سیاست دولت حمایت از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری است

۱۳۹۸/۰۸/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۰۵۹
سیاست دولت حمایت از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری است

گروه بنگاه‌ها|

حضور چهره‌های دولتی در استان‌ها یکی از راهکارهایی است که دولت برای آگاهی از وضعیت مردم در مناطق مختلف در استان‌ها در دستور کار قرار داده است؛ در روزهای پایانی این هفته نیز معاون اول رییس‌جمهوری و تیم همراه وی (وزرای ورزش، بهداشت و رییس سازمان محیط زیست) راهی آذربایجان غربی شدند تا از نزدیک در جریان پروژه‌های عمرانی این منطقه قرار بگیرند.

اسحاق جهانگیری در جریان این سفر با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی دقیق به مردم گفت: در اوج تحریم‌ها بنزین صادر می‌کنیم، نباید اجازه گسترش تفکر غلط مبنی بر اثرگذاری فشارها و تحریم‌ها را بدهیم. معاون اول رییس‌جمهوری صبح پنج‌شنبه در مراسم افتتاح فاز دوم بیمارستان میاندوآب با بیان اینکه برخلاف تمام فشارها و تهدیدات، اقدامات بسیاری در کشور انجام شده و در سال‌های مختلف با وجود تحریم‌ها و تهدیدات علیه ایران، شاهد روند رشد و توسعه بوده‌ایم، افزود: در هر زمینه‌ای شاهد پیشرفت و توسعه هستیم، سرمایه فقط نفت و معدن نیست بلکه نیروهای صادق و کاربلد اصلی‌ترین سرمایه و دلیل پیشرفت هستند. وی با بیان اینکه چرا باید برای خارج کردن دیگری از صحنه به جان هم بیفتیم و در داخل درگیر باشیم؟ عنوان کرد: فرهنگ و تمدن اصیل کشور در کنار توسعه و امنیت پایدار نشان می‌دهد که اگر مشکلی وجود دارد به خاطر کم‌کاری مدیران بوده است. جهانگیری با تاکید بر اینکه باید قدردان مدیران باشیم، اتفاقاتی که در روستاها رخ داده بی‌سابقه است، گفت: دولت از هر جناحی باید در راستای توسعه و تامین نیازهای مردم و زیربناهای لازم تلاش کند. معاون اول رییس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه زیرساخت‌های بهتر موجب امنیت پایدار می‌شود که مقوله اصلی و لازمه توسعه پایدار است، ادامه داد: مرزداران ما مردمی هستند که در شهرها و روستاهای مرزی در کنار هم نیروهای مسلح زحمتکش زندگی می‌کنند.

     نهضت گازرسانی به روستاها

جهانگیری همچنین با اشاره به اینکه گازرسانی به روستاها تا پایان دولت به پایان می‌رسد، گفت: مشکلات آبی در روستاها رفع شده و همچنان در حال اجرای پروژه‌های توسعه محور هستیم. وی با بیان اینکه طرح‌های توسعه محور در غرب کشور با توان در حال اجرا است و تقریبا طرح‌های آبی، خاکی در منطقه به پایان رسیده است، افزود: باید اقداماتی انجام شود که مسیر زرینه رود در داخل شهر میاندوآب بهبود یافته و با کمک وزارت کشور و توسط شهرداری نسبت به اصلاح و بهبود وضعیت این مسیر اقدام شود. معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به اینکه در حوزه صنعت باید به چنین مناطقی توجه شده و نسبت به بررسی‌های میدانی اقدام شود، افزود: این منطقه پتانسیل قوی معدنی دارد و باید نسبت به پیگیری و به‌کارگیری ظرفیت‌های ویژه توجه شود. جهانگیری با اشاره به آخرین وضعیت پتروشیمی میاندوآب گفت: پروژه پتروشیمی میاندوآب باید به پایان برسد، چراکه بعد از اجرای ۹۷ درصد، دیگر معطل ماندن آن مفهومی ندارد. وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه بیمارستانی و درمان، خدمت رسانی و تامین نیازهای مردم اندازه هزاران سخنرانی اثرگذار است و باید به این سمت حرکت کنیم،گفت: قدرت اجرایی مدیران قادر به تامین کمبود درآمدها است چراکه مدیر دارای صلاحیت می‌تواند اقدامات خوبی انجام دهد.

