اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۹/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۵۵۴

احداث سرزمین رباتیک عملیاتی می‌شود

قزوین|فناور و مخترع برتر کشور گفت: باساخت سرزمین رباتیک می‌توانیم ضمن ایجاد اشتغال و درآمد پایدار، توسعه گردشگری و ایجاد نشاط علمی در جوانان و نوجوانان قزوین را به قطب رباتیک تبدیل کنیم.فاطمه نظری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین با حضور استاندار قزوین اظهارداشت: مجموعه گردشگری سرزمین ربات‌ها، نخستین پارک رباتیک، محیطی علمی، فناوری، تفریحی برای عموم مردم است که می‌تواند به عنوان یک طرح ملی مطرح شود. وی افزود: اجرای طرح بزرگ سرزمین رباتیک، می‌تواند در فناوری رباتیک و انیماترونیک، کمک به تثبیت جایگاه ملی استان، توسعه علم رباتیک و تبدیل شدن قزوین به قطب گردشگری در این صنعت کمک کند.

دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای با شگرد رمالی در هرمزگان

بندرعباس|رییس پلیس آگاهی استان هرمزگان از دستگیری کلاهبرداری که با شگرد رمالی بیش از 10میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده در استان خبرداد. سرهنگ عبدالمجید کرمی عنوان کرد: در پی وصول دو فقره پرونده کلاهبرداری با شگرد رمالی و تشکیل دو سایت رمالی در فضای مجازی به مبلغ 2 میلیارد ریال از مالباختگان، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری استان قرار گرفت. این مسوول انتظامی با اشاره به اینکه طی بررسی صورت گرفته مشخص شد متهم کلیه وجوهات کلاهبرداری شده را در صرافی‌های یکی از استان‌های مرکزی کشور به ارز و سکه تبدیل کرده، بیان داشت: با انجام اقدامات منسجم اطلاعاتی در نهایت هویت اصلی متهم به نام (ع – ی) شناسایی شد. سرهنگ کرمی تصریح کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری نهایتا محل اختفای متهم را در شهرستان کرمان شناسایی و با اخذ نیابت قضایی به مخفیگاه متهم اعزام و نامبرده را دستگیر کردند. وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهم تعداد88 سکه بهار آزادی، یک قطعه شمش طلای آب شده، مبلغ 5300 دلاروجه نقد، چندین کارت ملی و شناسنامه جعلی و... به ارزش 10میلیارد ریال کشف کردند.

رفع ظرفیت معطل تولید در فولادمبارکه با نورد گرم 2

اصفهان|خداداد غریب پور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو در غرفه فولاد مبارکه در نمایشگاه ایران متافو در پاسخ به نگاه معاونت صنعت، معدن و تجارت به توسعه فولاد مبارکه اظهار داشت: نگاه ما به شرکت فولاد مبارکه همسو با توسعه است.بر این اعتقاد هستیم که هم طرح نورد گرم2 فولاد مبارکه باید اجرا شود و هم اینکه فولاد مبارکه طرح‌های توسعه فولاد هرمزگان و فولاد چابهار را نیز در دستور کار خود قراردهد.  معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: علاوه بر آن ما پیگیر هستیم، فولادمبارکه به معدن وصل شود یعنی فولادمبارکه واحدهای بزرگ تولید کنسانتره وگندله را خریداری کرده و به زنجیره تولید خود اضافه کرده و شعار از سنگ تا رنگ خود را مدیریت و مالکیت کند.

پیشرفت ۷۵  درصدی تعریض آزادراه تهران-کرج

کرج|مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز گفت: در راهداری استان تلاش می‌شود تا گره‌های ترافیکی در محدوده کلان‌شهر کرج هرچه سریع‌تر باز شود. گودرز محمودی دیروز در حاشیه بازدید از ۴ پروژه تعریض و بهسازی ترافیکی آزادراه تهران- کرج به سمت قزوین اظهار کرد:  در این قالب نخست پروژه‌ای به طول یک و نیم کیلومتر در لاین جنوبی آزادراه کرج- تهران در محدوده گرمدره مورد بازدید قرار گرفت که خرداد ماه زیر بار ترافیک رفت و در آن محدوده دو لاین به خطوط حرکت خودروها اضافه شد که تاثیر خوبی در ترافیک داشت. وی ادامه داد: دومین پروژه‌ای که بازدید شد، پروژه تعریض در لاین شمالی آزادراه تهران- کرج در محدوده گرمدره است که عملیات تکمیل آن به طول ۵۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان در حال انجام است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز افزود: این پروژه که تاکنون ۷۵ درصدپیشرفت داشته تا نوروز ۹۹ زیربار ترافیک می‌رود.

صدور سه میلیون دلار فرش دستباف از استان مرکزی

اراک|استاندار مرکزی گفت: در حال حاضر ۶۴ کارگاه فعال تولید فرش با ۱۸۰۰ بافنده در استان وجود دارد که در سال گذشته سه میلیون دلار صادرات داشته‌اند. سیدعلی آقازاده، در اولین همایش فرش دستباف استان مرکزی که در استانداری برگزار شد، افزود: صنعت فرش را بانوان ایجاد کردند، حفظ کردند و توسعه می‌دهند. آقازاده اظهار کرد: فلسفه وجودی شهر اراک صنعت فرش بوده است. بازار اراک بر مبنای فرش شکل گرفته است و حیف است این صنعت را در کنار فعالیت‌های تولیدی و تجاری استان نداشته باشیم. وی ادامه داد: صنعت فرش مشکلات زیادی دارد که از جمله آنها صنایع جدید و کشورهای رقیب است که بعضا فرش ایران را کپی می‌کنند و به اسم فرش ایرانی می‌فروشند. مشکل بعدی تحریم‌های امریکاست که ثابت می‌کند هدف تحریم‌های امریکا مردم ایران هستند.

 

ارسال نظر