اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۰/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۱۹۷

اثر هنرمند کاشانی از کسوف به عنوان عکس روز ناسا انتخاب شد

کاشان| اثر مجید قهرودی عکاس و هنرمند کاشانی از خورشیدگرفتگی جزیی خورشید از بین تمامی آثار رسیده از سراسر دنیا به عنوان عکس روز ناسا در روز ششم دی‌ماه انتخاب شد. به خورشیدگرفتگی جزیی خورشید در روز پنجم دی‌ماه یکی از پدیده‌های طبیعی بود که در پهنای گسترده‌ای از کره زمین اتفاق افتاد و در ایران هم تعدادی از شهرها شاهد این پدیده بودند. کسوف جزیی خورشید در کاشان با گرفت ۷۴ درصدی قابل رصد بود و در ایران جزیره کیش با ۸۵ درصد دارای بیشترین گرفتگی بود.

2 فرد مرتبط با گروه‌های معاند در اهواز دستگیر شدند

اهواز|فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: دو نفر در اهواز که با گروه‌های معاند در ارتباط بودند روز پنجشنبه هفته جاری دستگیر شدند. سردار حیدر عباس‌زاده روز جمعه افزود: این دو فرد با راه‌اندازی شبکه‌های مجازی طی روزهای اخیر اقدام به تحریک مردم در فضای مجازی برای تجمع به بهانه‌های گرانی بنزین و … می‌کردند. فرمانده انتظامی خوزستان گفت: این دو نفر با اشراف اطلاعاتی نیروهای پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

وی گفت: گروهک‌های معاند، ضد انقلاب و شرور که جیره خوار استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی هستند قصد داشتند با بهره‌گیری از این افراد با مدیریت چندین شبکه مجازی اقدام به تشویش اذهان عمومی و فراهم کردن امکانات اغتشاش و تحریک تجمعات اعتراضی مردم اهواز کنند.

مهار آتش‌سوزی جنگل‌های ۶ شهر مازندران

ساری| فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران گفت: پنج هکتار از جنگل‌های ۶ شهر مازندران در آتش سوخت. سرهنگ خورشیدی به افزایش دما در چند روز گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت رطوبت در کف جنگل کاهش پیدا کرده است و شاهد آتش سوزی‌های متفاوت در شهرستان‌های گلوگاه، میاندورود، ساری، بابل، سوادکوه و آمل بوده‌ایم.

خورشیدی افزود: بر اساس برآورد اولیه کارشناسان منابع طبیعی تاکنون ۵ هکتار از جنگل‌های هیرکانی دچار طعمه حریق شد. وی گفت: عمده این آتش سوزی‌ها در کف جنگل و منطقه شیب‌دار رخ داده و به دلیل افتادن درختان شکسته گسترش آتش دور از انتظار نیست. سرهنگ خورشیدی افزود: با مشارکت و همکاری نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی، سپاه، هلال احمر و مردمی از پیش روی آتش سوزی در این شهرستان‌ها جلوگیری شده است.

جمع‌آوری پسماند خشک با استفاده از یک فناوری شبیه اسنپ

اصفهان| معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: سیستم یا اپلیکیشنی شبیه اسنپ در حال طراحی است تا مردم برای جمع‌آوری پسماند خشک یا قابل بازیافت خود درخواست بدهند، پس از این تماس خودروی مورد نظر سریعا در محل درخواست شهروند برای جمع‌آوری زباله حضور می‌یابد. معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با حضور در اداره ارتباطات مردمی 137 به‌طور مستقیم پاسخگوی تلفنی مسائل، مشکلات و درخواست‌های شهروندان مناطق مختلف اصفهان شد. حسین امیری تصریح کرد: اقدامات خدمات شهری مانند رفت وروب، جمع‌آوری زباله، فضای سبز، مبلمان شهری، سدمعبر، زیباسازی و... برای مردم ملموس بوده و در سطح شهر به خوبی حس می‌شود؛ بنابراین اگر یک روز این کارکردها دچار وقفه شود باعث واکنش مردم و تماس آنها با اداره 137 می‌شود که البته همکاران ما نیز موظف به پیگیری درخواست‌های مطرح شده از سوی شهروندان به صورت 24 ساعته هستند.

آتش سوزی ۱۹ هکتاری باغات چای و مرکبات لنگرود

رشت| معاون فرماندار شهرستان لنگرود گفت: وزش باد گرم موجب آتش سوزی سه هکتار از باغات چای و ۱۶ هکتار از باغات مرکبات این شهرستان شده است. فرامرز مصطفوی با اشاره به خسارات وارد شده به شهرستان لنگرود در پی وزش باد گرم شدید، اظهار کرد: طی سه روز گذشته ۲۶ واحد مسکونی و ۲۰ واحد انباری و تجاری دچار خسارت بالای ۴۰ درصد شده است.

وی همچنین از خسارت باد گرم به باغات و اراضی جنگلی شهرستان لنگرود خبر داد و افزود: وزش باد گرم موجب آتش سوزی در سه هکتار از باغات چای و ۱۶ هکتار از باغات مرکبات لنگرود شده است. معاون برنامه ریزی فرماندار لنگرود با بیان اینکه برآورد اولیه میزان خسارت وارده شده به شهرستان یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده است، خاطرنشان کرد: احتمال وزش باد تا پایان امروز وجود دارد و لذا میزان واقعی خسارات طی روزهای آینده و به دنبال کارشناسی بیشتر اعلام می شود.

 

ارسال نظر