اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۳۹۴

ابراز ندامت جوانان آزار‌دهنده کودک کار

کرج| دو جوانی که با آزار رساندن به کودک کار وی را درون سطل زباله انداخته بودند از کار خود ابراز ندامت کردند. یکی از این دو جوان با اعلام اینکه خود نیز کارگر است و از وضع مالی مناسبی برخوردار نیست، گفت: این کار را از روی ندانم‌کاری و جوانی انجام داده و فکر نمی‌کرده چنین بازتابی داشته باشد.  وی با عذر‌خواهی از مردم گفت: پس از این اقدام نیز از کودک مذکور عذر‌خواهی کرده و با خریدن ساندویچ برای وی از او دلجویی کرده است. جوان دیگر نیز با اشاره به فشار روحی بسیاری که پس از انتشار فیلم بر وی وارد شده است، گفت از دیروز در حال گریه و ندامت است.

تبدیل اثر ملی استان مرکزی به آغل گوسفندان

اراک|یک پایگاه خبری در استان مرکزی با انتشار تصاویری از تبدیل شدن اثر ثبت ملی استان مرکزی به آغل گوسفندان خبر داد. این پایگاه خبری با انتشار تصاویری از تبدیل شدن اثر ثبت ملی استان مرکزی به آغل گوسفندان و جذب گوسفند به جای گردشگر در یک کاروانسرا پرده برداشت. در این گزارش آمده است دو کاروانسرا در نزدیکی شهر اراک قرار دارد که از قضا هر دو در آستاته تخریب کامل قرار دارند، کاروانسرای صفوی که جزو آثار ملی کشور است در روستایی با همین نام در نزدیکی اراک قرار دارد که متاسفانه تبدیل به آغل گوسفند شده در حالی که در استان‌های دیگر شاهد تبدیل این بناها به اقامتگاه‌های دایمی هستیم. گرچه در اوایل سال ۹۶ مقرر شد این بنا مرمت شود و تا حدودی کارگاه نیز تجهیز شد، اما پس از تغییر در میراث فرهنگی استان پروژه متوقف شد، برخی بومیان با عملیات شخصی در حال گسترش محل نگهداری چارپایان خود در این مکان هستند. اکنون شاهد حضور چارپایان به جای گردشگران در این بنای ملی هستیم.

39 رشته قنات در قزوین مرمت شد

قزوین|مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: امسال 39 رشته قنات مربوط به بخش کشاورزی در استان قزوین مرمت و نوسازی شد. احمد مستخدمی در خصوص بهسازی 39 رشته قنات در استان قزوین اظهار کرد: از این تعداد ۲۴ رشته قنات از محل اعتبارات ملی به میزان ۹ میلیارد ریال و ۱۵ رشته از محل اعتبارات استانی با اعتبار ۳.۵ میلیارد ریال مرمت و بازسازی شده است. در حال حاضر ۲۱۹ رشته قنات فعال در سطح استان وجود دارد. مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی قزوین بیان کرد: به منظور افزایش بهره‌وری قنوات هر ساله از محل اعتبارات ملی و استانی بهسازی و نوسازی نسبت به لایروبی و ترمیم تعدادی از آنها اقدام می‌شود. وی خاطرنشان کرد: مرمت قنات‌ها با هدف تامین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است و جزو یکی از برنامه‌های مستمر حوزه آب و خاک به شمار می‌رود.

راهیابی آبفای اصفهان به مسابقات مهارت های تخصصی

اصفهان| آبفا استان اصفهان مقتدرانه به مرحله کشوری مسابقات مهارت‌های فنی و تخصصی بهره‌برداری شرکت‌های آب و فاضلاب کشور راه یافت. آبفا استان اصفهان با کسب 5 رتبه اول در بخش‌های نصب انشعاب آب، نصب انشعاب فاضلاب، تعمیرات خطوط انتقال آب، عیب‌یابی مدارهای فرمان برق و آزمون پارامترهای شیمیایی آب به عنوان تیم اول بلوک 7 مقتدرانه به مرحله کشوری مسابقات مهارت‌های فنی و تخصصی بهره‌برداری شرکت‌های آب و فاضلاب کشور صعود کرد. رییس کمیته علمی و اجرایی مسابقات مهارت‌های فنی و تخصصی بهره‌برداری شرکت‌های آب و فاضلاب کشور اعلام کرد: در مسابقات بلوک 7 مهارت‌های فنی و تخصصی بهره‌برداری شرکت‌های آب و فاضلاب کشور که با حضور تیم‌های آبفا اصفهان، یزد، کاشان، چهارمحال و بختیاری و کهگلیویه وبویراحمد انجام گرفت در نهایت آبفا اصفهان به عنوان تیم اول به مرحله بعد صعود کرد و آبفا یزد در بخش تعمیرات خطوط انتقال آب و نصب انشعاب فاضلاب توانست در این بخش‌ها رتبه دوم را به خود اختصاص دهد.

96 کیلومتر از راه‌های  استان ایلام بهسازی شد

ایلام| مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: 96کیلومتر از راه‌های استان از ابتدای امسال تاکنون بهسازی شده است. نورالله دلخواه با بیان این مطلب اظهار داشت: در این مدت (ابتدای سال تاکنون) ۲۷۰ هزار مترمربع عملیات لکه‌گیری و بیش از ۱۲۰ هزار تن آسفالت برای عملیات بهسازی و روکش آسفالت رویه راه‌ها صرف شده است.به گفته وی برای اجرای بهسازی و لکه‌گیری این میزان از راه‌های استان اعتباری معادل ۳۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون نقاط پرحادثه متعددی در سطح استان شناسایی شده است که برخی از آنها بازسازی، اصلاح و برخی نیز تا پایان سال جاری ایمن سازی می‌شود. دلخواه با بیان اینکه سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر جاده در حوزه استحفاظی این استان وجود دارد، گفت: امسال ۹۲ نقطه مستعد بروز حوادث جاده‌ای و تصادف در قالب فعالیت‌های امانی راهداری و پیمانی ایمن سازی شده است.

 

ارسال نظر