مرکز «رشد صادرات» در کرمانشاه تاسیس می‌شود

۱۳۹۸/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۰۰۵
مرکز «رشد صادرات» در کرمانشاه تاسیس می‌شود

کرمانشاه| در شرایطی که موضوع افزایش دامنه‌های صادراتی از مهم‌ترین موضوعات کشور محسوب می‌شود رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه می‌گوید: در حال راه‌اندازی یک مرکز رشد صادرات در استان با همکاری جهاددانشگاهی یا شرکت شهرک‌های صنعتی هستیم که کارهای جانمایی و تعیین نوع منابع مالی آن تا حدود 90 درصد انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق کرمانشاه، کیوان کاشفی با بیان اینکه معمولا سه ماهه پایانی سال بحث صادرات پررونق است، ابراز امیدواری کرد که بخشی از این کاهش 25 درصدی صادرات استان در این مدت جبران شود.

وی تاکید کرد: البته اینکه در پایان امسال در مجموع کاهش صادرات استان را خواهیم داشت، تقریبا قطعی است. کاشفی همچنین از افزایش 151 درصدی واردات استان در هشت ماهه امسال هم یاد کرد و با بیان اینکه عمده محصولات وارد شده شامل مواد اولیه کارخانجات بوده است، گفت: این یک امر مثبت و نشان‌دهنده افزایش فعالیت واحدهای تولیدی استان است. عضو هیات رییسه اتاق ایران در ادامه از تغییر سیاست‌های تجاری عراق یاد کرد که بر کاهش صادرات ایران بی‌تاثیر نبوده و افزود: بعد از ثباتی که در این کشور حاکم شد و با توجه به ثروتی که در اختیار دارند، کم کم در زمینه انواع تولیدات سرمایه‌گذاری کردند.

 

ارسال نظر