سهم ۸ درصدی تجار کردستانی از کل صادرات ایران به عراق

۱۳۹۸/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۰۰۱
سهم ۸ درصدی تجار کردستانی از کل صادرات ایران به عراق

کردستان| رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: مبادلات تجاری استان کردستان در سال جاری به سه میلیارد و ۵۷۷ میلیون دلار رسیده که سهم تجار کردستانی هشت درصد است. محمد دره‌وزمی در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان اظهار کرد: سه میلیارد و ۵۷۷ میلیون دلار مبادلات تجاری استان در سال جاری شامل دو میلیارد و ۶۷۸ میلیون دلار ترانزیت، ۸۷۱ میلیون دلار صادرات و ۲۸ میلیون دلار واردات است.

وی با بیان اینکه در هشت ماه منتهی به آبان امسال صادرات کشور ۲۷ میلیارد و ۴۱ میلیون دلار بوده که استان کردستان سهم ۱.۶۵ درصدی از آن دارد، بیان کرد: در این مدت ۵ میلیارد و ۷۱۰ میلیون دلار کالا به کشور عراق صادرات انجام شده که سهم گمرکات کردستان هشت درصد بوده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، با اشاره به اینکه ۹۹ درصد صادرات استان به اقلیم کردستان عراق انجام شده است، عنوان کرد: یک درصد صادرات نیز به کشورهای ترکیه، سوریه، هند و افغانستان انجام شده است. وی با اشاره به اینکه صادرات کردستان به کشور عراق از رشد ۱۴ درصدی برخوردار است، افزود: مبادلات تجاری استان کردستان در سال جاری به سه میلیارد و ۵۷۷ میلیون دلار رسیده که سهم تجار کردستانی هشت درصد است.

 

ارسال نظر