اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۸/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۴۰۰

 ذره‌بین استاندارد کردستان  روی نازل‌های سوخت

سنندج| مدیرکل استاندارد استان کردستان، گفت: در راستای کنترل نازل‌های سوخت مایع شهرستان قروه، در آبان‌ماه سال جاری این نازل‌ها زیر ذره بین استاندارد کردستان قرار گرفت. ژیلا یزدانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای تامین خواسته‌های مردمی و در راستای اطمینان از صحت عملکرد نازل‌های سوخت مایع در سطح شهرستان قروه گشت مشترکی با حضور نماینده استاندارد در شهرستان قروه، نماینده دادستان و کارشناسان مرکز پخش فرآورده‌های نفتی این شهرستان صورت گفت. وی تاکید کرد: با توجه به بررسی‌های آزمون دقیق از جایگاه‌های سوخت مایع، در سطح این شهرستان هیچ گونه کم‌فروشی مشاهده نشده است. مدیرکل استاندارد کردستان، همچنین از کنترل ۴۷۰ دستگاه نازل سوخت در آبان ماه امسال در کردستان خبر داد. وی افزود: پیرو برنامه کنترل نازل‌های سوخت مایع که در سطح استان هر ۴ ماه یک‌بار صورت می‌گیرد، آزمایشگاه تایید صلاحیت شده اداره کل استاندارد کردستان، با همکاری کارشناسان مرکز پخش فرآورده‌های نفتی استان کردستان، کلیه نازل‌های جایگاه‌های عرضه سوخت مایع سطح استان را در راستای اندازه‌شناسی قانونی و ممانعت از کم فروشی مورد آزمون و کنترل قرار داده‌اند.

دستگیری هکر اینستاگرام شهروندان در مازندران

ساری| رییس پلیس فتا مازندران از دستگیری هکر حرفه‌ای و سابقه‌دار که با هک صفحات شخصی شهروندان در اینستاگرام ۵ میلیارد ریال به جیب زد در استان خبر داد. حسن محمدنژاد در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه ۳ شهروند به پلیس فتا و طرح شکایتی مبنی بر هک صفحات شخصی اینستاگرام و در پی آن ارسال لینک جعلی بانک به فالوورهای آنان به منظور خرید جزوه و برداشت از حساب بانکی آنان موضوع دردستور کار پلیس قرار گرفت.

رییس پلیس فتا مازندران خاطرنشان کرد: کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا دریافتند، متهم برای فرار از دست قانون و عدم شناسایی، محل زندگی خود را ترک و به شهرهای مرکزی کشور متواری شده است. محمدنژاد گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی محل اختفاء متهم شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی وی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شد.

وی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم ۳۸۰ میلیون ریال وجه نقد به همراه ۱۲۰ عدد سیم کارت و ۶۴۴ کارت بانکی کشف شد، افزود: متهم در تحقیقات انجام شده به بزه انتسابی و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان به ارزش ۵ میلیارد ریال اقرار کرد.

تحویل ۲۰۰ دستگاه کانکس به زلزله‌زدگان میانه و سراب

تبریز|مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی از تحویل ۲۰۰ دستگاه کانکس به زلزله‌زدگان شهرستان میانه و سراب خبر داد. هنربر مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: ۱۰۰۰ خانوار در مناطق زلزله زده منتظر دریافت وام بلاعوض ده میلیون تومانی هستند که به ۵۰۸ خانوار ۳ میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت شده و ۷ میلیون تومان نیز به آنها پرداخت خواهد شد و ۴۹۲ خانوار نیز منتظر دریافت این وام هستند. او افزود: ۸۰ کانکس نیز امروز در مناطق زلزله زده توزیع خواهد شد و دهیاران در حال تحویل وسایل گرمایشی به خانواده‌هایی که در چادر اقامت دارند هستند.

هنربر گفت: در خانواده‌هایی که در چادر‌ها اقامت دارند تمهیدات لازم و امکاناتی از قبیل هیتر، نایلون، پتو، و ... داده شده است. او گفت: برخی از این خانواده‌ها نیز در خانه اقوام خود سکنی گزیده‌اند.

تلاش برای یافتن ۲ گردشگر فرانسوی در ماسوله

رشت|تلاش امدادگران جمعیت هلال احمر برای یافتن ۲ گردشگر فرانسوی در ماسوله ادامه دارد. مهدی ولی پور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان دیروز گفت: ۲ گردشگر زن و مرد فرانسوی که از زنجان عازم گیلان بودند در روستای آندره ماسوله گم شدند. او افزود: ۲ تیم امدادی برای پیدا کردن ۲ گردشگر فرانسوی تلاش می‌کنند.

خروج قطار تهران-تبریز  از ریل

تبریز|دو واگن از قطار تهران-تبریز در محدوده ایستگاه سهند از ریل خارج شد.

شاپور ارسلانی مدیرکل راه آهن آذربایجان شرقی گفت: ۲ واگن از قطار مسافری تهران ـ تبریز بامداد روز سه شنبه در محدوده ایستگاه سهند از ریل خارج شد. او افزود: این حادثه حدود ساعت 20: 6 بامداد روز سه شنبه اتفاق افتاده وهیچ گونه تلفات جانی و مالی نداشته است.

ارسلانی ادامه داد: با حضور عوامل امدادی راه‌آهن مسیر تا ساعت ۱۰ بازگشایی و به حالت عادی باز گشت.

گفتنی است این قطار شب گذشته با ۳۵۰ مسافر تهران را به مقصد تبریز ترک کرده بود.

 

 

ارسال نظر