اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۸/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۵۰۹

دستگیری ۳۰ نفر در ناآرامی‌‌های تبریز

تبریز| فرمانده سپاه عاشورا گفت: ۳۰ نفر در نا‌آرامی‌‌های اخیر تبریز دستگیر شدند. سردار عابدین خرم فرمانده سپاه عاشورا دیروز در نشستی با خبرنگاران از دستگیری ۳۰ نفر در ناآرامی‌های اخیر تبریز خبر داد و گفت: آذربایجان و تبریز غیرت دینی و ملی خود را در اغتشاشات نشان داد. او افزود: تجمعات محدود مردمی در تبریز در حد اعتراض نبود و این نشان‌دهنده بصیرت آنها است. فرمانده سپاه عاشورا اظهار کرد: روز شنبه پس از اصلاح قیمت بنزین تنها در پنج، شش نقطه تبریز تجمع‌های ۱۵ تا ۲۰۰ نفره داشتیم و در حاشیه شهر اعتراضات کمی بیشتر بود که توسط پلیس و با همراهی بسیج مردمی جمع شد. خوشبختانه در تجمعات مردم تبریز تخریب اموال و مراکز خدماتی چندانی روی نداد؛ سه بانک و سه پمپ بنزین و تعدادی از خودرو‌های مردم و تعدادی مغازه آسیب دید.

سرویس‌های مدارس یزد سوخت پایه‌ می‌گیرند

یزد| معاون اجرایی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد از در نظر گرفتن سوخت پایه‌ای برای سرویس‌های مدرسه دارای تاییدیه سازمان و شرکت‌های حمل و نقل مدارس در یزد خبر داد. مجید فلاحتی در رابطه با گلایه برخی رانندگان سرویس مدارس در رابطه با تغییر نیافتن نرخ کرایه‌ها با وجود افزایش نرخ بنزین تصریح کرد: تمام رانندگان سرویس مدارس که دارای مجوز و تاییدیه سازمان و شرکت‌های حمل و نقل بار و مسافر، سوخت پایه‎ای به صورت ماهانه دریافت خواهند کرد. وی در مورد این طرح اظهار کرد: این سهمیه سوخت که ما‌به‌تفاوت هزینه سوخت 1500 و 3000 تومانی است، در قالب شارژ کارت‌های بانکی به این رانندگان اختصاص خواهد یافت که بر همین اساس، سهمیه برای خودروهای تک‎سوز 120 لیتر و خودروهای دوگانه‌سوز 80 لیتر بنزین در نظر گرفته شده است.

کشف چهار مزرعه استخراج بیت‌کوین قاچاق در شیراز

شیراز|سرپرست پلیس آگاهی استان فارس گفت: چهار مزرعه شامل 134 دستگاه استخراج ارز دیجیتال (بیت‌کوین) قاچاق به ارزش 13 میلیارد و 400 میلیون ریال در شیراز کشف شد.

سرهنگ کاووس حبیبی، بیان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی فارس پس از شناسایی چهار مزرعه استخراج ارز دیجیتال (بیت‌کوین) قاچاق با هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند و در بازرسی از این مکان‌ها، ۱۳۴ دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق کشف کردند. به گفته وی، ارزش این ارزهای دیجیتال قاچاق 13 میلیارد و 400 میلیون ریال برآورد شده و در پیوند با این ارزها سه نفر دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند.

قایق صیادی در خلیج فارس ناپدید شد

بوشهر| مدیرعامل تعاونی صیادان گناوه گفت: یک فروند قایق صیادی با ۲ سرنشین متعلق به اهالی این شهرستان در خلیج فارس ناپدید شده است. عبدالله بویراتی، مدیرعامل تعاونی صیادان گناوه با اشاره به مفقود شدن یک فروند قایق صیادی با ۲ سرنشین متعلق به اهالی این شهرستان در خلیج فارس، گفت: این شناور ا ز پنج روز پیش بدون مجوز به قصد صید به دریا رفته بود که تاکنون بازنگشته و خبری از آن و سرنشینانش دریافت نشده است. او اضافه کرد: خبر مفقودشدن این قایق توسط صیادان دیگر گزارش شده است.

بویراتی بیان کرد: صیادان اعلام کرده‌اند این قایق در کنار اسکله سکو‌های نفتی به همراه دیگر شناور‌ها پهلو گرفته بود که به‌محض وقوع بارندگی و تندباد این شناور‌ها از هم جدا و ارتباط آنان با همدیگر قطع شد. مدیرعامل تعاونی صیادان گناوه افزود: ناپدیدشدن این قایق به مسوولان مرتبط شهرستان گزارش شده است.

آتش اغتشاشگران چقدر  به اموال عمومی خسارت زد؟

بهمئی| آشوبگران به بهانه سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین ۱۵۰ میلیارد ریال به اموال عمومی در شهرستان بهمئی خسارت وارد کردند.

بعد از سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین عده‌ای آشوبگر یا فریب‌خورده با این بهانه به خیابان‌ها آمده و با تخریب اموال عمومی خسارات زیادی را وارد کردند که بدون شک با این اقدام مردم متضرر شده‌اند. حکمت‌الله سنایی فرماندار شهرستانی بهمئی با تاکید بر اینکه تجمعات غیرقانونی آشوبگران در این شهرستان تلفات جانی نداشت، گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده تاکنون ۱۵۰ میلیارد ریال به اموال عمومی خسارت وارد شده است. حکمت‌الله سنایی از آتش زدن ۴ بانک توسط آشوبگران خبر داد و افزود: این افراد با هجوم به برخی ادارات از جمله فرمانداری شهرستان بهمئی اقدام به شکستن شیشه و تخریب ساختمان برخی ادارات کردند.

تخصیص یا نقدینگی اعتبارات عمرانی شهرستان محروم بهمئی تفاوت آنچنانی با خسارات وارده به اموال عمومی توسط آشوبگران ندارد که بدون شک این اقدام اغتشاشگران و فریب خوردگان چندین سال، این شهرستان محروم را از قافله توسعه عقب انداخت.

 

 

ارسال نظر