چه تعداد پرونده تخلف گرانفروشی به تعزیرات ارسال شد؟

۱۳۹۸/۰۸/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۳۹۴
چه تعداد پرونده تخلف گرانفروشی به تعزیرات ارسال شد؟

یکی از پرسش‌های اساسی که این روزها در اذهان عمومی وجود دارد؛ راهکارهای اجرایی و نظارتی دستگاه‌های مسوول برای مقابله با گرانی‌هاست؛ در همین زمینه در روزهای شنبه و یک‌شنبه این هفته در مجموع ۴۰ هزار ۷۹۷ مورد بازرسی در سطح کشور در حوزه عرضه انجام شده است. در پاسخ به این پرسش‌ها نهادهای مسوول سازمان تعزیرات اعلام کرده که برای 2هزار و ۷۴۶ متخلف صنفی پرونده تشکیل و برای رسیدگی‌های بعدی به تعزیرات حکومتی هر یک از استان‌ها ارسال شده است.

بنا بر این گزارش بازرسان سازمان حمایت و بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، ۱۵ هزار و ۹۳۰ مورد بازرسی انجام داده و برای ۸۹۷ واحد صنفی و خدماتی گزارش تخلف به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال صادر کرده‌اند.

همچنین در این روز آمار بازرسی‌های اتاق اصناف در سطح کشور ۳ هزار و ۲۳ مورد اعلام شده که موجب تشکیل پرونده برای ۲۸۰ واحد صنفی با ارزش ریالی بالغ بر ۸۴۵ میلیون ریال بوده است.

رو یک‌شنبه نیز همزمان با تداوم این طرح در سطح کشور، بازرسان سازمان حمایت و سازمان‌های صنعت استان‌ها با ۱۵ هزار و ۱۳۵ مورد بازرسی برای یکهزار و ۶۷ متخلف به ارزش ۳۲ میلیارد و ۵۴۲ میلیون ریال تشکیل پرونده داده و مراتب را جهت بررسی‌های بعدی به تعزیرات حکومتی ارجاع داده‌اند.

بازرسی اصناف در این روز با افزایش تعداد بازرسی‌های خود به ۶ هزار و ۷۰۹ مورد، برای ۵۰۲ متخلف برگه گزارش تخلف با ارزش مجموع یک میلیارد و ۲۶۳ میلیون ریال صادر کرده است.

همزمان با سهمیه‌بندی بنزین در کشور و در راستای جلوگیری از افزایش قیمت انواع کالا و خدمات در سطح عرضه، طرح تشدید بازرسی با همکاری سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، بازرسی سازمان‌های صنعت استان‌ها، بازرسی اصناف و همچنین تعزیرات حکومتی در حال اجراست و با هرگونه تخلف گرانفروشی، احتکار و امتناع از عرضه به‌طور جدی برخورد می‌شود.

آمار بازرسی‌های انجام‌گرفته به صورت روزانه منتشر می‌شود و همچنین مردم در صورت مواجهه با هرگونه تخلف صنفی به‌ویژه در حوزه گرانفروشی، احتکار و امتناع از عرضه می‌توانند شکایات خود را به چهار روش حضوری، تلفن ۱۲۴، سامانه ثبت شکایت ۱۲۴ و اپلیکیشن آپ به اطلاع مراجع نظارتی جهت بررسی‌های لازم برسانند.

 

ارسال نظر