صیادان از بنزین یارانه‌ای استفاده خواهند کرد

۱۳۹۸/۱۰/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۹۱۷
صیادان از بنزین یارانه‌ای استفاده خواهند کرد

گروه بنگاه‌ها|

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه اقتصاد کشور از شوک اولیه خارج شده، گفت: کشور در شرایط دشواری قرار گرفته و مدیران باید با دقت مسائل کشور را تعقیب کنند. اسحاق جهانگیری همچنین با اشاره به این واقعیت که برای تخصیص سهمیه‌های سوخت در فعالیت‌های مولد اقتصادی نباید سخت‌گیری کرد گفت: معتقدم برای تعیین سهمیه سوخت که ویژه فعالیت اقتصادی افراد است نباید سخت‌گیری کنیم و باید بستر لازم برای فعالیت‌های مولد اقتصادی مردم در استان‌های مختلف فراهم شود.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور در نشست مشترک شورای اداری و اقتصاد مقاومتی استان بوشهر بیان کرد: کشور در شرایط دشواری قرار گرفته است و مدیران باید با دقت مسائل کشور را تعقیب کنند و نمی‌توان به سادگی از مسائل گذشت. او ادامه داد: دشمنان برنامه‌ریزی وسیعی کردند که برخی موارد مثبت مانند امنیت و آرامش مردم را دچار مشکل کنند، اما ایران موفق شد با وجود همه فشار‌ها در جنگ ناخواسته در مقابل امریکا که قدرت بزرگ دنیاست با سرفرازی بیرون ‌آید.

معاون اول رییس‌جمهور عنوان کرد: وقتی چنین حرف‌های مثبتی می‌زنیم به معنای این نیست که مشکلی در کشور نداریم و الان شرایطمان خیلی خوب است، اما نکته‌ای می‌گویم و سعی می‌کنم که با مردم صادقانه صحبت کنم در مقطعی که هستیم باید مردم در جریان مسائل قرار گیرند و آن این است که قدرت بزرگی اراده کرد ایران را از هم بپاشاند و سازوکاری دقیقی از نظر خودشان تدارک دیده بودند که اقتصاد ایران را به جایی بکشانند که به قول خودشان درد فراوانی بر ملت ایران تحمیل کنند که ملت نتوانند تحمل کند و دست به آشوب بزند و کشور دچار از هم پاشیدگی شود. در این بخش است که می‌گویم که امریکایی‌ها شکست خوردند. آنها فکر نمی‌کردند ما جشن ۴۰ سالگی انقلاب را برگزار کنیم. با لطف الهی، تدبیر رهبر انقلاب، پایمردی، صبوری و تحمل مردم، و تلاش مسوولان در بخش دولتی و خصوصی باعث شد که کشور دچار بحران از هم پاشیدگی نشود.

جهانگیری تاکید کرد: این حرف به این معنا نیست که کشور دچار مشکل نیست و در زندگی مردم مشکل نداریم اما باید بگوییم که اقتصاد کشور از شوک اولیه خارج شده است.

   ظرفیت‌های گردشگری

معاون اول رییس‌جمهور گردشگری را یکی از ظرفیت‌های استان بوشهر خواند و گفت: در این استان هم جاذبه‌های تاریخی وجود دارد هم جاذبه‌های طبیعی؛ آب و هوا و اقلیم هم به گونه‌ای است که در چهار فصل می‌تواند گردشگر داشته باشد. جهانگیری، بومگردی را هم در اقتصاد روستا‌ها موثر دانست و افزود: برخی بومگردی‌ها توانسته‌اند منابع درآمدی خوبی داشته باشند و این نشان‌دهنده ظرفیت این بخش است. او وحدت و انسجام مدیریتی را از ویژگی‌های استان بوشهرعنوان کرد و ادامه داد: این استان پرظرفیت، به خوبی اداره می‌شود وانسجام و اتحاد مدیریتی درآن وجود دارد. معاون اول رییس‌جمهور، وحدت مدیریتی را موتور حل مشکلات مردم دانست و گفت: مردم باید ببینند که مسوولان به فکرشان هستند؛ وقتی مردم می‌بینند که مسوولان به جای اینکه دنبال حل مشکلات آنان باشند به فکر این هستند که به همدیگر پاسخ دهند و از یک جلسه علیه هم استفاده کنند، می‌گویند پس ما فراموش شدیم و این‎ها به دنبال خودشان هستند.جهانگیری بیان کرد: معتقدم برای تعیین سهمیه سوخت که ویژه فعالیت اقتصادی افراد است نباید سخت‌گیری کنیم.او ادامه داد: برای تعیین سهمیه سوخت صیادان، استاندار بوشهر بررسی کند که هر قایق صیادی چقدر بنزین نیاز دارد و به ما اعلام کند، ازسوی دیگرباید نظارت شود که سهمیه اختصاص داده شده صرف صیادی شود.معاون اول رییس‌جمهور افزود: ما معتقدیم که فعالیت‌های اقتصادی حتما از بنزین یارانه‌ای استفاده کنند.جهانگیری همچنین با اشاره به شرایط دشوار فعالیت بخش خصوصی گفت: با وجود این یکی از دلایلی که می‌گوییم اکنون اقتصاد کشور خوب شده جدیت حضوربخش خصوصی در صحنه بوده است.

 

ارسال نظر