معاون اول رییس‌جمهور گفت: طرح پوشش اجباری بیمه درمانی جزو بهترین و موثرترین اقداماتی است که در حوزه درمان اجرا می‌شود و باید قدردان اجرای این طرح باشیم. معاون اول رییس‌جمهوری با بیان اینکه آذربایجان غربی می‌تواند رتبه اول تجارت باشد چرا که از ظرفیت هم مرزی با ۴ کشور همسایه بهره مند است گفت: نیروی انسانی، معدن و ظرفیت‌های صنعتی در آذربایجان غربی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی و تجاری آن است. وی با تاکید بر اینکه طرح‌های اجرا شده و در حال اجرا در استان گویای روند مثبت توسعه‌ای است، گفت: در این استان تنوع اقوام و مذاهب ظرفیت خوبی است و نیاز است تا از این ظرفیت در مدیریت و توسعه استان استفاده شود.

اسحاق جهانگیری در بخش دیگری از اظهاراتش با تاکید بر اینکه سیاست جدی دولت حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، گفت: مقام معظم رهبری با ابلاغ اصل ۴۴ قانون اساسی کاری انقلابی، بزرگ و استثنایی در اقتصاد کشور انجام دادند که براساس آن هیچ سقف و محدودیتی برای سرمایه‌گذاری و رشد بخش خصوصی وجود ندارد.

جهانگیری افزود: متاسفانه افراد تنگ نظری وجود دارند که چوب لای چرخ بخش خصوصی می‌گذارند اما این‌گونه اقدامات با سیاست‌های اقتصادی کشور، مصلحت جوانان و آینده کشور سازگار نیست. معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به اینکه توان بودجه دولت اندک است، تصریح کرد: نباید از بودجه دولت انتظار توسعه داشت چرا که در حقیقت بخش خصوصی است که می‌تواند در توسعه معجزه کند. وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ احترام و حمایت از سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی در کشور ترویج شود، خاطرنشان کرد: باید دست کسانی که نسبت به تولید، سرمایه‌گذاری و ساخت مراکز درمانی اقدام می‌کنند را بوسید و زمینه فعالیت بیشتر را برای آنان فراهم کرد.

معاون اول رییس‌جمهور افزود: دولت علاقه‌مند است شرایطی را فراهم کند که همه آحاد جامعه و حتی اقشار ضعیف نیز بتوانند از خدمات خوب و تجهیزات مناسب بهداشت و درمان بهره مند شوند که در همین راستا یک راهکار توسعه خدمات بیمه و بیمه مکمل است تا هر کس بتواند با پرداخت اندک از امکانات پزشکی و خدمات درمانی برخوردار شود. وی با اشاره به اهتمام و تمرکز دولت تدبیر و امید بر طرح تحول سلامت خاطرنشان کرد: دولت توانست با اجرای این طرح گام‌های موثری بردارد که بر اساس آن پرداخت هزینه‌های درمان از جیب مردم کاهش یافت و پزشکان متخصص در اقصی نقاط کشور فعال شود.

. وی با بیان اینکه در مقطع فعلی به رونق توریسم و هر فعالیت دیگری که بتواند برای کشور منابع ارزی حاصل کند خیلی نیاز داریم، تصریح کرد: در جنگ اقتصادی امروز که امریکا تلاش دارد تمام منابع ارزی ایران را از بین ببرد سربازان خط مقدم جبهه کسانی هستند که در زمینه جذب منابع ارزی تلاش می‌کنند.

جهانگیری گفت: قطعاً شرایطی که امریکایی‌ها در ماه‌های اخیر برای کشور پدید آورده و اخلالی در عرصه اقتصادی به کشور تحمیل کردند برای همیشه پایدار نخواهد ماند و با تلاش‌ها و تدبیر تمام مسوولان کشور بالاخره مجبور خواهند شد از این رویه خود دست بردارند و مطمئنیم این روزها به زودی به پایان خواهد رسید و روزهای روشن فرا خواهند رسید.

 

ارسال نظر