بحران دستجات ملخ‌های صحرایی

بوشهر|  مدیر جهادکشاورزی سیریک گفت: در عملیات مبارزه شیمیایی با دستجات ملخ‌های صحرایی در سطح بیش از۳ هزار و دویست هزار هکتار اراضی شهرستان سیریک سم‌پاشی شده است. عون نکویی بیان داشت: عملیات ردیابی مبارزه با دستجات ملخ‌های صحرایی از آبان ماه در سطح ۸۵ هزار هکتار شروع و بلافاصله با تشکیل اکیپ‌های ثابت و سیار عملیات مبارزه شیمیایی آغاز شد. وی گفت: در حال حاضر ۶ اکیپ ثابت و سیار ماشینی و یک فروند بالگرد عملیات مبارزه شیمیایی با دستجات ملخ‌های صحرایی در اراضی شهرستان انجام می‌دهند.

نکویی عنوان کرد: زمین‌های کشاورزی، باغی و بیابانی روستاهای کنارجو، شهیدمردان، پالور، گچینه، روتان، بمانی، لبنی، زیارت بزرگ، زیارت حسن‌آباد، گز، مستو، مغ کنار، سرزه، مهمانی، گوجگ، پاراف، سرارو، همزانگ، زمین ملأ، دودر، بنداران، کناردان، میشی، میاندار بیشترین کانون‌های هجوم دستجات ملخ‌های صحرایی در شهرستان سیریک است.

ذخیره‌سازی ۳۰۰  تن گوشت قرمز در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد|مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی چهارمحال و بختیاری از ذخیره‌سازی ۳۰۰تن گوشت قرمز در استان خبر داد و گفت: تا پایان سال این میزان ذخیره‌سازی به ۶۰۰تن می‎رسد. محمدرضا رییسی دیروز در نشست شورای اطلاع‌رسانی این استان افزود: در راستای تامین گوشت مرغ شب عید نیز میزان جوجه‌ریزی در استان ۲۵ درصد افزایش یافته این در حالی است که میانگین افزایش جوجه‌ریزی در کشور ۱۷درصد است. وی خاطرنشان کرد: قیمت گوشت قرمز در استان روند نزولی به خود گرفته و مشکل خاصی در این رابطه وجود ندارد. رییسی، در ادامه از صادرات ۳۸ میلیون دلار کالا از ابتدای امسال تاکنون از گمرگ این استان خبر داد و گفت: صادرات کالا از استان در سال جاری، ۵۰ میلیون دلار کالا هدفگذاری شده است که با توجه به صادرات کالاهای این استان از دیگر مبادی گمرکی کشور این هدفگذاری محقق شده است.

 

ارسال نظر