اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۹/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۸۷۸

دستگیری دو نفر از اتباع خارجی به دلیل شکار هوبره

شیراز|فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان فارس از کشف 5 قطعه سر هوبره از اتباع خارجی خبر داد.

مجتبی شکرانه؛ فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس بیان داشت: با هوشیاری پلیس فرودگاه شهید دستغیب شیراز، دو نفر از اتباع خارجی که تعداد 5 قطعه سر هوبره با خود به همراه داشتند را دستگیر و به منظور سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی تحویل دادند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس از شهروندان طبیعت دوست خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی، شکار و صید غیرمجاز جانوران وحشی، مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن 1540 به اداره کل حفاظت محیط زیست فارس اطلاع دهند.هوبره که از گونه‌های در حال انقراض و تحت حمایت بین‌المللی است به دلیل وجود تهدیدهای جدی در زمینه انقراض آن، شکار غیرقانونی هر قطعه از این پرنده، 200 میلیون ریال جریمه نقدی به دنبال دارد.

دستگیری ۲ نفر از عوامل اغتشاشات تهران در همدان

همدان|فرمانده انتظامی استان همدان از شناسایی و دستگیری دو نفر از عوامل اغتشاشات تهران و حمله به بانک مسکن شهرستان شهریار در همدان خبر داد. سردار بخشعلی کامرانی صالح در تشریح این خبر گفت: به دنبال وقوع یک فقره سرقت باتری کامیون در شهر همدان، اکیپی از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی به محل اعزام و با بررسی‌های میدانی و بازبینی دوربین‌های مدار بسته مشخص شد، سارقان دو نفر بودند که با خودروی پژو پارس سفید رنگ اقدام به سرقت کرده‌اند. وی افزود: با شگردهای خاص پلیسی و اقدامات اطلاعاتی مشخص شد، متهمان در مسیر تهران به کرمانشاه در حرکت هستند که خودروی آنها توسط ماموران پلیس آگاهی استان همدان شناسایی و متوقف شد.کامرانی صالح بیان کرد: در بازرسی از این خودرو اموالی از قبیل گوشی، انگشتر، گردنبند، کارت عابر‌بانک، شمشیر، چاقوی بزرگ و تعدادی تصویر اوراق بانکی نیمه‌سوخته بانک مسکن شهریار و مقادیری موادمخدر کشف شد.

معدوم‌سازی یک تن چیپس آلوده در ابهر

زنجان|رییس اداره استاندارد ابهر گفت: طی بازرسی‌های به‌عمل‌آمده توسط کارشناسان اداره استاندارد این شهرستان، حدود یک تن چیپس آلوده کشف و معدوم شد.

امیر حاجی‌قربانی در جمع خبرنگاران عنوان کرد: طی بازرسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان اداره استاندارد این شهرستان از یک واحد تولیدی حدود یک تن چیپس آلوده کشف و معدوم شد.

وی اظهار کرد: بر اساس دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ابهر، این محموله کشف شده معدوم و اخطارهای لازم پیرامون رعایت استانداردهای مربوطه در تولید محصول چیپس و نیز هشدارهای لازم در خصوص تکرار تخلف که منجر به تعطیلی واحد خواهد شد، به مدیریت واحد تولیدی آریا راد ابهر ارایه و ابلاغ شد.

خراسان رضوی رتبه هفتم پرورش ماهی در کشور را دارد

مشهد|مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در بین استان‌های غیرساحلی در زمینه پرورش انواع ماهی دارای رتبه هفتم کشور بوده که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده درصد افزایش تولید هستیم.مهدی هدایتی با اشاره به تولید ۱۰ هزار و ۱۵۳ تن ماهی در مجتمع‌های آبزیان استان اظهار کرد: میزان تولید ماهی سردابی 7 هزار و 827 تن و ماهیان گرمابی 1 هزار و 748 تن بوده که با این میزان خراسان رضوی در تولید ماهیان سردابی مقام نهم کشور و در ماهیان گرمابی مقام ششم کشور را دارد.وی در خصوص سرانه مصرف ماهی در استان عنوان کرد: سرانه مصرف استان ۶.۳ کیلوگرم در سال است در حالی که سرانه مصرف کشور 11.22 کیلوگرم برآورد شده است.

بازیابی رمز 10هزار عدد کارت سوخت در منطقه ارومیه

ارومیه|مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه گفت: 10هزار عدد کارت سوخت در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه بازیابی شده است.

احمد مجرد افزود: از ابتدای شروع طرح سهمیه‌بندی بنزین تاکنون بالغ بر 10 هزار عدد کارت سوخت آن دسته از کسانی که رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده‌اند در نواحی تابعه منطقه ارومیه بازیابی شد.

وی با بیان اینکه تا 30 آذر ماه، 4 رقم آخر سمت راست کد ملی شخصی که نام او در پشت کارت سوخت درج شده است، به عنوان رمز کارت سوخت شخصی‌، علاوه بر رمز جاری کارت سوخت معتبر است، گفت: افرادی که به هردلیل امکان بازیابی رمز کارت سوخت برایشان میسر نیست، می‌توانند از طریق مراجعه حضوری به ستاد و نواحی تابعه شهرستانی در سطح مرکز و شهرهای شمال استان آذربایجان غربی نسبت به بازیابی رمزشان اقدام کنند.

 

ارسال نظر