اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۹/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۴۰۲

۱۴ پرونده تخلف تاکسی در سبزوار تشکیل شد

سبزوار| معاون مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سبزوار گفت: از زمان افزایش قیمت بنزین تاکنون ۱۴ پرونده تخلف تاکسی در ارتباط با افزایش خودسرانه کرایه در این شهر تشکیل شده است. بهزاد ریواده دیروز افزود: از این تعداد تخلف ۱۱ مورد در سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رسیدگی و اعمال قانون شده است. وی ادامه داد: همچنین پرونده سه راننده تاکسی که تخلف گرانفروشی را تکرار کرده بودند برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شده است. ریواده گفت: با اجرای طرح سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین، نظارت بر فعالیت تاکسی‌های سبزوار بیشتر شده و برای جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت، عملکرد تاکسی داران درون شهری، رانندگان تاکسی‌های بی‌سیم، تاکسی تلفنی و سرویس مدارس از سوی بازرسان سازمان حمل و نقل بار و مسافر رصد می‌شود. نرخ کرایه تاکسی در این شهر همان قیمت مصوب ابتدای سال جاری است و رانندگان حق دریافت هزینه اضافی از مسافران را ندارند.

طراحی، ساخت و به‌کارگیری برد مبدل کنترلر شیر کنترل

اراک| با تلاش متخصصین واحد نگهداری و ابزار دقیق منطقه مرکزی، پس از طراحی و ساخت برد الکترونیکی مبدل کنترلر مربوط به شیر کنترل، در تاسیسات قم با موفقیت مورد بهره‌برداری قرار گرفت.علی هزاوه‌ای، رییس واحد نگهداری و ابزار دقیق منطقه مرکزی گفت: در زمان قطع برق، شیر کنترل تاسیسات قم، به دلیل نقص فنی باز می‌شد و بهره‌برداران به ناچار آن را به صورت دستی باز و بسته می‌کردند.وی با اشاره به 2 روز فعالیت مستمر گروه نگهداری و ابزار دقیق منطقه مرکزی، ادامه داد: پس از بررسی دقیق عملکرد کنترلر و شیر کنترل این مرکز، نسبت به استفاده از برد مبدل سیگنال که قبلا توسط متخصصین ابزار دقیق منطقه مرکزی، طراحی و ساخته شده بود، در محل خروجی شیر کنترل اقدام شد.

بازدید ازغرفه مخا برا ت مرکزی

اراک|  معاون وزیر و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از غرفه مخا برات منطقه مرکزی بازدید کرد . به گزارش اداره روابط عمومی مخا برات منطقه مرکزی در این بازدید که معاون اقتصادی استاندار مرکزی واعضای شورای اسلامی شهر اراک نیز حضور داشتند، ضمن ارایه گزارش توسط مهندس ملک حسینی مدیر منطقه، مهندس فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از بخش‌های مختلف غرفه مخابرات در چهاردهمین الکامپ اراک بازدید کرد .

از واگذاری کارت سوخت به غیر جدا خودداری کنید

ساری| مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: غفلت و عدم آگاهی برخی از مالکان خودرو از مقررات واگذاری کارت سوخت به غیر مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت. سبحان رجب پور مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری بیان کرد: با عنایت به اجرای سهمیه‌بندی بنزین و اختصاص سهمیه ویژه و قابل توجه برای خودروهای عمومی از جمله خودروهای خطی، تاکسی، آژانس‌ها و ... برخی از رانندگان این نوع خودروها در اثر غفلت و عدم آشنایی از مقررات جاری، کارت سوخت خویش را در اختیار افراد غیر قرار می‌دهند که این عمل طبق مقررات کشور تخلف محسوب می‌شود .

رییس اتاق یاسوج عضو کارگروه تسهیل فرآیندهای اجرایی شد

یاسوج| جبار کیانی‌پور رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج براساس حکمی از طرف غلامحسین شافعی رییس اتاق ایران، به عنوان نماینده پارلمان بخش خصوصی ایران در «کارگروه تسهیل فرآیندهای اجرایی» انتخاب شد. این کارگروه، به ریاست رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور تصمیم‌گیری، راهبری و نظارت در مورد واگذاری طرح‌های کشوری و استانی تشکیل می‌شود.

استخراج معدن از دل موقوفه در خدابنده

زنجان|معاون بهره‌وری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در راستای احیای موقوفات، مجوز استخراج یک معدن در روستای «اردهین» از توابع شهرستان خدابنده اخذ شد. داوود قاسم‌لو اظهار کرد: در راستای احیای موقوفات و افزایش بهره‌وری اقتصادی آنها به نفع مردم، اقداماتی انجام می‌شود که توسعه اشتغال یکی از رویکردهای اوقاف در این بخش است.  وی از ثبت یک معدن استخراج سنگ تراورتن در روستای موقوفه «اردهین» از توابع شهرستان خدابنده خبر داد و گفت: راه‌اندازی این معدن سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون تومان برای این روستا درآمدزدایی می‌کند.  این معدن ذخیره ۲۰ هزار تن سنگ تراورتن را دارد و برداشت سالانه معدن ثبت شده 2000 تن است و ۱۰ سال می‌توان به استخراج از این معدن ادامه داد.

 

ارسال نظر