تعیین تکلیف لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها پس از ۳۷ سال

۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۲۲۱
تعیین تکلیف لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها پس از ۳۷ سال

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها بعد از ۳۷ سال هفته آینده در مجلس نهایی و تمام می‌شود. مهدی جمالی‌نژاد رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در نشست با شهرداران کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال ۶۲ شهرداری‌ها را خودکفا اعلام کردند و قرار بود طی ۶ ماه لایحه تنظیم و در واقع جایگزین درآمد‌های دولتی شود، که این آرزوی شهرداری‌ها ۳۷ سال به طول انجامید.

او با اشاره به اینکه این لایحه تصویب شده و هفته آینده در مجلس تمام می‌شود، عنوان کرد: بدون شک شاهد انقلابی در شهرداری‌های خواهیم بود به گونه‌ای که در بسیاری از بخش‌ها از جمله عوارض نوسازی و درآمد مستمر شهرداری‌ها شاهد تغییرات جدی هستیم.

جمالی‌نژاد ابراز کرد: سال گذشته تبصره دو ماده ۳۹ به عنوان اصل درآمد سازمان شهرداری را به هدفمندی یارانه‌ها اختصاص دادند که به همین دلیل مشکلات مالی فراوانی داشتیم، ولی در بودجه ۹۸ مجدد به سازمان همیاری شهرداری‌ها برگشت خورد. معاون عمرانی وزیر کشور با بیان اینکه برای اولین‌بار کمک به سامانه پسماند‌های عادی با مشارکت بخش خصوصی تصویب شد، ادامه داد: پایگاه استخدامی شهرداری‌ها در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شده و به زودی در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود. جمالی‌نژاد بیان کرد: شهرداری‌ها یک نهاد مستقل عمومی غیردولتی هستند که دولتی شدن آنها در واقع انعطاف و سرعت را از آنها می‌گیرد که امسال از طریق تبصره دو ماده ۳۹ و ۵۸ می‌توانیم به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کمک کنیم. او تاکید کرد: شهرداری‌هایی که پروژه خوب درآمدزا، کم هزینه و زود بازده تعریف کنند، تسهیلات لازم تا ۵ میلیارد تومان به آنها پرداخت می‌شود و در این زمینه نهایت همکاری را داریم.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه ۱۳۰۰ شهرداری و ۳۷ هزار دهیاری در کشور داریم، افزود: در بحث کمک‌های متعدد از جمله ماشین آلات امکان دیده شدن این همه شهرداری و دهیاری وجود ندارد، اما قول می‌دهیم شهر‌های کمتر برخوردار در اولویت باشند. او اظهار داشت: برخی شهر‌های کشور از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد زیرساخت‌های فرهنگی و هنری ندارند که طبق تفاهم نامه منعقد شده با وزارت فرهنگ و ارشاد، برای شهر‌های فاقد سالن سینما و تئاتر یک سالن چند منظوره پیش بینی کرده که هزینه مورد نظر توسط سازمان همیاری شهرداری‌ها، وزارت فرهنگ و ارشاد و شهرداری مورد نظر تامین می‌شود.

جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه قیر برای توزیع بین شهرداری‌ها دیگر نداریم، اما پول معادل را پرداخت می‌کنیم، افزود: ۳۴۰ میلیارد به جای قیر به زودی بین شهرداری‌ها در روز‌های آینده توزیع می‌شود.

معاون عمرانی وزیر کشور تلفات جاده‌ای را در کشور وحشتناک دانست و گفت: ۱۷۵۰۰ نفر تلفات جاده‌ای داشتیم که همچون این بوده که ۳۰۰ هواپیما سقوط کند، ولی با این حال صدای کسی در نیامده است.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه خیلی از جاده‌های کشور شرایط خاص دارند و باید همه کمک کنیم، ابراز کرد: طبق تفاهم منعقد شده با سازمان راهداری نقاظ حادثه خیز با اولویت خطرساز‌ها ساماندهی و اصلاح می‌شوند و انتظار می‌رود ایمنی جاده‌ها در دستور کار مسوولان استانی باشد و به نوعی شورای ترافیک را با حساسیت پیگیری کنند.

 

ارسال نظر