باید در همه سطوح مدیریت نظام، صدای واحدی را بشنویم

۱۳۹۸/۰۹/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۳۹۳
باید در همه سطوح مدیریت نظام، صدای واحدی را  بشنویم

گروه بنگاه‌ها|

می گویند ارزش واقعی هر جامعه‌ای به اندازه ارزشی است که آن جامعه برای بزرگان و پیشکسوتان فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و... قائل است؛ بررسی مسیر پیشرفت در کشورهای توسعه یافته نشان می‌دهد که سرمایه انسانی و حلقه نخبگان نقش مهمی در توسعه پایدار این کشورها داشته و همین امر باعث شده تا کشورهایی که چشم‌انداز توسعه پایدار را در برابر خود قرار داده‌اند نیز برای رسیدن به کرانه‌های توسعه از این الگوی اثرگذار بهره ببرند و بزرگان خود در بخش‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و...را ارج نهند و بر صدر بنشانند.

دیروز مراسم نکوداشت محسن خلیلی عراقی که از او به عنوان پدر صنعت ایران نام برده می‌شود با حضور معاون اول رییس‌جمهور در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد. مراسمی که در جریان برگزاری آن علاوه بر معاون اول رییس‌جمهور، نهاوندیان معاون اقتصادی رییس‌جمهور، برخی از پیشکسوتان و اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی نیز حاضر شدند تا به احترام چهره‌ای که سال‌ها برای صنعت و تولید این سرزمین تلاش کرده، مهم‌ترین مشائل اقتصادی روز را تحلیل و ارزیابی کنند. جلسه‌ای که اتفاقا در جریان آن بخشی از مهم‌ترین دغدغه‌های اهالی تولید و صنعت مطرح شد؛ نیازهای اقتصادی فعالان اقتصادی بررسی شد و در نهایت راهکارهای اجرایی برای بهبود شاخص‌های تولیدی کشور نیز ارایه شد. معاون اول رییس‌جمهور به عنوان سخنران اصلی این مراسم با بیان اینکه در شرایطی که مردم متحمل مشکلات معیشتی خود هستند، جریان‌های سیاسی با یکدیگر بحث می‌کنند، گفت: مردم نباید احساس کنند که آینده‌ای برای آنها وجود ندارد.اسحاق جهانگیری در مراسم نکوداشت محسن خلیلی‌عراقی با بیان اینکه برگزاری مراسم بزرگداشت افراد صاحب‌نام صنعت و فعالان اقتصادی یکی از جلساتی است که شخصا به دلیل علاقه در آن شرکت کرده‌ام، گفت: برخی افراد در تمامی عمر خود تلاش کرده‌اند که ایران سربلند باشد و باید در دوره حیات از آنها تجلیل شود که بر این اساس نقش محسن خلیلی‌عراقی در حوزه صنعت و خدمت به بخش تولید کشور ماندگار خواهد بود.معاون اول رییس‌جمهور گفت: افرادی همچون محسن خلیلی‌عراقی روزهای سختی را در دوره زندگی خود تجربه کرده‌اند. این در حالی است که نوشتن تاریخ صنعت ایران از بعد تاریخی بسیار حائز اهمیت است. چرا که در برخی از دوره‌ها، صنعت ایران کورسویی را روشن نگه داشته باشد اما برخی ایستادند و چراغ آن را همچنان روشن نگه داشته‌اند. برخی افراد به توسعه ملی فکر می‌کنند و به دنبال این هستند که زندگی مردم ایران یک زندگی خوب باشد و بر این اساس بزرگانی از این دست همواره نقش ماندگاری در تاریخ خواهند داشت و افرادی هستند که ثروت ملی برای ایران آفریده و مروج اخلاق بوده‌اند.

     به دنبال رشد پایدار

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: این افراد توجه مناسبی به مسوولیت‌های اجتماعی داشته و مراقب تک تک افرادی بوده‌اند که در بنگاه‌های اقتصادی مرتبط با آنها مشغول به فعالیت بوده‌اند. این در حالی است که یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مردم توسعه ایران است. البته موانع و مشکلات توسعه ایران را هم به خوبی می‌شناسند.

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به موانع پیش روی توسعه ایران خاطرنشان کرد: یکی از راه کارهای توسعه آن است که سرمشق‌ها و الگوهایی که به جد در این حوزه مورد پاسداشت قرار بگیرند. این در شرایطی است که برخی صنعت گران خارج از اتاق بازرگانی وقتی مشاهده کنند که جامعه قدردان صنعتگران است اعتماد بیشتری کرده و اعتماد بیشتری به جامعه برای رشد و توسعه پیدا می‌کنند.

جهانگیری تأکید کرد: باید کاری کرد تا الگوهای صنعت و تولید ایران تکثیر شده و ده‌ها و صدها محسن خلیلی‌عراقی در حوزه صنعت شکل بگیرند. به خصوص اینکه شرایط خطیری پیش روی اقتصاد ایران قرار داشته و عوامل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بسیاری پیش روی مردم قرار گرفته است.معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه دولتی بودن اقتصاد اتکای بیش از حد درآمدهای نفتی، تحریم‌ها و ضعف در برخی ساختارهای مدیریتی کشور امروز چالش‌های بزرگ‌تری را پیش روی ما قرار داده است، تصریح کرد: این مشکلات و چالش‌ها در مقابل فرصت‌های بی‌نظیر ایران در بخش‌های مختلف قرار می‌گیرد و می‌توان با کمک یکدیگر ایران را از هر پیچ خطرناک به خوبی عبور دهیم. مهم است که اراده لازم در درون تمامی افراد جامعه شکل گیرد.

وی خاطرنشان کرد: امریکایی‌ها می‌خواستند اقتصاد ایران را به سمت فروپاشی ببرند اما آنچه امروز اقتصاد ایران را سر پا نگه داشته، فعالان اقتصادی هستند که مطلعند به سختی صادرات انجام داده و به چه سختی پول آن را به کشور منتقل می‌کنند. این شرایط دشوار در کنار تلاشی که فعالان اقتصادی صورت دادند به یک فرصت برای سیاستمداران ایرانی تبدیل شد تا حق و حقوق مردم ایران را مورد حفاظت قرار دهند.جهانگیری گفت: نیاز امروز مردم آن است که دولتمردان در تمامی نهادهای حکومتی و جریان‌های سیاسی، نخبگان، دانشگاهیان و بخش خصوص در این فکر باشند که برای کشور افق‌گشایی کنند. چرا که مهم‌ترین هدف دشمنان کشور تیره و تار کردن آینده اقتصاد برای مردم است.معاون اول رییس‌جمهور ادامه داد: مردم نباید احساس کنند که آینده‌ای برای آنها وجود ندارد. پس باید از فرسایش سرمایه‌های مادی و معنوی کشور جلوگیری کرده و امید را تزریق کنیم.

 

ارسال نظر