افزایش قیمت بنزین موجب افزایش سایر قیمت‌ها نمی‌شود

۱۳۹۸/۰۸/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۱۴۲
افزایش قیمت بنزین موجب افزایش سایر قیمت‌ها نمی‌شود

در شرایطی که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم در تهران و سایر استان‌ها بعد از اعلام خبر تغییرات در قیمت بنزین تاثیر این گرانی بر سایر اقلام مصرفی است؛ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان می‌گوید: افزایش قیمت بنزین به هیچ‌وجه نباید باعث افزایش سایر کالاها شود.

محمد دره وزمی در بیستمین جلسه کارگروه تنظیم بازار که ۲٥ آبان در استانداری کردستان برگزار شد اظهار کرد: به دنبال افزایش قیمت بنزین، جلسه‌هایی به صورت فوق‌العاده با حضور اصناف و اتحادیه‌های صنفی برگزار شد.

وی افزود: تغییر قیمت بنزین به هیچ‌وجه سبب افزایش قیمت سایر کالاها نخواهد شد.

به گفته رییس سازمان صمت کردستان، افزایش گازوئیل در افزایش قیمت کالاها موثر است اما حال که هیچ‌گونه تغییری در قیمت گازوئیل صورت نگرفته باید از افزایش نادرست قیمت سایر کالاها جلوگیری کنیم.

دره وزمی همچنین افزود: وضعیت موجود کشور و افزایش قیمت بنزین، فضا را برای سودجویی محتکران بازتر خواهد کرد، که‌ در جلسه‌‌ای که با حضور اتحادیه‌های صنفی ایجاد شد بر این امر تاکید شد که سودجویی محتکران در سطح بازار جلوگیری شود و در صورت بروز با آن برخورد جدی شود.

وی همچنین ادامه داد: با عدم همکاری با فراخوان‌های موجود مبنی بر تعطیلی بازار و تحصن‌ها از به وجود آمدن آشوب و نابسامانی در سطح شهر جلوگیری کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان اعلام کرد: تا به امروز هیچ‌گونه تعطیلی اصناف و بازاریان و همچنین افزایش قیمت کالا گزارش داده نشده است.

وی اقدامات انجام شده برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات ناشی از افزایش قیمت بنزین را اینگونه برشمرد و گفت: برای جلوگیری از سودجویی محتکران از امروز گشت‌هایی روزانه به صورت مشترک با اتحادیه‌ها و اصناف به منظور جلوگیری از هرگونه هرج و مرج در سطح بازار در نظر گرفته شده ‌است.

دره وزمی تصریح کرد: حدود ۱۲٥ کالای پر‌مصرف در سامانه موجود است که شهروندان با مراجعه به این سامانه می‌توانند با تطبیق قیمت اصلی کالا با قیمت کالای خریداری شده خود در صورت مشاهده هر‌گونه تخلفی آن را گزارش دهند.

وی خاطرنشان کرد: سهمیه بنزین آژانس‌ها و تاکسی‌های درون‌شهری مشخص شده و تا پایان روز شنبه نیز سهمیه تاکسی‌های برون‌شهری در سامانه اعلام خواهد شد. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در پایان یادآور شد: تا به امروز هیچگونه افزایش قیمتی در سایر کالاها مشاهده نشده و در صورت هرگونه گزارش گرانفروشی با آن به شدت برخورد خواهد شد.

 

ارسال نظر