اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۸/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۱۴۸

عدم پرداخت خسارت به کشاورزان و باغداران سیل‌زده

یاسوج |مدیرکل جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت نشدن تمام خسارت سیل به کشاورزان، باغداران و طرح‌های پرورش ماهی در مناطق مختلف این استان خبرداد. الیاس تاج‌الدینی گفت: پنج هزار و 300 پرونده خسارتی از سیل امسال در بخش‌های زراعی، باغی و آبزی پروری در استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل و تاکنون پرونده چهارهزار و 400 متقاضی خسارتی از سیل ابتدای امسال مورد تایید کارشناسان سازمان جهادکشاورزی استان قرارگرفته است. وی میزان خسارت وارده به اراضی کشاورزی، باغی و شیلات در این استان را بیش از 30 میلیارد تومان عنوان و اظهارداشت: تنها حدود 900 میلیون تومان تسهیلات خسارتی تاکنون پرداخت شده است. مدیرکل جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در بخش کمک‌های بلاعوض نیز به کشاورزان، باغداران و پرورش‌های طرح ماهی استان تاکنون هیچ خسارتی پرداخت نشده است.

۱۰ حوزه علمیه در کشور چین فعالیت می‌کند

قم|دبیرکل انجمن اسلامی چین بابیان اینکه در کشور چین حدود ده حوزه علمیه فعالیت دارد، گفت: هدف جامعه المصطفی تربیت صلح‌آمیز دانش‌پژوهان است و تلاش می‌کند افرادی تربیت کند که بتوانند در جامعه خویش اثرگذار بوده و در برقراری دوستی و صلح ایفای نقش کنند. ما جونگ پینگ دبیرکل انجمن اسلامی چین در دیدار با حجت‌الاسلام‌ عباسی رییس جامعه المصطفی، اظهار داشت: در چین حدود ده حوزه علمیه فعالیت دارد. وی با تقدیر از خدمات صورت گرفته توسط جامعه المصطفی افزود: هدف جامعه المصطفی تربیت صلح‌آمیز دانش‌پژوهان است و تلاش می‌کند افرادی تربیت کند که بتوانند در جامعه خویش اثرگذار بوده و در برقراری دوستی و صلح ایفای نقش کنند.

باند ۱۲ نفره فعال در زمینه فیشینگ در اردبیل دستگیر شدند

اردبیل|فرمانده انتظامی استان اردبیل از دستگیری باند ۱۲ نفره که در زمینه فیشینگ فعالیت داشتند خبر داد. سردار هوشنگ حسینی اظهار داشت: شخصی با مراجعه به پلیس فتا استان اعلام کرد فرد یا افرادی با راه‌اندازی سایت‌های جعلی در زمینه فیشینگ و پولشویی فعالیت دارند، لذا موضوع با حساسیت ویژه در دستور کار این پلیس تخصصی قرار گرفت. وی بیان کرد: با توجه به مستندات ارایه ‌شده توسط شاکی و تحقیقات مقدماتی، کارآگاهان پلیس فتا رد متهم اصلی را زده و متوجه شدند که وی متواری بوده و مکان سکونت مشخصی ندارد که در ادامه ماموران پس از اقدامات فنی، پلیسی و تعقیب و مراقبت‌های شبانه روزی محل اختفای مجرم را شناسایی، وی را دستگیر و جهت بازجویی به پلیس فتا منتقل می‌کنند.حسینی افزود: در ادامه بازجویی و تحقیقات، متهم اعتراف کرد چندین شریک دارد که با کمک آنها با طراحی سایت‌های جعلی با عناوین مختلف از جمله «صیغه‌یابی» فعالیت می‌کنند که حسب دستور قضایی تک‌تک افراد باند 12 نفره دستگیر و پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا اعزام شدند.

تسویه بدهی با کلاهبرداری

شیراز|رییس پلیس فتا فارس از دستگیری فردی خبر داد که به علت تسویه بدهی خود با درج آگهی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد. سرهنگ حشمت سلیمانی رییس پلیس فتا فارس گفت: در پی ارجاع چند فقره پرونده با موضوع کلاهبرداری در یکی از سایت‌های آگهی محور، تیمی از کارشناسان و کارآگاهان زبده پلیس فتا برای بررسی موضوع وارد عمل شدند. او افزود: در بررسی اظهارات شکات مشخص شد که همه آنها در یکی از سایت‌های آگهی محور با یک روش کلاهبرداری (تبلیغات دستبند طلا زیر قیمت بازار) مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند. سلیمانی ادامه داد: شکات با فرد فروشنده تماس گرفته و برای از دست ندادن معامله، فوراً مبلغ ۱۵ میلیون ریال به صورت کارت به کارت به حساب او واریز می‌کردند که به محض واریز پول، فرد کلاهبردار تلفن همراه خود را از دسترس خارج و آگهی خود را نیز از روی سایت حذف می‌کرده است. او تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی در فضای مجازی، متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی این فرد کلاهبردار را شناسایی و دستگیر کردند.

دستگیری عامل انتشار تصویر جعلی آتش زدن پمپ بنزین

 بندرعباس|معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی هرمزگان گفت: عامل انتشار تصویر جعلی آتش زدن یک پمپ بنزین در بندرعباس دستگیر شد. سرهنگ سعید شفیعی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی هرمزگان گفت: عامل انتشار تصویر جعلی آتش زدن یک پمپ بنزین در بندرعباس دستگیر شد. او افزود: تصویری که با مضمون آتش زدن یک پمپ بنزین در بندرعباس در فضای مجازی منتشر شده جعلی و غیر واقعی است. معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی هرمزگان گفت: تصویری جعلی که ساعاتی پیش در فضای مجازی تحت عنوان آتش زدن پمپ بنزین بندر عباس منتشر شد، صحت ندارد و در واقعیت این عکس متعلق به آتش‌سوزی یک پمپ بنزین در ایالت میسوری امریکا در سال ۲۰۱۴ است.

 

ارسال نظر