اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۷۲۶

خروج از رکود  با سرمایه‌های حوزه شهری

شهردار مشهد گفت: سرمایه‌های حوزه شهری می‌تواندکشور را از رکود خارج کند.

به گزارش ستاد خبری اولین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصاد شهری محمدرضا کلایی خاطرنشان کرد: با توجه به بازدیدهای زیادی که در نمایشگاه‌های مختلف فرصت‌های سرمایه‌گذاری داشتم این نمایشگاه بسیار موفق است و به دور از تشریفات تلاش دارد تا دستاوردهای اقتصادی مشهد را به سرمایه‌گذاران ارایه دهد.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های خصوصی و دولتی زیادی در این نمایشگاه شرکت کردند، افزود: نتیجه برگزاری این نمایشگاه و جذب سرمایه‌گذار، رشد دو درصدی اقتصادی شهر مشهد است. کلایی با بیان اینکه سطح سودآوری مشهد بسیار متفاوت‌تر از سایر کلان‌شهرها است، تاکید کرد: کلان‌شهر مشهد به‌شدت در حال طی کردن گام‌های پایدارسازی اقتصادی است. وی ادامه داد: شفافیت در سودآوری اقتصادی برای سرمایه‌گذاران می‌تواند کند بودن فرآیند سرمایه‌گذاری را حل کند. شهردار مشهد با بیان اینکه سرمایه‌های حوزه شهری می‌تواند کشور را از رکود خارج کند، گفت: اگر رشد اقتصادی کشور منفی باشد، رشد اقتصادی مشهد مثبت است و تا سال آینده رشد اقتصادی مشهد دو‌رقمی خواهد بود و می‌توانیم با سرمایه‌گذاری در بخش ساختمان و خدمات نقش پیشران را داشته باشیم. وی یادآور شد: با تشکیل سبد امن برای سرمایه‌گذاران بنا داریم در کارخانه‌های نوآور کسب و کارهای نوین و استارت‌آپی را راه‌اندازی کنیم. کلایی با اشاره به اینکه مشهد به لحاظ رشد اقتصادی رتبه یک را نسبت به کلان‌شهرهای کشور دارد، عنوان کرد: مزیت اصلی شهر مشهد در رشد اقتصادی، زائران بارگاه حضرت رضا‌(ع) است و گلوگاه شاخص اقتصادی تقویت مراکز اقامتی است. شایان ذکراست نخستین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصاد شهری  از ۱۲ تا ۱۶ آذرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزارمی شود.

آغاز کاشت ۳ میلیون اصله نهال در ایلام

ایلام| معاون فنی منابع طبیعی ایلام از آغاز کاشت سه میلیون اصله نهال در ایلام خبر داد.

به گزارش مهر، حجت فتحی ظهر روز پنج‌شنبه در مراسم آغاز کاشت سه میلیون اصله نهال در شهرستان مهران اظهار داشت: همزمان در سراسر کشور سه میلیون اصله نهال در ایلام کاشته می‌شود. وی در آیین کاشت نهال در شهر مهران با حضور مسوولان و دوستداران طبیعت اضافه کرد: کل نهال کاری کشور که در ۳۲ استان انجام می‌شود، ۱۴ میلیون اصله نهال است

که ۳ میلیون آن در استان ایلام انجام می‌شود.وی بیان کرد: در طرح نهالکاری همگانی با محوریت منابع طبیعی و مشارکت مردم ۳ میلیون اصله نهال در ۸ هزار هکتار در ۱۰ شهرستان ایلام کاشت می‌شود.وی تصریح کرد: استان ایلام در نهالکاری پایلوت و استان برتر کشور است به‌طوری که بیش از ۷۰ هزار هکتار از بیابان‌های استان در چند سال اخیر نهالکاری شده است.

تشکر سفیر لهستان به خاطر برپایی نمایشگاه گرافیک لهستانی‌ها

اصفهان|ماچی فائوکوفسکی، سفیر لهستان در ایران، ضمن سفر به اصفهان با قدرت‌الله نوروزی شهردار اصفهان دیدار و گفت‌وگو کرد. خرسندی سفیر لهستان از برگزاری نمایشگاه گرافیک لهستانی‌‌ها در اصفهان و گفت‌وگو در زمینه همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی میان اصفهان و لهستان از جمله محورهای مهم دیدار شهردار اصفهان با سفیر لهستان در ایران بود.قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان، در این دیدار با بیان اینکه لهستانی‌ها به دلیل مهاجرت به اصفهان در جنگ جهانی دوم خاطرات خوشی از این شهر دارند و ما هم از آنها خاطرات خوبی داریم، اظهار کرد: بــرخی از خیابان‌های شهر اصفهان به ویژه چهارباغ خاطرات بسیار خوبی از کودکان لهستانی دارد. همه اینها فرصت‌هایی برای حضور بیشتر لهستانی‌ها در اصفهان فراهم می‌سازد.

هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش آموزش فنی و حرفه‌ای

شیراز|مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس از بهره‌مندی هزار زن سرپرست خانوار از آموزش‌های رایگان فنی و حرفه‌ای خبر داد. سیده‌معصومه دستغیب با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه طرح مهارت‌آموزی بانوان سرپرست خانوار گفت: این تفاهم‌نامه با همکاری حوزه معاونت زنان استانداری و سازمان فنی و حرفه‌ای امضا شده که براساس این تفاهم‌نامه که در آن حدود هزار نفر از زنان سرپرست خانوار شرکت دارند، در مناطق حاشیه‌نشین استان و محلاتی که تعداد زنان سرپرست خانوار در آن زیاد است، دوره‌های مهارت آموزی زنان سرپرست خانوار برگزار می‌شود.

وی در خصوص این تفاهم‌نامه گفت: دراین طرح آموزش‌هایی در خصوص مهارت‌های کارآفرینی، کسب و کار در فضای اینترنتی و مهارت‌های فروش محصولات ارایه می‌شود و در کنار این آموزش‌ها و با همکاری دفتر بانوان استان، برنامه‌ریزی‌هایی برای فروش محصولات زنان سرپرست خانوار انجام می‌گیرد.

 

ارسال نظر