تقسیط بدهی واحدهای تولیدی تا 6 سال

۱۳۹۸/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۵۹۱
تقسیط بدهی واحدهای تولیدی تا 6 سال

در شرایطی که موضوع حمایت از بنگاه‌های تولیدی امروز به یک موضوع مهم و اساسی در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی کشورمان بدل شده، رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل می‌گوید: با مصوبه هیات دولت بدهی واحدهای تولیدی تا 6 سال تقسیط و جرایم آنها مورد بخشودگی قرار می‌گیرد.

حسین پیرموذن در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: با ابلاغ این مصوبه به بانک‌های عامل و در راستای تعیین تکلیف بدهی معوق واحدهای تولیدی مقرر شده بانک‌های عامل پنج درصد اصل بدهی را دریافت و با یک سال تنفس این بدهی‌ها را تا 6 سال تقسیط کنند تا امکان حل مشکلات واحدهای تولیدی و دغدغه آنها از بابت بدهی بانکی رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: با این اقدام صاحبان واحدهای تولیدی از لیست بدهکاران بانکی خارج و جرایم آنها نیز تا 100 درصد مورد بخشودگی قرار می‌گیرد که امیدواریم در سال رونق تولید این مصوبه به نفع صاحبان واحدهای تولیدی باشد. رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل دومین مصوبه دولت را در حمایت از بخش خصوصی اعمال وحدت رویه در پذیرش سفته برای تقسیط بدهی مالیاتی اعلام کرد و گفت: سازمان امور مالیاتی موظف شده تا به جای چک‌های بانکی سفته را به عنوان تضمین تقسیط بدهی از سوی صاحبان واحدهای تولیدی پذیرش کند تا امکان بازپرداخت این بدهی‌ها با بخشودگی جرایم فراهم آید. پیرموذن از تمدید بخشودگی جرایم تامین اجتماعی تا سه ماه آینده برای صاحبان کلیه واحدها خبر داد و بیان کرد: این سه مصوبه دولت گره بسیاری از مشکلات صاحبان واحدهای تولیدی را باز می‌کند.

   نباید نرخ گازوییل افزایش یابد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل به افزایش قیمت بنزین و تاثیر آن بر قیمت کالا و خدمات اشاره کرد و افزود: باید واقع‌بینانه این مساله را مورد توجه قرار دهیم، چرا که افزایش قیمت بنزین بر نرخ کالاها و خدمات تاثیرگذار بوده و ما قرار است به صورت استانی پیشنهادات خودمان را براساس مطالبه مردم به ویژه رانندگان و صاحبان وسایط نقلیه به مسوولان کشور منتقل کنیم. پیرموذن تصریح کرد: افزایش قیمت در ماه‌های گذشته به حدی بوده است که دیگر کششی برای گرانی وجود ندارد و به نظر می‌‌رسد برای جلوگیری از گرانی‌های متاثر از تورم بنزین باید کنترل‌ها و نظارت‌ها تشدید شود. وی گفت: ما پیشنهاد خواهیم کرد تا سهمیه‌ بنزین 50 تا 100 لیتر اضافه شده و برای خودروهای مسافرکش روستایی نیز سهمیه ویژه در نظر گرفته شود. رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: نباید دولت نسبت به افزایش قیمت گازوییل که تاثیر مستقیم روی حمل و نقل و افزایش قیمت کالا و اجناس دارد اقدام کند که در این زمینه بهتر است قیمت‌های گذشته حفظ شود.

پیرموذن همچنین به تصمیم اتاق بازرگانی در معرفی 20 پروژه اولویت‌دار استان‌ها در سه حوزه کشاورزی، گردشگری و صنعت اشاره و اظهار کرد: ما باید بر مبنای توانمندی‌‌های منطقه‌ای این 20 پروژه اولویت‌دار و تاثیرگذار را در بخش‌های توسعه استان معرفی کنیم تا براساس قضاوت و داوری که در سطح ملی انجام می‌شود، از بین آنها طرح‌های مهم و اولویت‌دار معرفی شود. وی ضرورت احداث سردخانه‌های مدرن و اتمسفری را یادآور شد و بیان کرد: با صدور مجوز برای احداث 20 انبار سردخانه‌ای امیدواریم تولیدات استان به ویژه سیب زمینی در محیطی مناسب نگهداری شده و جلوی آلودگی‌های آن گرفته شود. رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: ما در استان اردبیل به‌شدت نیازمند احداث انبارهای مکانیزه هستیم تا حداقل 20 درصد محصولات کشاورزی استان در این انبارها نگهداری شده و صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز راه‌اندازی شود.

پیرموذن ادامه داد: براساس سند آمایش استان این طرح‌ها با یک امکان‌سنجی مناسب باید معرفی شود تا در یک فرجه زمانی هشت ماهه با مشورت اساتید دانشگاهی و مشاوران برجسته جهانی بتوانیم این طرح‌ها را با مبنای علمی و تحقیقاتی معرفی کرده و در سطح ملی امکان معرفی این طرح‌ها و جذب سرمایه‌گذاران فراهم‌ آید.

 

ارسال نظر