قابلیت پشتیبانی غذایی و دارویی از ۱۵ هزار نفر در یک هفته

۱۳۹۸/۰۸/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۹۷۲
قابلیت پشتیبانی غذایی و دارویی از ۱۵ هزار نفر در یک هفته

در دومین روز سفر رییس ستاد اجرایی فرمان امام به سیستان و بلوچستان، اولین قرارگاه خدمت‌رسانی، امدادی و جهادی ستاد در استان افتتاح شد.

محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان این مطلب که این قرارگاه قابلیت پشتیبانی کامل غذایی، دارویی و امدادی از ۱۵ هزار نفر را در یک هفته دارد گفت: از آنجا که ایران جزو کشورهای حادثه خیز است، ستاد اجرایی قرارگاه‌های خدمت‌رسانی خود را علاوه بر تهران، در ۱۰ نقطه دیگر کشور احداث و راه‌اندازی کرده است. محمد مخبر افزود: این قرارگاه‌ها تمام نقاط کشور را تحت پوشش قرار می‌دهند و مواد دارویی، غذایی و امدادی در آنها ذخیره و به‌روز شده و با وقوع حوادث و بلایای طبیعی، در کمترین زمان ممکن به محل حادثه ارسال می‌شود.  وی تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان امام از جمله اولین دستگاه‌هایی است که در کمترین زمان در محل حادثه به آسیب‌دیدگان خدمات‌رسانی می‌کند. از جمله، در زلزله کرمانشاه، سیل ابتدای سال و زلزله اخیر آذربایجان شرقی علاوه بر توزیع مواد غذایی، دارویی و امدادی، ساخت خانه، تامین وسایل و دام‌های تلف شده را تعهد کرده است. مخبر اظهار داشت: در زلزله آذربایجان شرقی نیز علاوه بر تامین وسایل خانه و دام، به درخواست نماینده ولی فقیه در استان، ۱۰۰ کانکس تهیه و به‌زودی به منطقه ارسال می‌شود. رییس ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت سیستان و بلوچستان مقرر شد که یک قرارگاه خدمت‌رسانی، امدادی و جهادی در این استان تشکیل و مستقر شود. مخبر افزود: این قرارگاه می‌تواند علاوه بر ارایه خدمات به آسیب‌دیدگان در زمان وقوع حوادث طبیعی، در ماموریت‌های محول شده از سوی ستاد اجرایی با بنیاد برکت به‌خصوص در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی از جمله مدرسه‌سازی، ساخت مساجد و آبرسانی نیز همکاری داشته باشند. وی تصریح کرد: با شکل‌گیری این همکاری، علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه‌های تمام شده، دانشجویان جهادی صاحب تجربه شده و آماده ورود به بازار کار می‌شوند. درادامه این مراسم گروه‌های مردمی استان سیستان و بلوچستان شامل خیریه‌ها، گروه‌های جهادی، سمن‌ها و فعالین اجتماعی در نشستی صمیمانه با رییس ستاد اجرایی فرمان امام به بیان مشکلات خود پرداختند.

   تحت پوشش قرارگرفتن

60هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل

همچنین ۴۱ مرکز سلامت و ۵ مدرسه برکت باحضور رییس ستاد اجرایی فرمان امام در استان سیستان و بلوچستان بطور همزمان به بهره‌برداری رسید.

محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام ضمن افتتاح مرکز جامع سلامت ایرانشهر و مدرسه برکت زاهدان، فرمان بهره‌برداری همزمان از ۴۱ مرکز جامع سلامت، مرکز بهداشت، پایگاه سلامت و ۵ مدرسه در استان سیستان و بلوچستان را صادر کرد.

محمد مخبر در مراسم افتتاح مرکز جامع سلامت سه شهری ایرانشهر از توافق با وزارت بهداشت برای ساخت ۹۰ خانه بهداشت خبر داد و افزود: همچنین برای ساخت بیمارستان ایرانشهر هم به توافق رسیده‌ایم و کمک و حمایت خواهیم کرد.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام افزود: مورد دیگری که به دنبال اجرای آن در ۷ شهر استان سیستان و بلوچستان هستیم، «دوراپزشکی» است. با اجرای این طرح، تخصصی‌ترین خدمات پزشکی و درمانی از راه دور دراختیار بیماران قرار می‌گیرد. وی افزود: ۳۵۰ میلیارد ریال برای راه‌اندازی ۴۷ مرکز جامع سلامت در استان سیستان و بلوچستان هزینه شده است. مخبر همچنین در مراسم آغاز به کار همزمان ۵ مدرس برکت در استان و بلوچستان با تاکید بر حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت خاطرنشان کرد: تا به امروز ۶۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان تحت پوشش حمایت‌های ستاد اجرایی فرمان امام قرار گرفته‌اند.

وی گفت: ستاد اجرایی فرمان امام با توزیع بسته‌های نوشت‌افزار و لوازم التحریر، تامین وسیله ایاب و ذهاب مناسب، ایجاد مراکز آموزشی شبانه روزی و ساخت خوابگاه، دانش‌آموزان استان را تا رسیدن به تحصیلات عالیه یاری و همراهی می‌کند. گفتنی است، برای ساخت ۵ مدرسه برکت افتتاح شده در استان سیستان و بلوچستان با مجموع ۵۰ کلاس درس، بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال بودجه هزینه شده است.

 

ارسال نظر