اخبار شهرستان ها

۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۲۲۷

ثبت «دوتار» خراسان در کمیته میراث بشری کلمبیا

بجنورد| ساز سنتی دوتار خراسان در اجلاس کمیته میراث بشری در کلمبیا، ثبت جهانی شد و پرونده مهارت‌های سنتی ساختن و نواختن دوتار در فهرست میراث جهانی قرار گرفت.

در اجلاس کمیته میراث بشری ناملموس یونسکو که با حضور محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی کشور در بوگوتا پایتخت کلمبیا در حال برگزاری است، پرونده مهارت‌های سنتی ساختن و نواختن دوتار که از سوی ایران ارایه شده بود، با نظر موافق اعضای کمیته، در فهرست یونسکو ثبت جهانی شد. این چهاردهمین پرونده میراث ناملموس ایران است که به ثبت جهانی می‌رسد. دوتار یکی از ساز‌های سنتی اهالی شمال خراسان است.

فولاد خوزستان موفق به کسب گواهینامه معیار مصرف انرژی شد

اهواز|  فولاد خوزستان موفق به کسب گواهینامه معیار مصرف انرژی بر اساس استاندارد 9653 شد. سیدمسعود معصوم نتاج مدیر دفتر فنی انرژی و سیالات با اعلام این خبر افزود: با توجه به جایگاه و اهمیت انرژی در ایران و جهان، به تدریج رویکرد استراتژیک کشور به سوی حفظ و صیانت از منابع انرژی سوق یافت. ردپای این مسائل و مباحث مدیریت انرژی را در قانون پنج ساله سوم توسعه و پس از آن به صورت توسعه یافته و دقیق در قانون اصلاح الگوی مصرف در سال 1389 می‌توان یافت. بر اساس ماده 11 قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، سازمان ملی استاندارد اقدام به مشخص نمودن استانداردهای انرژی جهت تجهیزات و ماشین‌آلات انرژی بر و فرآیندهای صنعتی، معدنی و کشاورزی، تولیدکنندگان و واردکنندگان سوخت‌های مصرفی و برق کرده و رعایت این قوانین و استانداردها از سوی صنایع و سایر مشمولان، الزامی است.

کلاهبرداری در پوشش طرح ملی مسکن

ایلام| رییس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ایلام در خصوص کلاهبرداری مالی در فضای مجازی در پوشش طرح ملی مسکن هشدار داد. سرگرد «علیرضا یعقوبی» اظهار کرد: در چند روز گذشته پیامکی حاوی یک لینک با موضوع «طرح ملی مسکن» به تعدادی از شهروندان ارسال شده است و از آنها خواسته شده تا جهت ثبت‌نام در طرح مذکور بر روی لینک معرفی شده کلیک کنند. پس از این اقدام، کاربر به یک صفحه بانکی جعلی هدایت شده و بایستی مشخصات کارت بانکی از جمله رمز دوم آن را وارد و جهت ثبت‌نام مبالغی را واریز نماید.

این کارشناس انتظامی تصریح کرد: پس از وارد کردن اطلاعات بانکی مشاهده می‌شود که حساب بانکی شهروندان خالی شده و در واقع از آنان کلاهبرداری شده است.

مشارکت ۶۸  درصدی در طرح حذف قبض کاغذی

اصفهان| مدیرعامل شرکت گازاستان اصفهان، گفت: ۶۸ درصد مشترکین گاز شهری و روستایی استان برای تکمیل اطلاعات و دریافت پیامکی قبض گاز با ارایه شماره اشتراک از طریق وب سایت شرکت، سامانه پیامکی و تکمیل فرم پیوست قبوض تلفن همراه در اجرای این طرح همکاری کرده‌اند. سید مصطفی علوی با اعلام این خبر، اظهار کرد: از مجموع یک میلیون و ۸۷۰ هزار مشترک گاز در استان، تاکنون یک میلیون و ۲۷۱ هزار مشترک معادل ۶۸ درصد، در طرح حذف کاغذی قبوض گاز مشارکت کردند. وی با قدردانی از تعامل خوب شهروندان در اجرای این طرح ملی، افزود: بیشترین آمار ارسال اطلاعات مربوط به شهرهای اژیه، حسن‌آباد، خور، محمدآباد، نیک‌آباد و نصرآباد است که ۱۰۰ درصد مشترکین مشارکت کرده‌اند. وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا اجرای طرح حذف قبوض کاغذی گاز بدون دغدغه برای شهروندان انجام شود، گفت: مشترکین می‌توانند برای ثبت و تکمیل اطلاعات به صورت غیرحضوری، شماره اشتراک خود را به سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۹۴ با الگوی (شماره اشتراک*۱) ارسال کنند.

رکورد روزانه تولید فولاد‌سازی در فولاد خوزستان شکسته شد

اهواز| غلامرضا طالبی مدیر برنامه‌ریزی و کنترل تولید فولاد خوزستان با اعلام این خبر به خبرنگار روابط عمومی افزود: با تلاش فولاد‌مردان در دهم آذر ماه ۹۸، تولید روزانه شکسته شد و به میزان ۱۲۶۸۹ تُن رسید.طالبی رکورد قبلی تولید روزانه فولاد‌سازی را ۱۴ آذر ماه سال گذشته و به میزان ۱۲۶۵۴ تُن اعلام کرد.مدیر برنامه‌ریزی و کنترل تولید ضمن قدردانی از تلاش فولاد مردان در دستیابی به رکوردهای تولید افزود: برنامه‌ریزی، انگیزه و همت جهادی از عوامل تاثیرگذار در دستیابی به رکوردهای تولید در واحدهای مختلف شرکت فولاد خوزستان است؛ در شرایط تحریم، حفظ روند تولید و دستیابی به رکورد روزانه، تنها یک معنی دارد، ایستادگی و عزم راسخ کارکنان فولاد خوزستان.

 

ارسال نظر