اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۹/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۵۷۶

جشن «شب یلدا» با محوریت گردشگری غذا برگزار می‌شود

اردبیل|مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل از برگزاری جشن شب یلدا با محوریت گردشگری غذا در استان خبر داد. نادر فلاحی با بیان این مطلب افزود: جشن شب یلدا امسال در شهرستان‌های اردبیل، خلخال، کوثر، مشکین شهر، نیر، گرمی، بیله سوار برگزار خواهد شد. وی با اشاره به اینکه این برنامه‌ها با محوریت گردشگری غذا برگزار می‌شود، گفت: جشن شب یلدا در شهر اردبیل ویژه بانوان و در نگارخانه شاه اسماعیل صفوی جمعه 29 آذر برگزار خواهد شد. مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل افزود: یلدا به عنوان مراسمی سنتی و آیینی نمادی از فرهنگ غنی مردم ما است که با محوریت خانواده برگزار می‌شود که در این برنامه‌ها بر اهمیت آن تاکید خواهد شد. فلاحی اضافه کرد: برنامه‌های متنوعی از جمله سفره آرایی، برپایی کرسی، قصه‌گویی و یلدا در ادبیات ترکی و فارسی از جمله آیتم‌های این برنامه خواهد بود. در این برنامه همچنین ثبت نام رایگان دوره‌های سفره آرایی جهت معرفی قابلیت‌های گردشگری غذا در استان انجام خواهد گرفت.

احتکار در بخش فرآورده‌های نفتی به صفر رسیده است

کرمانشاه|معاون فرماندار اسدآباد با بیان اینکه ثبت سامانه شدن انبارها از هر گونه احتکار و تخلف جلوگیری می‌کند، گفت: در حال حاضر با توجه به سامانه‌ای که پخش فرآورده‌های نفتی دارد، تخلف و هر گونه احتکار در بخش فرآورده‌های نفتی به صفر رسیده است. حمزه عبدکوند دیروز در جلسه سامانه پایش انبارهای سطح شهرستان اسدآباد با بیان اینکه این سامانه تنها محدود به انبارها نیست و شناسایی سایر انبارها و ثبت آنها در سامانه پایش ادامه دارد، افزود: این سامانه علاوه بر انبارها همه واحدهای مختلف چون سردخانه‌ها، کشتارگاه، دامپروری، عمده فروشان، مراکز کشت و کار، مزارع، بنکداران، انبارهای نفتی و انبارهای عمومی سطح بازار را دربرمی گیرد که در این راستا باید با اداره صمت در رابطه با ثبت سامانه شدن واحدها هماهنگ باشند. وی با تأکید بر ضرورت ثبت اطلاعات انبارها در سامانه پایش خاطرنشان کرد: در حال حاضر تیرآهن، میلگرد، ماکارانی، عدس، لوبیا، انواع سس و رب گوجه فرنگی، سیب‌زمینی، ادویه جات، سیمان، دستمال کاغذی، برنج، جو، گندم، ذرت، شکرخام، روغن حیوانی و جامد، گوسفند زنده، باتری خودرو، انواع گوشت، سیگار، کودشیمیایی، قند و لوازم خانگی از موارد و اقلامی است که در شهرستان وجود داشته و با شناسایی این نوع از انبارها باید ثبت سامانه شوند.

علت‌ مرگ ۴ زن در بیمارستان امام(ره) اهواز اعلام شد

اهواز|معاون کل وزارت بهداشت، علت مرگ ۴زن در بخش ‌آی‌سی‌یو بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز را تشریح کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، ایرج حریرچی دیروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فوت ۴ بیمار زن در بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز، اظهارداشت: از این ۴ بیمار، ۳ نفر آنها قبل از بروز واقعه دچار ایست قلبی تنفسی شده بودند و یکی از آنها خانم ۸۶ ساله‌ای بود که سکته وسیع تحتانی قلب داشت که اقدامات قابل‌ توجهی برای آنها انجام‌ شده بود. معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: در لحظاتی که بارندگی شدید بود یک‌ فاز از برق سه فاز بیمارستان قطع و در پی آن یکی از دستگاه‌های ذخیره برق و UPS بیمارستان در آن بخش دچار مشکل شد. به سبب اینکه دستگاه‌های ذخیره برق دیگر نیز می‌توانند به میزان محدودی کمک کنند، ۴ نفر دچار حادثه شدند و فوت کردند که به خانواده آنها تسلیت می‌گوییم.

 

ارسال نظر