اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۴۷۳

16پروژه محرک توسعه برای اجرا به تصویب رسید

اصفهان| معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: 16 پروژه محرک توسعه برای اجرا در مناطق 15 گانه شهر اصفهان و ناژوان بعد از بررسی از سوی مدیران شهری و اساتید دانشگاهی مورد ارزیابی و تایید کمیسیون تلفیق شورای شهر اصفهان قرار گرفت. سید احمد حسینی نیا در حاشیه سی و ششمین نشست راهبردهای شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان، با بیان اینکه محورهای این نشست در حوزه شهرسازی به پروژه‌های محرک توسعه می‌پردازد، اظهار کرد: پروژه‌های محرک توسعه شهر اصفهان طبق طرحی که شورای شهر تدوین و طراحی کرده بود از خرداد ماه 97 در دستور کار معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان قرار گرفت. وی افزود: در ابتدا در همین راستا کارگاه آموزشی با حضور مدیران مناطق شهری و روسای ادارات برای معرفی پروژه‌ها برگزار شد. در مرحله بعد ارزیابی پروژه‌های محرک توسعه صورت گرفت و ترکیبی از یک تیم اجرایی و دانشگاهی برای اولین‌بار در شهرداری اصفهان پروژه‌هایی که قرار بود با عنوان محرک توسعه در دستور کار قرار گیرد را ارزیابی کردند.

برگزاری نشست پدافند غیرعامل در مخابرات   مرکزی

اراک| به مناسبت هفته پدافند غیرعامل باحضور ملک حسینی، مدیرمنطقه واعضای کارگروه پدافندغیرعامل مخابرات، نشست پدافند غیرعامل در مخا برات منطقه مرکزی برگزارشد. دراین نشست ملک حسینی ضمن گرامی داشت هفته پدافند غیرعامل اظهار داشت: انجام مانور در مخا برات منطقه مرکزی به عنوان یک دستگاه خدمات‌رسان به مردم اختصاص به این هفته ندارد وبه منظور حفظ آمادگی در حوادث طبیعی وغیرطبیعی در طول سال مانورهای گوناگونی در مخا برات برگزار می‌شود و امسال نیزدر طول این هفته با شعار اطمینان از پایداری شبکه وخدمات مخا براتی با رونق تولید چند مانور درمحور‌های مختلف درمراکز تلفنی در سطح استان با موفقیت برگزارشد .  در ادامه پزشک‌نیا جانشین مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری مرکزی نیز طی سخنانی از مخا برات منطقه مرکزی به عنوان دستگاه خدمات رسان پیشرو در امر پدافند غیر عامل تشکر وقدردانی نمود .

انبارهای استان مملو از کالاهای اساسی است

تهران| معاون امور اقتصادی استانداری تهران گفت: در حوزه کالاهای اساسی مشکلی در استان تهران وجود ندارد و انبارهای استان مملو از کالا است. محمد امامی‌امین دیروز در جریان بازدید از طرح‌های کشاورزی و دامپروری شهرستان ورامین گفت: کاهش بارش نزولات جوی و برداشت بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی، باعث شده تا کشاورزی دشت ورامین با پدیده‌ای به نام فرونشست مواجه شود که این مهم دشت را با خطر جدی مواجه کرده است. امامی‌امین افزود: کشاورزان در صف نخست تولید محصولات غذایی قرار دارند و مسوولان موظفند تا با رفع مشکلات این حوزه، به اقتصاد کشور و بی‌نیازی از واردات محصولات غذایی کمک کنند. وی با اشاره به افزایش قیمت بنزین و لزوم توجه به بازار مصرف گفت: وضعیت بازار در استان تهران به‌طور کامل رصد شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورتی که نیاز به کالای خاصی در استان تهران احساس شود، به سرعت این نیاز رفع می‌شود.

کلاهبردار میلیاردی در بابل به دام افتاد

ساری| فرمانده انتظامی مازندران از دستگیری فردی که از ۴۸ شهروند به مبلغ ۴۳۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود در شهرستان بابل خبر داد.

سردار سید محمود میرفیضی در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره کلاهبرداری از شهروندان در برخی از شهرستان‌های استان با استفاده از چک‌های جعلی و تقلبی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های همه‌جانبه ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان بابل موفق به شناسایی متهم به کلاهبرداری شدند. فرمانده انتظامی مازندران خاطرنشان کرد: ماموران با هماهنگی قضایی متهم را که با ارایه چک‌های تقلبی و جعلی اقدام به خرید برنج از کشاورزان در شهرستان‌های بابل، ساری، بهشهر، آمل و محمودآباد می‌کرد، شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند. میرفیضی با اشاره به کشف ۱۷ فقره چک تقلبی و ۱۰ تن برنج حاصل کلاهبرداری از متهم اظهار کرد: متهم به کلاهبرداری در بازجویی پلیس تاکنون به ۴۳۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از ۴۸ شهروند در سطح استان اعتراف کرد.

گونه نادر سوسمار دم تیغی در دشت ریگان مشاهده شد

کرمان| به گفته رییس اداره حفاظت محیط زیست ریگان سوسمار دم تیغی ایرانی تنها گونه نادری از حیات وحش که در دشت ریگان زندگی می‌کند، پس از ۶سال به تازگی مشاهده شده است. حمزه ابراهیمی افزود: سوسمار دم تیغی ایرانی حدود ۱۴۷ سال پیش از سوی محققی بنام استرُچ درحاشیه کویر لوت مشاهده و توصیف شد و ۱۳ سال بعد هم محققی بنام بولانژه حضور اینگونه کمیاب سوسمار را در حوالی ریگان گزارش کرد .  این سوسمار دم تیغی ایرانی را ۶ سال قبل دانشجویی علاقه‌مند در دشت سیف‌الدینی در ۶۵ کیلومتری جنوب شهرستان ریگان مشاهده و زنده‌گیری و   در همین دشت رها کرد.

 

ارسال نظر